Beeld valt af-en-toe weg

Pagina: 1
Acties:

• Expecho
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:58
Ik heb hier een zeer vreemd probleem, ik heb een windows XP installatie op een AMD XP 1600+ met 512 MB geheugen, plus een Geforce 2Ti videokaart.

Nu is het geval dat op volstrekt onwillekeurige momenten mijn beeld zomaar wegvalt, ofwel helemaal zwart wordt. Het ledje van mijn monitor gaat dan ook van groen naar oranje, ofwel hij krijgt dan geen signaal ofzoiets.

Ik heb uiteraard de kabels gecheckt en allerlei drivers geprobeerd, van de standaard windows drivers tot enkele versies van de detonator drivers. En oh ja, ook de videokaart heb ik nog even stevig aangedrukt.

Wie o wie heeft enig idee waar dit aan kan liggen?

Edit: systeem is NIET overgeclocked, nog de CPU nog het geheugen is overgeclocked.

[ Voor 24% gewijzigd door Expecho op 07-05-2003 22:41 ]

Verwijderd

heb je de monitor al op een ander systeem getest?

• Expecho
Verwijderd schreef op 07 mei 2003 @ 22:31:
heb je de monitor al op een ander systeem getest?
Nee, en dat wordt ook beetje lastig want ik heb maar 1 systeem.

Verwijderd

Hey,

ik heb (had) hetzelfde probleem!!!! tenminste. als ook je pc blijft hangen...
Ik heb er ook thread van in dit forum... Ik heb een nieuwe voeding gekocht, omdat ik dacht dat het daaraan lag... maar nu heb ik het gevonden....

Hitte

Ik heb mijn kast opengezet
met een fan erop, en voila, hij draait nu al 3 uur zonder problemen, terwijl het altijd zo was dat ie na een minuut of 10 a 30 uitviel (bij mij alleen in spelletjes trouwens)

Probeer het eens, je kast open zetten,zodat er wat meer frisse lucht bij kan.
Als dat het probleem is, moet je misschien wat extra fannetjes erin zetten

suc6

racuiMe

• Expecho
Verwijderd schreef op 07 May 2003 @ 22:35:
Hey,

ik heb (had) hetzelfde probleem!!!! tenminste. als ook je pc blijft hangen...
Ik heb er ook thread van in dit forum... Ik heb een nieuwe voeding gekocht, omdat ik dacht dat het daaraan lag... maar nu heb ik het gevonden....

Hitte

Ik heb mijn kast opengezet
met een fan erop, en voila, hij draait nu al 3 uur zonder problemen, terwijl het altijd zo was dat ie na een minuut of 10 a 30 uitviel (bij mij alleen in spelletjes trouwens)

Probeer het eens, je kast open zetten,zodat er wat meer frisse lucht bij kan.
Als dat het probleem is, moet je misschien wat extra fannetjes erin zetten

suc6

racuiMe
Het wordt inderdaad behoorlijk warm in mijn kast, warmer dan ik zou willen.. extra fannetjes wil ik liever niet vanwege de herrie maar als het niet anders kan dan maar wel. Heb er net een nieuwe XP install op tsaan maar zal eens een spelletje proberen. Het frappante is inderdaad dat het niet direct na het opstarten gebeurd maar meestal pas na een kwartier en dusdanig onregelmatig dat ik er geen touw aan kan vastknopen.

Hij is vooralsnog maar 2 keer vastgelopen, 1x met blauw scherm en 1x gewoon hangen. Bedankt voor je tip! ik ga nu even een spelletje doen 8)

Verwijderd

hoe is het verloop nu?
voor het oplossen van zulke problemen is er maar een methode:
eerst bepalen waar het probleem zit:
sluit alles eens op een ander systeem ( in jouw geval zou ik een laptop van broer/zus/oom/tante aanraden)
als dus blijkt dat het de monitor niet is (het is waarschijnlijk je monitor niet) kan je je videokaart eens meenemen naar een vriend en ze daar testen.
heb je daar geen problemen splits je de probleemstelling op. 1 het moederbord/de voeding hebben problemen (niet waarschijnlijk) of 2 mijn computer word te warm (waarschijnlijker).

een goede test om te bepalen of je videokaart te warm word is het draaien van een benchmark en dan eens met je hand tegen de heatsink komen, als je je niet brand is het waarschijnlijk de warmte niet. als de heatsink koel is zit hij er niet goed op

alleez ik hoop geholpen te hebben. ik ga nu maar een op cafe

• Expecho
Nou het lijkt inderdaad een hitte probleem te zijn geweest, heb mijn fannetjes vol aangezet en een extra fan geplaatst, vooralsnog gaat alles ok..

Iedereen bedankt voor de tips!
Pagina: 1