Toon posts:

Topline Amicus 3600 Dood!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 169 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Een vriend van mij heeft een Amicus 3600, P3-1Ghz, 256Mb, die regelmatig vastlopers had, welke windowsversie er ook op stond. Waarschijnlijk is er iets in de hardware niet goed, op de site van Topline staat een flash voor de Bios die heeft hij erop gezet, na een reboot doet de laptop niets meer :(.

Op dit moment hoor je bij het aanzetten de laptop aangaan en vervolgens begint hij naar een diskette te zoeken, het beeld blijft echter donker. Als ik de flashdiskette erin plaats (hopelijk was dit de oplossing) doet ie ook niks. Wie weet hoe je de bios weer terug kunt zetten?

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
BIOS Reset, maar dan moet je 'm openmaken. Ik zou garantie claimen.

Verwijderd

Nee, ik hoor et al, dit is duidelijk een geval van een diskette erin stoppen met een autoflash programma en dan doet ie et weer

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Vaak kun je met een bepaalde toetsencombinatie ook een bios dwingen te flashen, als je de correcte file op een diskette zet.
Zo niet, garantie claimen als dat nog kan.
In het ergste geval moet je maat alleen kosten betalen voor het laten flashen van het BIOS.

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 21:57

tweakerbee

dus..?

Wat voor soort BIOS is het? Staat er op de topline support site geen "handleiding" met wat te doen als je een foute flash gedaan hebt?

Anders is het simpel -> garantie claimen. Ze zullen wel misschien gaan mekkeren dat je hem verkeerd geflasht hebt, dus zorg dat je duidelijk maar dat je wist hoe je hem moest flashen en dat het aan de kapotte hardware ligt dat het fout gegaan is.

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Topicstarter
De laptop is anderhalf jaar oud, dus garantie is er allang vanaf. Dat resetten ga ik maar eens proberen...

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 21:57

tweakerbee

dus..?

Bij een AMIBIOS kun je een bestandje "bootrom.ami" of zo (precieze naam weet ik ff niet meer, mag je zelf opzoeken) en dan kan hij hem terugflashen. Moet je wel nog een toets ingedrukt houden.

Bel anders even met TOPLINE. :) Ze zullen je vast nog wel even willen helpen...

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

gewoon de autoflash disk maken, 100% zeker dat dat werkt
Pagina: 1