Software Idee: TweakerShare

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Na de zoveelste keer gezien te hebben dat een bestand zodra het op Tweakers.net gepost is niet meer te downloaden valt kwam ik op het volgende idee:

Een P2P share programma voor het delen van software die vermeld is in de Tweakers.net Meuktracker. Hierbij is het overigens belangrijk dat t ALLEEN software uit de Meuktracker mag bevatten, geen warez dus. O-)

Dit vergt dus enige controlle.
Daarom zal er een centrale server moeten zijn, het netwerk kan dan (mocht er illigaal iets op komen te staan) offline worden gehaald. Omdat t concept dit ook onmogelijk wil hebben is het geen probleem om een centrale server te hebben.

Er vanuit gaande dat Tweakers.net zoiets wel ziet zitten lijkt het mij handig als beheer etc door Tweakers.net gebeurd (file wordt dus voor het eerst op een tweakers.net server geshared). Voor tweakers.net zelf betekend dit (als zo'n programma een beetje aanslaat) extra inkomsten, er kan immers een banner in O-) .

Wat vinden jullie van mijn ideetje???
Overigens kan ik jullie nu wel al melden dat ik de capaciteiten niet heb om dit in elkaar te draaien ;( , iemand anders zal dit dus moeten maken ... B)

* itsme wil wel mentale ondersteuning bieden 8)7

Is dit eigenlijk t juiste forum hiervoor???

[ Voor 7% gewijzigd door itsme op 07-05-2003 22:12 ]

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dit zou waarschijnlijk in LA moeten, maar ik denk niet dat dit gaat werken.
Ik zelf ben nog niet veel niet werkende links tegen gekomen, maar kan je niet een dag langer wachten op je driver :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee is meer voor LA :)

En ik denk zelfs voor Daniel en/of ACM.
Zal wel een hoop schijfruimte kosten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 01-10 14:49

Stoffel

Engineering the impossible

Hmm, dan wil je dus zonder extra geld dat tweakers.net de bandbreedte gaat betalen... Mijn algemene indruk is dat ze daar op dit moment niet zo blij mee zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Niet online
_-SToFFeL-_ schreef op 07 May 2003 @ 22:14:
Hmm, dan wil je dus zonder extra geld dat tweakers.net de bandbreedte gaat betalen... Mijn algemene indruk is dat ze daar op dit moment niet zo blij mee zijn :)
Als t aanslaat is er extra banner ruimte -> self supporting B)
Daarnaast hoeft de file alleen geshared te worden door tweakers todat t netwerk de file heeft overgenomen.
Verwijderd schreef op 07 May 2003 @ 22:13:
Nee is meer voor LA :)

En ik denk zelfs voor Daniel en/of ACM.
Zal wel een hoop schijfruimte kosten ;)
Thx voor t moven dan _/-\o_ :> _/-\o_

[ Voor 23% gewijzigd door itsme op 07-05-2003 22:17 ]

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
1) Wat sluit het aan bij T.net's core business?
2) Bandbreete is niet gratis en als het zwaar gebruikt wordt is dat nog wel wat
3) Hoe wil je warez gaan voorkomen? MD5 hashes sturen nav namen van files en dan matchen bij de t.net files? Na 1 hack in het programma ben je klaar :)

[edit] Technisch zie ik het niet zo zitten eig dus ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Glimi op 07-05-2003 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Niet online
Glimi schreef op 07 May 2003 @ 22:18:
1) Wat sluit het aan bij T.net's core business?
2) Bandbreete is niet gratis en als het zwaar gebruikt wordt is dat nog wel wat
3) Hoe wil je warez gaan voorkomen? MD5 hashes sturen nav namen van files en dan matchen bij de t.net files? Na 1 hack in het programma ben je klaar :)
T was maar een eerste opzet overigen.

1.Maaruh, aansluiten bij t.net core business? T lijkt me een meuktracker functie, daarnaast denk ik dat er wel usertjes te vinden zijn die eraan willen proggen (hoop ik). (p.s. wat is precies de Core Business van tweakers.net???)

2.Snap ik, wellicht is er een andere oplossing te vinden, mijn idee is maar een eerste brainwave 8)7 B)

3. Nou, ehm ... tja ... goeie vraag. Ik dacht dus door het via een centrale aanmeldserver te laten lopen. Warez ontdekt -> offline. User moeten ook niet de te sharen files bepalen denk ik zo.

