Chaintech 7NJS Zentih/Win XP, kan niet branden.

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• Larsowiets
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-02-2025
Ik heb een Chaintech 7NJS Zenith (nieuwste bios) met een AMD Athlon XP2000+.
Daarbij 512MB DDR PC2700 geheugen en een 300 watt voeding.
Ik gebruik de on-board audio, heb een Lite-on DVD speler en een 48x brander(R481S05). Verder nog het gewone, een floppydrive en een Western Digital 80Gig 8 MB cache.
Mijn systeem draait op Windows XP service pack 1. Alles geupdate en bij gewerkt.

Nu is mijn probleem dat ik niet kan branden, de brander is secondary slave, de dvd secondary master. De harde schijf primary master. Ik heb geen secondary master.

Eerst kon de brander nog Re-writables wissen en on-the-fly kopieren. Ik dus mijn bios voor de brander geupdate. Mocht niet baten, heeft alleen maar geleid tot dat XP de brander nog wel ziet maar als ik er een cd in stop, leest die die helemaal niet meer.

Master en slave al omgedraaid, en alleen de brander op de kabel gedaan. Hielp niet. Iemand nog een idee?

I WAS HERE

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Weet je wel zeker dat je brander ok is (want je stelt het zo alsof je weet dat het probleem bij het moederbord ligt)? En kijk eens of er nog firmware updates zijn voor die brander :)

[ Voor 28% gewijzigd door Pollewob op 07-05-2003 22:19 ]

• Larsowiets
Ja met die BIOS bedoel ik de firmware, en ik denk inderdaad dat het het moederbord is. Deze brander deed het namelijk wel in een ander systeem. En een andere brander die het zeker weten wel doet, deed het weer niet in mijn systeem. Om kort te zijn, het lijkt wel of alle branders het niet in mijn systeem doen.

I WAS HERE

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 14:47

talin

ES-MA

hier je oplossing !! ( hoop ik ) : [rml][ Nforce2] cdrw werkt niet meer , nero[/rml]

je hebt waarschijnlijk de verkeerde drivers voor je IDE gedraaid .
hij vraagd om een gegeven moment ( tijdens driver instalatie ) of je SW IDE drivers wilt instaleren , daar moet je NEE op antwoorden , bootten , dan moet het weer werken .

( heb een aantal dagen geleden het zelfde probleem gehad met zelfde mobo )

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• Larsowiets
Noop helaas, nforce drivers opnieuw geinstalleerd, en op nee geklikt op het goede moment. Nero geinstalleerd, en ik kon een recorder kiezen, maar dat heb ik altijd al gekund.
Maar als ik dus medium info wil staat er niks. En als ik ga branden pleurt wel het laatje open met de boodschap dat de medium niet voldoende ruimte heeft ofzo. Ik vind het erg vervelend dat ik je goede oplossing zo moet laten afvallen maar het hielp helaas niet.

I WAS HERE

• Larsowiets
Nou ik heb me eigen brander ff ter test aan iemand mee gegeven en het blijkt dus dat ie is overleden, teveel mee gekloot denk ik. Garantie werk, geen problemo.
Maar ik heb er een andere brander van me (Sony CRX CD-RW 1611 / 16 speed) in gedaan en die piktje maar 5% voor dat ie het cd-tje laat mislukken. Precies wat me eigen brander ook deed voor dat ie helemaal niks meer deed. Op de een of andere manier pakt ie dus met e toevoer van data naar de cd. Best vaag. "Invalid block adress" en daarna "Invalid write state".
K weet t ff niet meer..... :(

I WAS HERE

• r0nz0r
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

r0nz0r

I ate it!

<offtopic>Heb mezelf maar ff geregistreerd, ik lees hier regelmatig maar nog nooit de moeite genomen om actief deel te nemen. Maar hier kan ik wel mee helpen denkik</offtopic>

Ik heb hetzelfde moederbord, en had hetzelfde probleem. Je moet eens proberen je brander en je DVD drive op een apart IDE kanaal te zetten, dit kan misschien leiden tot rare combinaties maar het heeft voor mij wel gewerkt.

<quote>
Nu is mijn probleem dat ik niet kan branden, de brander is secondary slave, de dvd secondary master. De harde schijf primary master. Ik heb geen secondary master.
</quote>

Ik ga ervanuit dat je bedoelt dat je geen PRIMARY SLAVE hebt.
Dus in dit geval zou ik zeggen: zet je DVD drive op de primary slave en laat je brander op het aparte kanaal. Nou, succes dermee

Hymns of indigestible suppuration

• Larsowiets
He hartstikke geweldig!! Tis gelukt, ik kan branden! Dit is echt geweldig! Hartstikke bedankt r0nz0r en jij ook talin voor je suggestie.
En nu ga ik de topics afstruinen en kijken of ik wat terug kan doen!
Nogmaals hartstikke bedankt!

I WAS HERE

• geforce666
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-04 14:55

geforce666

a.k.a Jan (nl)

ik had het nog tegen je gezegd maar je wou niet luisteren :*)

• Larsowiets
Jantje hou je d`r buiten :)

I WAS HERE

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

OK, probleem is allang opgelost :) Om offtopic geneuzel tegen te gaan gaat dit topic dicht.

Overigens staat de oplossing ook al lang en breed in de FAQ van het juiste subforum .. Opslagmedia & I/O Controllers, it is B)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.