Ik heb een probleem met mijn thuisnetwerk, namelijk het volgende:
Configuratie:
1. Windows XP Pro met "Bestands- en printerdeling" aan en Gastaccount aan
2. Laptop met Windows2000 Prof. met ook "Bestands- en printerdeling" en Gastaccount aan.
3. De (windows)firewall(s) staan uit en er is verder ook geen firewall software oid.
4. HP 656c printer aan de XP machine die ik wil delen
Pingen over en weer gaat goed, daar helemaal geen problemen mee. (<10ms)
Maar als ik nu de printer wil "installeren" op de W2k machine, dan kan hij hem niet vinden/openen omdat er geen rechten zijn!
Ik heb hem natuurlijk bij de eigenschappen van de printer "gedeelt" (als HP656c).
Zo ook met het openen van (hidden) shares (dus bijv. C$ op de XP machine).
Dan wordt er een "error" weergegeven dat er geen/niet genoeg rechten zijn om de map te bereiken.
Ik ben overigens op beide computers als Administrator ingelogged, op deze accounts staan geen wachtwoorden.
Dus het is niet mogelijk dat die nog voor extra problemen zorgen.
Configuratie:
1. Windows XP Pro met "Bestands- en printerdeling" aan en Gastaccount aan
2. Laptop met Windows2000 Prof. met ook "Bestands- en printerdeling" en Gastaccount aan.
3. De (windows)firewall(s) staan uit en er is verder ook geen firewall software oid.
4. HP 656c printer aan de XP machine die ik wil delen
Pingen over en weer gaat goed, daar helemaal geen problemen mee. (<10ms)
Maar als ik nu de printer wil "installeren" op de W2k machine, dan kan hij hem niet vinden/openen omdat er geen rechten zijn!
Ik heb hem natuurlijk bij de eigenschappen van de printer "gedeelt" (als HP656c).
Zo ook met het openen van (hidden) shares (dus bijv. C$ op de XP machine).
Dan wordt er een "error" weergegeven dat er geen/niet genoeg rechten zijn om de map te bereiken.
Ik ben overigens op beide computers als Administrator ingelogged, op deze accounts staan geen wachtwoorden.
Dus het is niet mogelijk dat die nog voor extra problemen zorgen.
[ Voor 8% gewijzigd door flipjevandejam op 07-05-2003 21:58 ]