[ Voor 2% gewijzigd door itsme op 07-05-2003 22:23 . Reden: haakje sluiten ]

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel

Stoffel

Dan denk ik dat je ideetje technisch niet helemaal stand houdt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Wel een goed idee lijkt me, scheelt volgens mij wel een hoop bandbreedte voor Tweakers.net zelf. En dan hoeft het verkeer nog niet eens vanaf een centrale server te komen.

1. Je meldt je aan met je gebruikersnaam / pass op een t.net server.
2. Er wordt gekeken wat voor een software / drivers je shared. Warez --> ban!
3. TweakerShare is actief en compleet legaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
DoRRoN schreef op 07 May 2003 @ 22:25:
Wel een goed idee lijkt me, scheelt volgens mij wel een hoop bandbreedte voor Tweakers.net zelf. En dan hoeft het verkeer nog niet eens vanaf een centrale server te komen.

1. Je meldt je aan met je gebruikersnaam / pass op een t.net server.
2. Er wordt gekeken wat voor een software / drivers je shared. Warez --> ban!
3. TweakerShare is actief en compleet legaal :)
jah, dat klinkt wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat als alleen T.Net downloads mag adden aan het systeem, en deze tijdelijk op een server zetten, totdat het zich 'verspreid' heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Welk voordeel biedt dit boven een gewone mirror op files.tweakers.net, zonder een P2P-netwerk eraan gekoppeld?

[ Voor 30% gewijzigd door Wouter Tinus op 07-05-2003 22:28 ]

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HielkeJ
  • Niet online
Wouter Tinus schreef op 07 mei 2003 @ 22:28:
Welk voordeel biedt dit boven een gewone mirror op files.tweakers.net, zonder een P2P-netwerk eraan gekoppeld?
files hoeven niet op de site te blijven, minder traffic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Niet online
Wouter Tinus schreef op 07 mei 2003 @ 22:28:
1. Grote files sharen
2. Snelle downloads
3. Minder bandbreedte verbruik
4. Banner
5. Eerste site met een dergelijk systeem -> Status 8)7
6. 1337 B)

Woei! andere enthousiaste usertjes :P

[ Voor 8% gewijzigd door itsme op 07-05-2003 22:31 ]

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Nu online
Hmmm, dan misschien ook een bepaalde search optie voor andere dingen dan MEUKzooi van Tweakers, maar het moet legaal zijn :) (Freeware, shareware.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Niet online
cls schreef op 07 mei 2003 @ 22:31:
Hmmm, dan misschien ook een bepaalde search optie voor andere dingen dan MEUKzooi van Tweakers, maar het moet legaal zijn :) (Freeware, shareware.)
Hmm ... dat lijkt me niet controleerbaar, daarnaast is de link met tweakers dan weg.

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Nu online
its_me schreef op 07 May 2003 @ 22:31:
[...]

Hmm ... dat lijkt me niet controleerbaar, daarnaast is de link met tweakers dan weg.
Zie dan maar jouw post en die van Hielkej :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Kan via ftp ook.
2. Snelle downloads
Kan via ftp ook, de verbinding van t.net is snel genoeg, die 16KB van een paar Chello-lijntjes voegen daar weinig aan toe ;).
3. Minder bandbreedte verbruik
Niet jullie probleem, ook niet de reden dat files.tweakers.net niet continu wordt gebruikt (kost gewoon veel tijd om te uploaden).
4. Banner
Moet ook nog verkocht worden, en dat gebeurt waarschijnlijk niet.
5. Eerste site met een dergelijk systeem -> Status 8)7
Eerste site misschien, maar wel het 2350e P2P-programma, en dan nog met een hele kleine userbase ook.
6. 1337 B)
Ja, 1337, maar niet echt de moeite waard imo :P.

Woei! andere enthousiaste usertjes :P [/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Niet online
cls schreef op 07 May 2003 @ 22:32:
[...]

Zie dan maar jouw post en die van Hielkej :D
Tweakers hoeft toch alleen de hash te checken van een download, daarnaast kan door een centrale server alles offline worden gehaald. Daar kan een dreiging vanuit gaan })

Maar nu gaat t inhoudelijk verder, en dat was nu net niet mijn bedoeling (nod niet).
Ik ben niet zo goed in technische details (nooit in share proggies verdiept).

Ik ben eerder benieuwd wat men van t idee vindt. Niet of t mogelijk is etc, dat komt later.

