WinXP start niet met extra HD

Pagina: 1
Acties:

• peco2bad
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-10-2025
Het volgende probleem.
Ik heb in mijn computer een western digital hardeschijf van 100gb zitten.(weet niet precies welke. dit geeft xp home als naam aan ic35l100avva07-0)
Nu wil ik op het zelfde ide kanaal (tijdelijk) een andere harde schijf er bij zetten.
de tweede harde schijf is een maxtor 40 gb d740x.
Ik dus de jumpers goed gezet. De western digital als master en de maxtor als slave. Tot zo ver gaat alles goed. Als ik ga op starten zie ik dat allebei de harde schijven worden herkend. Maar dan komt het windows xp home opstart scherm. En daar blijft hij hangen. En als ik dan op nieuw op start en in de veiligheids mode ga zie ik allebei de harde schijven. Ik heb volgens mij alles al gedaan. Ik heb op allebei de site's van de fabrikanten gekeken en ik het het forum af gezocht maar niks gevonden. Dus please help me!!!

Al vast bedankt

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
ic35l100avva07-0
Dit lijkt meer op een typenummer van een IBM HDD. Weet je zeker dat het een WD is??

Verwijderd

Die ic35l100avva07-0 schijf is volgens mij en www.google.com een IBM schijf.... en geen Western Digital...

En die tweede schijf.. is die geformateerd? En zo nee, hoe zijn de partities op die schijf ingesteld? Het zou kunnen dat hij bijvoorbeeld ooit gebruikt is als een primaire partitie.. waardoor je er nu 2 zou krijgen en daardoor loopt alles vast..

Verwijderd

kijk eens onder dos of je de hd ziet.
kijk eens met pm8 als dat gaat.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2003 21:11 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ga eens kijken met fdisk. :)

• Tukkie_3
  • Laatst online: 19-03 19:05
Peco2bad, het lijkt mij erg raar dat je een Western digital in de BIOS zo heet... Bij mijn weten beginnen IBM schijven met IC.... Ik heb ff gegoogled en mijn vermoeden klopt..
IBM|OEM 100 GB|A,AVVA 3.5",7200rpm,DMA100 IC35L100AV-VA

Ik denk dus dat je je of de boel verkeerd aangesloten hebt, en dat daarom XP vastloopt, of je hebt je BIOS niet op Auto detect staan voor de IDE config... Controleer dat ff, anders moet je de bios mischien ff flashen...

... sorry te laat, dus overbodig geworden...

[ Voor 6% gewijzigd door Tukkie_3 op 07-05-2003 21:13 . Reden: Te laat = overbodig ]

Verstopte wc's zijn moeilijk te vinden

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:43
[bericht geedit na nogmaals goed gekeken te hebben]

[ Voor 91% gewijzigd door MaD_co op 07-05-2003 21:15 ]

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

• peco2bad
Toen ik de harde schijf kocht werd mij gezegt dat het een western digital was. Maar ik weet dit dus niet zeker. Heb de aan koop bon op gezocht van het systeem standaard zat er een 40 gb western digital in maar ik heb een upgrade naar 100 gb genomen. Ging er eigenlijk van uit dat dat ook een western digital was. Maar het is inderdaad een ibm. Sorry mijn fout.

[ Voor 53% gewijzigd door peco2bad op 07-05-2003 22:41 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

peco2bad schreef op 07 May 2003 @ 21:14:
Toen ik de harde schijf kocht werd mij gezegt dat het een western digital was. Maar ik weet dit dus niet zeker.
Zo te zien is het dus een IBM schijfje, maar goed, maakt weinig uit.
Controleer eens of fdisk hem ziet en of lles goed staat in de bios.

• peco2bad
Die maxtor harde schijf komt uit een ander systeem. Is als fat 32 geformateerd. Zat daar ook als slave in.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Is het mogelijk ff te testen met die 2e schijf op het secundaire IDE kanaal??
Dan weet je of het aan het IDE-kanaal ligt.
Loopt hij dan nog vast, wordt het lastiger.

• peco2bad
Ik heb hem op het tweede ide kanaal gezet. Loopt ook de computer vast.

Verwijderd

Misschien heeft de HDD last van een identiteitscrisis ? :+

Draai eens powermax, dat is een tooltje van Maxtor die je kan gebruiken om je HDD te testen. Dit werkt ook bij andere schijven dan Maxtor.

