Toon posts:

Compaq DL360: 68 graden? Help?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Ik ben bezig met een Compaq DL360 Generatie 3. Het betreft een enkel uitgevoerde Xeon 2,4 GHz processor.

Mijn probleem is dat de processor met een beetje belasting boven de 65 graden uit komt en de 68 weet te bereiken. Aangezien de threshold op 65 staat gaat de machine lopen kermen dat hij gaat afsluiten. Als je dit uitzet gaat loopt de machine wel iets langer door maar dan wordt hij uit eindelijk door de thermal shutdown van het systemboard alsnog uitgezet. :X

Mijn vraag; is er iemand die ook beschikt over een DL360 en wat zijn/haar ervaringen met deze machine zijn betreffende CPU temperatuur. (actuele standen van jullie servers zijn ook welkom zodat ik wat vergelijkings materiaal heb).

Spoedige reactie zou top zijn want ik heb geen idee wat ik hier mee aan moet.

Thanks. _/-\o_

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:56

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Zit de koeler er goed op, pasta er tussen (niet te veel) en is er goeie airflow?

Tweakers Discord

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-08 13:29
tweakduke schreef op 07 May 2003 @ 21:07:
Zit de koeler er goed op, pasta er tussen (niet te veel) en is er goeie airflow?
Ik verwacht dat dat wel goed zit.. Een DL360 is een compaq / HP server, en ik kan me niet voorstellen dat ze zo'n ding niet goed afleveren :)

Maar hoe zit het met de koeling van dat ding? Voor zover ik weet is het een 1U rackmount server (of ben ik in de war met de dl380?), die van voor naar achter koelt.. (de lucht er dus echt doorheen zuigt).

heb je zowel voor als achter de machine voldoende vrije ruimte?

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:22
4 DL360's en geen temperatuurproblemen. Fans maken in elk geval rotherrie. Bij jou ook?

Verwijderd

Topicstarter
Hahaha.. Ja hou maar op die fans maken ontzettend veel herrie.. Maar betreffende de vrije ruimte om de machine. Ze zijn nu geplaatst in een 19" serverkast (1U is inderdaad rackmount model server) maar voor die tijd stond hij los en had ik hetzelfde probleem.

Biobak, hoe is de temperatuur bij jouw en hoe staan thresholds???

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-04 15:20
tweakduke schreef op 07 mei 2003 @ 21:07:
Ga in ieder geval nooit rommelen met pasta oid. in zo'n bak.
Als je denkt dat deze temperaturen afwijken van de norm, bel gewoon meteen even voor service, die is goed bij HP.

• biobak
Verwijderd schreef op 08 May 2003 @ 09:04:
Biobak, hoe is de temperatuur bij jouw en hoe staan thresholds???
Ik ben geen systeembeheerder, maar ik zal morgen even kijken als ik erbij kan. Bij het bedrijf waar ik werk is ook nauwelijks vrije ruimte tussen de apparaten. 4x DL360 boven elkaar, daaronder 3x DL380 en daaronder een ML530 en taperobot. Redelijk volle kast dus.

• biobak
Oke, dit kon ik aflezen uit Insight manager:

Sensor Location Temperature Threshold
1 CPU 31 C 49 C
2 CPU 32 C 57 C
3 IO Board 28 C 53 C
Pagina: 1