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Wat misschien een beter idee is: de files gewoon sharen op een bestaand netwerk en de hash (of sig, weet ik het) bij de meukpost neerzetten. Iets ala Sharereactor, maar dan kleiner. Iedereen die wil mirroren kan dan gewoon de file downloaden en sharen en dan kunnen anderen de mirrors via de key vinden. Heb je helemaal geen eigen client/netwerk voor nodig :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Niet online
Wouter Tinus schreef op 07 mei 2003 @ 22:42:
Wat misschien een beter idee is: de files gewoon sharen op een bestaand netwerk en de hash (of sig, weet ik het) bij de meukpost neerzetten. Iets ala Sharereactor, maar dan kleiner. Iedereen die wil mirroren kan dan gewoon de file downloaden en sharen en dan kunnen anderen de mirrors via de key vinden. Heb je helemaal geen eigen client/netwerk voor nodig :).
Dat kan natuurlijk ook.
Een eigen client kan dan overigens ook nog steeds B) (Eigen client = 1337 :Y) )
Overigens heb je dan wel de juiste SuperNode (of zoiets nodig, toch?)

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel

Stoffel

Wouter Tinus schreef op 07 May 2003 @ 22:42:
En je denkt niet dat T.net dan wel of niet terecht, dat maakt niet zoveel uit, in verband wordt gebracht met illegale zaken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me een slecht idee. Het heeft imho geen enkel nut. Ik vrijwel nooit problemen gehad met downloaden van spul uit de meuktracker. Waarom zou je dan een of ander p2p share progje op gaan zetten wat toch vooral riekt naar illegaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Een goed werkend P2P systeem is moeilijk op te zetten en lastig te bouwen. Met een centrale server wordt dat allemaal al simpeler, maar dan verlies je (zeker bij ons) het voordeel van het P2P geheel al.

Om dan een bestaande app te pakken en dat om te bouwen is lekker zinloos -> pak dan de originele P2P omgeving en laat het daarbij.

Ik zie er niet zo'n heil in, het is complex opzetten en biedt weinig voordelen. En de voordelen zijn allemaal ook wel met de al aanwezige tools beschikbaar (behalve die l33tness natuurlijk ;) )

Btw, de meuktracker zou ik toch niet kwalificeren als onze core-bussiness. Het is daarmee overigens geen onbelangrijk deel ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ACM schreef op 07 May 2003 @ 23:54:
Een goed werkend P2P systeem is moeilijk op te zetten en lastig te bouwen. Met een centrale server wordt dat allemaal al simpeler, maar dan verlies je (zeker bij ons) het voordeel van het P2P geheel al.

Om dan een bestaande app te pakken en dat om te bouwen is lekker zinloos -> pak dan de originele P2P omgeving en laat het daarbij.

Ik zie er niet zo'n heil in, het is complex opzetten en biedt weinig voordelen. En de voordelen zijn allemaal ook wel met de al aanwezige tools beschikbaar (behalve die l33tness natuurlijk ;) )

Btw, de meuktracker zou ik toch niet kwalificeren als onze core-bussiness. Het is daarmee overigens geen onbelangrijk deel ofzo :)
god heeft gesproken. Hier kan ik het alleen maar volledig mee eens zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Niet online
Mja, ok, ik wilde alleen t ideetje met jullie delen.
Ik ben het ook wel eens met jullie argumenten overigens.

mv TweakerShare /dev/null ;)

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Laatst online: 18-05 17:57
Ik denk ook niet dat veel mensen het gaan draaien als er alleen maar bestanden te downen zijn waar meestal een hoop mirrors van zijn.

* bobo1on1 iig niet :P

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-10 10:26

Niek

f.k.a. The_Surfer

Dit is allemaal prima realiseerbaar met BitTorrent. Het zou inderdaad erg mooi zijn als Tweakers.net een BT tracker gaat draaien. Hierbij blijft de bandbreedte van/naar de server (tracker) beperkt tot maar enkele downloads (zie hier voor een animatie). Verder worden de te sharen files natuurlijk eerst getest op warez ed. Je zou bijvoorbeeld ook een user-submit systeem kunnen maken zoals ze op torrentse.cx dat ook hebben.
Kortom: technisch is het absoluut geen probleem, bandbreedte kost het nauwelijks en inkomsten zijn wel degelijk mogelijk (bij elke te sharen file een .txtje met reclame voor T.net bijvoorbeeld).

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Een heeele berg werk voor Tweakers.net met controle, beschikbaarstelling etc, om een adverteerder duidelijk te maken dat ie via zo'n populair, onder vuur liggend principe van p2p netwerken in een fileshareprogramma zijn banner kan laten plaatsen, en dat allemaal voor dingen uit de meuktracker die binnen een paar seconden via google ook wel gevonden kunnen worden? Zou een adverteerder ook werkelijk begrijpen wat daar allemaal achter steekt en dat het allemaal legaal is?
Pagina: 1