Verwijderd

tja win xp en nieuwe hardeschijfe :S
Mijn broer had een 10 gig hdtje. Goed backup hardeschijfie. 2 partitie's gemaakt in xp. Wat houd ie over. Juist een 1.6 gig partitie. En na een maand liep zijn win xp steeds vastdoor die hd. Nou maar ff op mijn computer aangesloten met windows 2000. Goed die zei dat alles beschadigt was behalve die 1.6 gig. Ff dos opgestart en fdisk erover heen. En de hd doet het weer..
Mijn punt van die verhaal is dat windows xp je hardeschijf wel eens verneukt. Pak dos ff of een andere manier om in fdisk te kome en partitioneer hem ff in ntsf. Denk dat het probleem weeer eens bij xp legt

Verwijderd

Gebruik je de juiste flatkabel?
Zoja, stel beide schijven in op Cable-select.

• peco2bad
Zou iemand mij kunnen verklaren waarom allebei de schijven het wel doen in de veiligheids mode van win xp en als ik gewoon win xp start de heleboel vast loopt????

• Therion309
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-03 12:15
Ik heb ook ooit eens zoiets gehad toen ik met m'n harde schijven aan het klooien was. XP startte op tot de welkomstekst met die blauwe achtergrond.
Oorzaak was dat door het verwisselen van harddisks, de drive-letter waarop windows geinstalleerd stond was veranderd.

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Sherlock

No Shit

Kan je met Partition Magic in de veilige modus niks doen of zien? Die tweede schijf eens formatteren misschien?

Hebben die IBM schijven niet zo'n "Master only" jumper? Dus dat hij ipv op master op "master only" staat?

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Verwijderd

Waarschijnlijk staat er op die maxtor een primaire partitie waardoor je driveletters in de war raken, deze primaire partitie wordt nu waarschijnlijk D:, windows wil iets opstarten van D: en dat kan niet (wel beetje jammer dat windows dan hangt maar a-la, je kan niet alles hebben).
In safe mode wil windows wle opstarten want dan worden alleen maar zaken vanuit de %SYSTEMROOT% gestart en dat is gewoon je bootdisk (ga ik althans nu vanuit)
Je zal die primaire partitie dus weg moeten doen. Ff dus alles kopieren in safe mode (of in dos mode - command prompt) en dan die hele disk omzetten in een extended partitie waarin je logical drives klust.

Succes.

Blijf dus ajb van je 100GB disk af want daar lijkt alles mee in orde te zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2003 14:18 ]

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Start op in safe modus en kijk dan eens bij systeembeheer naar je hardeschijf labels ne kijk waar het misgaat en probeer het daar al te fixen. Anders partitie eraf. En windows opstarten en dan partities aanmaken op die 40 gB

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-03 19:29

Mentalist

[avdD]

Ik zie dat dit je eerste post op GoT is, en volgens mij heb je de faq niet gelezen, want o.a. dit staat erin :
Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)

Gebruik een duidelijke topictitel en geef goed aan wat er aan de hand is en wat je zelf al geprobeerd hebt of nog wil gaan proberen.
Voor deze keer fix ik je topictitel, maar volgende keer verwachten we wel dat je een duidelijke topictitel verzint ;). 1 leesteken is ook genoeg. Lees ook de rest van de faq, we hebben op GoT een aantal regeltjes om te voorkomen dat het een puinhoop word, het is dus wel zo prettig als iedereen ze kent (en zich eraan houd :+).

Zet trouwens eens beide HD's op Cable Select. Niet mijn favo instelling, maar het wil wel eens juist probleemloos werken ;).

[ Voor 25% gewijzigd door Mentalist op 08-05-2003 18:25 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Aesculapius
  • Laatst online: 00:22
ik heb hetzelfde probleem ongeveer: heb 2 * WD 800JB's standaard op mijn ata100 hangen, en wilde daar laatst 1 * 80gb Maxtor en 1* 20GB Quantum Firball aan hangen. Alles gaat goed; de ata-controller ziet ook de namen goed, maar als windows op het punt staat om naar de grafische mode over te schakelen hangt hij...... Het is me eens gelukt om in windhoos te komen maar toen duurde alleen het drukken op de start-knop al 5 minuten....

maandag het truuckje met de veilige modus eens uitproberen, wie weet heb ik last van hetzelfde.....

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

Verwijderd

Post eens een screenie van je schijfbeheer.
Pagina: 1