• koenie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-02 12:20
Ik heb het volgende vage probleem. Ik ging er altijd van uit dat het niet uit maakte welk Compact Flash kaartje ik kocht, wat voor model/merk het ook is het zou altijd werken in elk apparaat dat ontworpen is voor CF. Helaas is gebleken dat dit niet altijd op gaat.
Hieronder beschrijf ik even mijn geval:
Ik heb een tijd geleden een nieuwe digitale camera gekocht: de S30 van canon. Gelijk er een extra CF module bijgekocht. Op dat moment was de goedkoopste module er een van het met Integral (www.integralmemory.com). Ik heb wat problemen gehad met deze module zodra ik de camera probeerde te connecten met de PC. Na ongeveer 5 keer in en uitpluggen kreeg ik meestal wel de foto's van het kaarje af, maar dat is toch wel irritant. Met de bijgeleverde canon module had ik dit probleem niet. Verder werkte de module perfect, geen klachten. Ik besloot toen, mede omdat het toch wel irritant begon te worden, een CF reader te kopen. Uiteindelijk is het dit model geworden: http://www.sandisk.com/consumer/sixinone.asp
Maar de Integral module werkte helemaal niet in deze reader???? Erg vaag. Het lag dus niet aan de camera maar aan de CF card. Integral support via de website geregeld en zij hebben me een nieuwe module gegeven (erg netjes overigens), maar ik heb ook met de nieuwe module het zelfde probleem. De CF reader stopt geheel met werken zodra ik deze CF card er in stop. Met de Canon module werkt hij echter weer perfect.

Weet iemand wat de oorzaak is van de probleem en hoe ik het kan oplossen?
stanks..

Verwijderd

heb je geen vrienden die ook een cf-kaartje wat je even kan uitproberen ?. misschien pikt je canon dat merk gewoon niet. dat van die reader is al helemaal vaag. lijkt er toch sterk op dat je met 2 maandagmorgen cf'jes zit. ikzelf gebruik een sweex cf reader en sandisk 64MB en 128MB en daar heb ik nog nooit een probleem mee gehad (camera nikon coolpix 3200).

Verwijderd

tja, omdat bij cf de controller in het kaartje zelf zit zou het kunnen dat ze niet allemaal volledig compatible zijn, maar ik denk dat je kaartje gewoon brak is.

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-02 16:21

tweakerbee

dus..?

Twee kaartjes brak? Denk het niet. Hebben vrienden niet een reader, of een ander soort mogelijkheid hem uit te testen?
Probeer eens een andere module (niet de canon) in je camera & reader.

You can't have everything. Where would you put it?

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:07

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Zelf gebruik ik meedere apacer kaarten met een apacer reader en dat gaat altijd goed in mijn Nikon 990. Het kan wel zijn dat je camera te snel probeert weg te schrijven op de kaart cq de kaart te traag is voor de camera. In dat geval heb je Apacer Photosteno (Pro) geheugen, dit geheugen kan sneller foto's wegschrijven dan normaal. En anders heb je altijd nog je 8 dagen geld terug garantie. :P

• toxict
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-02 23:56
Jongens,

Merk doet er wel degelijk toe, aangezien de controller dus zelf in het kaartje is geintergreerd.
Sommige cheap-ass merken hebben mogelijk een controller die niet 100% compatible is of eentje met een ontwerpfout, waardoor die dus niet wilt werken.
Zelf gebruik ik in mijn Canon PowerShot S40 de 64MB versie van Dane-Elec die ik via de memoryshop heb gekocht.
Deze doet het perfect en dat al meer dan een jaar.

Koenie > Je zegt het eigenlijk al zelf; Je Canon kaartje doet het wel en die andere niet.
Rara waar ligt het aan, je andere kaartje natuurlijk, die heeft namelijk in z'n eentje al moeite met meerdere soorten hardware en je Canon niet.

Ik raad je aan je vrienden te vragen of je voor test even hun kaartjes mag lenen.
Durf zo te zeggen dat die het mogelijk wel gaan doen, mits het natuurlijk redelijke merkkaartjes zijn.

En mochten de antwoorden van ons je allemaal niet bevallen, dan raad ik je bij deze aan je verhaal/ons verhaal te verifiëren op http://www.dpreview.com.
Post daar je probleem dan nogmaals in het engels, eerst zoeken natuurlijk.

Ook raad ik aan de uitgebreide test van Compact Flash kaartjes te lezen op DPReview: http://www.dpreview.com/articles/mediacompare/

[ Voor 8% gewijzigd door toxict op 08-05-2003 08:05 ]

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

• koenie
bedankt voor alle reactie's. Ik heb vandaag even een nieuw kaartje aangeschaft van het geweldige merk MEDION (bij de aldi.) Mocht het niet werken dan kan je bij de aldi altijd je geld terugkrijgen dus daar kan ik me geen buil aan vallen. Maar het belangrijkste is natuurlijk wel dat dit CF kaartje het wel goed doet. Zowel in de S30 als in de Sandisk Reader/Writer.
Het lijkt er dus sterk op dat er compatibility problemen zijn tussen de CF card en de reader writer en S30 bij het connecten met de PC.
Bij Dpreview is veel te vinden over deze module, maar niet veel goeds. :(

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-02 00:11

Gutteguttegut

CEO of TFD

koenie schreef op 08 May 2003 @ 12:49:
bedankt voor alle reactie's. Ik heb vandaag even een nieuw kaartje aangeschaft van het geweldige merk MEDION (bij de aldi.)
???..Is er een aktie met CF kaartjes bij de Aldi dan???
Wat heb je waar gekocht en voor hoeveel?

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-02 17:40

LopeZ

Too much is never enough

Move OH -> GT

• koenie
Het was een oude actie ( 3 weken terug of zo) maar bij onze aldi hadden ze er nog 3 :)

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-02 00:11

Gutteguttegut

CEO of TFD

koenie schreef op 08 May 2003 @ 13:20:
Het was een oude actie ( 3 weken terug of zo) maar bij onze aldi hadden ze er nog 3 :)
Kosten ze?...capaciteit?

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• koenie
30 euro voor 128 MB

• koenie
ik heb nu van integral het volgende voorstel gekregen:
This is very strange, all cards should be compitable with the readers and
vice-versa.

What I propose is to send you one of our 6 in 1 readers with the replacement
card.

This should solve your problems.

Kindest Regards

Dat is wel goed geregeld van die gasten. Ik krijg dus weer een nieuwe replacement + en nieuwe cardreader.
Conclusie: Slechte CF kaarten, maar goede service.
Pagina: 1