Pc gaat niet aan

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

• Maggelmans
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 31-12-2024
Als vervolg op:
Koeler van de proc afgevallen :?

Als er iets kapot zou zijn, dan krijg ik een schadevergoeding van TPG Post, met een maximum van e.1000.

De socket bleek een beetje beschadigd te zijn, niet ernstig, alleen een paar krassen en ook de processor had een aantal krassen. Ik had dus een andere processor in de socket gezet, en de koeler er op gezet.

Als ik nu de voeding aansluit in het stopcontact, dan gaat er een lampje branden op het moederbord bij de on-board netwerkkaart. Alleen als ik nu op de aan-uit knop duw, dan gebeurt er niets, helemaal niets, geen beepje, geen ronkje, helemaal niets. Ik heb de kabeltjes van de aan-uit knop eens allemaal nagelopen, maar deze zitten allemaal goed. Ik heb ook eens de kabeltjes van de reset en power knop omgewisseld, omdat de powerknop misschien beschadigd was, maar ook dan doet hij niets.

Wat kan er kapot zijn in de pc?

Verwijderd

dit is ook een beginpost voor een slotje.

Zou je alles eens overzichtelijk hier willen zetten, zoals uw specs, ...
Wat heb je al geprobeerd?
Heb je al een nieuwe voeding geprobeerd?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2003 22:37 . Reden: typo ]

Verwijderd

wat heb je al gedaan om te kijken of het onder verzekering of garantie valt?

• Maggelmans
Om te beginnen Sorry

Specs: (staan trouwens in de vorige topic die hier ook bij vermeld staat)
Athlon 2600+
Leadtek Pro N-force 2
Cooler Master HAC-V81 koeler
ATX Miditower 350 W

Ik heb een andere processor geprobeerd, de kabeltjes van de power-reset knop omgedraaid, gekeken of de kabeltjes allemaal op de goede plaats zaten. Alleen nog geen andere voeding, omdat ik die niet heb liggen (alleen een 200W).

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Wat kan er kapot zijn in de pc?
Voeding/mobo/kabeltjes verkeerd.

En het is denk ik sowieso handig aan gezien de PC niet helemaal ongeschonden aangekomen is om samen met een slimme buurman de hele zooi te controleren.

-->Doe dit ff:
Voeding testen door bij de ATX stekker het groene draadje met een willekeurig zwart draadje te verbinden, dan moet de fan van voeding ook aangaan.

En anders TPG/Maker van pc bellen en flink zeuren/navragen, want je hebt nog geen seconde aan kunnen krijgen.

EDIT:
En het lijkt me ook niet bevoorderlijk voor het mobo als tijdens het vervoer er telkens een zware cooler tegen aan bonkt/krassen maakt.

[ Voor 16% gewijzigd door Voutloos op 07-05-2003 22:45 . Reden: Aanvullingen ]

{signature}

Verwijderd

ok welke videokaart heb je? Heb je deze ook al veranderd? uw ram? hoe zit het daarbij.

Heb je al eens geprobeerd met een minimum config?

Verwijderd

Volgens mij het moederbord omdat de koeler er af is gevallen door transport.
Dit kan omdat de meeste printplaten meerdere lagen hebben ,
en optisch kan je niet zien of een tussen layer beschadigd is.(ok als de print doormidden is natuurlijk wel)
test je proc en geheugen (alles behalve je misschien defecte mobo)in een andere pc.

• Maggelmans
Videokaart is Club3d Radeon 9700, nog niet veranderd, ram zijn twee reepjes dus dat zal het probleem niet zijn, minimumconfig ook nog niet geprobeerd

• Maggelmans
Maar videokaart is het probleem denk ik niet, omdat er gewoon helemaal niets gebeurt. Als de videokaart het niet doet, heb je gewoon geen beeld, maar ik heb gewoon helemaal niks. Ik heb al geprobeerd met andere processor, dus dat is het probleem ook niet. En geheugen is dus 2 reepjes, dus er zal het altijd wel 1 doen hoop ik.

TPG moet eventuele schade betalen, maar als ik weet wat kapot is, kan ik alleen dat onderdeel terugsturen. Ik heb niet zoveel zin om de hele pc terug te sturen.

Verwijderd

terug sturen naar de leverancier die laten kijken wat de schade is en TPG laten betalen, nu ben je zelf heel erg druk en als het tegen zit krijg ja straks na al dat gepruts niks vergoed

• Maggelmans
Ok, dat ga ik ook doen denk ik.
Ik heb het proces verbaal hier liggen, ff invullen en opsturen. Daar zal wel weer een aantal dagen voor de verwerking overheen gaan. Dan pc nog terugsturen naar afzender, weer een paar dagen. Onderzoek, nog een paar dagen. Pc fixen, weer een paar dagen.

Zucht, ik ga de TPG ook maar us een schadevergoeding laten betalen voor mentale schade....

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hoe kan het eigenlijk dat TPG verantwoordelijk is voor de montage van de cooler? Volgens mij hebben zij niet per sé schuld. Wat kunnen zij eraan doen als de CPUcooler slappe beugeltjes heeft?

Maar in ieder geval goed idee om naar leverancier te bellen.

{signature}

Verwijderd

Ik heb pas geleden precies hetzelfde meegemaakt met een nieuwe computer van de zaak.
Ook bij deze was tijdens transport door een koerier het koelblok eraf gevallen . Hierdoor was de processor beschadigd (krassen) en zat er een niet zichtbare breuk in het mobo.

Er zit natuurlijk wel garantie op en we kregen ook wel een nieuwe maar ik haal `m volgende keer zelf wel op in plaats van een koerier `m te laten slopen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik zat te denken aan move PM->SG, maar eigenlijk gaat dit topic ook daar niet tot z'n recht komen- het is niet meer technisch, maar voegt eigenlijk ook niets toe aan de originele Koeler van de proc afgevallen :? topic...

Wat betreft de opstartproblemen- daar hebben we Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen voor.

/ooftopic+faq=dicht :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.