Toon posts:

Asus A7V8X

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Sinds vandaag ben ik in het bezit van een Asus A7V8X en een Athlon 2600 XP FSB 333 + 512 DDR PC 3200. Verder een 80 GB WD en een Asus V9180 Magic en een 250 W voeding.

Ik krijg het systeem echter niet aan de praat. Alles in elkaar geschoefd enzovoort, maar als ik op wil starten dat hoer ik 3 korte piepjes achter elkaar. In het boekje wordt die foutcode niet gemeld. Bios versie is 1011 en volgens site van Asus wordt de 2600 ondersteund vanaf bios 1008. Is misschien het bord defect want ik zou het echt niet meer weten.

Systeem geeft dus wel beeld maar na het eerste overzicht van de processor en het geheugen, wat allemaal goed herkent wordt en de ide poorten + apparaten hoor ik dus die 3 piepjes en verdwijnt het beeld. Maak geen gebruik van RAID of SATA.

Wie kan mij helpen ?

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-08 21:47

icecoolsniper

never run from a sniper!

Ff in de handleiding van je mobo kijken wat die bliepjes betekenen.
Ennuhhh is een 250Watt voeding niet wat weinig??? :?
Bij et booten trekt je pc namelijk veel stroom(opspinnen HD's e.d.)

[ Voor 70% gewijzigd door icecoolsniper op 07-05-2003 22:36 ]

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

Verwijderd

Topicstarter
In de handleiding wordt gesproken over 1 lange en 3 korte biebjes. Dat zou de videokaart zijn. Maar ik heb ook mijn V8170 geprobeerd en geen verschil.

Ik hoor de harddisk wel kortstondig opspinnen maar daarna geeft het systeem 3 piepjes en is het gedaan

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2003 22:39 ]

Verwijderd

met een amd 2600xp heb je minimaal een 300watt voeding nodig daar zou ik als ik jou was vlug voor zorgen

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens in de stickies/FAQ's van een subforum eer je een topic opent. Deze dus:
Dit graag lezen eer je een topic opent
Technische PMG FAQ
Daarin kun je o.a. een handige troubleshooter terugvinden: Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen. Omdat je dit overduidelijk niet eerst had doorgenomen, gaat dit topic dicht. Zie ook de Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) voor uitleg over gebruik van GoT B)

Dit topic is gesloten.