Toon posts:

Digitale camera voor €400 - 500, Kodak LS443?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben opzoek naar een mooie digitale camera, die aan een aantal eisen moet voldoen; liefst 4 Mp, eenvoudig in gebruik, mooi foto's geven ;) en een beetje mooi design zou ook wel leuk zijn :)

Via de site dfip heb ik wat camera's vergeleken met elkaar en deze camera lijkt me wel geschikt:

Afbeeldingslocatie: http://www.dfip.nl/images/camera/kodak_ls443.jpg
Kodak ls443

Zijn er hier mensen die deze camera hebben en hun mening erover kunnen posten? En zijn er misschien goede alternatieven die ik ook even moet bekijken?

Het nadeel van de Kodak vind ik overigens wel het opslagmedium :( ik koop er dan ook direct een 128mb kaartje bij.

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-12-2025

Frostbite

🤦🏻‍♂️

(jarig!)
Ik heb zelf de Canon Powershot A70, (3,2 MP)
Goede camera en er zijn een hele boel Got-ters die hier ook zo over denken.
Maar goed is je ook eenmaal gevallen op een camera, dan zul je je toch niet laten ompraten.

🎮 Steam
💻 i5 6600k
📱 Samsung Galaxy S25+

Verwijderd

Topicstarter
Zover ben ik nog niet hoor :)

Ben gewoon aan het orienteren, alhoewel ik de camera eigenlijk wel aan het eind van de week wil kopen, maar deze camera zag er bijzonder goed uit.
Ik heb dus absoluut nog interresse in alternatieven, even kijken naar die canon :)

• Royale de Luxe
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-02 23:07

Royale de Luxe

The limit is out there

dit hoort eigenlijk hier thuis

Maar je hebt nog andere alternatieven in dat Budget, minolta, nikon, canon en Sony zijn zeker waardige alternatieven om eens te bekijken.

www.dpreview.com voor de betere reviews

Als ik bij een waarzegster ga, weet zij dan ook op voorhand dat ik geen geld bij heb?

Verwijderd

Royale de Luxe schreef op 07 May 2003 @ 21:40:
dit hoort eigenlijk hier thuis

Maar je hebt nog andere alternatieven in dat Budget, minolta, nikon, canon en Sony zijn zeker waardige alternatieven om eens te bekijken.

www.dpreview.com voor de betere reviews
uhm ja, maar wel betere reviews van betere camera's (duurdere prijsklasses)

TS moet zijn op www.imaging-resource.com

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-02 12:10

smallboy

N/A

Ik denk dat je beter de Canon Powershot A70 kan kopen zoals Scorpion zei. Wel 3,2 megapixel, dus iets minder dan dat je liefst wil, maar er zetten erg coole opties op (sluitertijdvoorkeuze, volledig handmatig, enz..). Pas heb ik iemand nog geadviseerd de A60 te kopen (zelfde als A70 maar 2 megapixel) en die is er erg tevreden mee!

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Als die max van €500 ex Geheugen, batterijen en tasje is zou ik voor de Minolta Dimage S414 gaan. Erg goede camera. Komt erg goed uit de reviews.

http://www.dpreview.com/reviews/minoltas404/ review van Voorganger van vorig jaar

Review S414
edit:
typo

[ Voor 27% gewijzigd door Ares408 op 08-05-2003 17:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Die minolta ziet er zeker ook goed uit, aangezien ik toch 4MP prefereer.
De specs zien er wat beter uit, dus de lens, alleen weegt ie 200 gram meer ..

Ik ben van plan de camera bij Foto Konijnenburg te kopen en zag dat de prijzen niet zoveel uitmaken, 439,- tegenover 479,- , de kosten van het opslagmedium zijn qua prijs vergelijkbaar. Lijkt me waarschijnlijk de minolta een iets betere keuze.
Ik zoek even verder naar reviews :) Want Minolta was niet de eerste fabrikant waarbij ik heb gekeken, terwijl ik er erg veel gezien heb.

• Ares408
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 May 2003 @ 17:51:
Die minolta ziet er zeker ook goed uit, aangezien ik toch 4MP prefereer.
De specs zien er wat beter uit, dus de lens, alleen weegt ie 200 gram meer ..

Ik ben van plan de camera bij Foto Konijnenburg te kopen en zag dat de prijzen niet zoveel uitmaken, 439,- tegenover 479,- , de kosten van het opslagmedium zijn qua prijs vergelijkbaar. Lijkt me waarschijnlijk de minolta een iets betere keuze.
Ik zoek even verder naar reviews :) Want Minolta was niet de eerste fabrikant waarbij ik heb gekeken, terwijl ik er erg veel gezien heb.
Als je de S414 te groot vindt kan je misschien naar de F100 kijken, is geloof ik net zo duur, heeft wel als groot nadeel dat er SD geheugen inmoet.

Verwijderd

Mijn vader heeft vandaag toevallig precies deze camera gekocht. Echt gebruikerstips kan hij dus nog niet geven, maar bij de vandaag nieuw geopende MediaMarkt in Almere was hij €508 kwijt voor de camera, een extra batterij, een tasje en een 128 MB kaartje.
Zodra we hem wat langer hebben, kan ik wat meer info plaatsen.

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-02 11:45

spok9

Groen...

Misschien moet je ook nog even kijken naar de Kodak LS633, die is min of meer hetzelfde volgens mij. Hij heeft echter maar 3.1 Mpixel, daar tegenover staat wel dat ie een OLED schermpje heeft van 2.2" :9

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Verwijderd

Topicstarter
Die zag er inderdaad leuk uit :) maargoed, hij is pas in juni leverbaar en daarbij wil ik het allemaal zal hij in de praktijk wel batterijen vreten.
Het gaat nu gewoon om de Minolta en de Kodak, ik denk dat ik het in de winkel wel kan beslissen.

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-01 17:03
Heb je ook de Kodak DX4900 in overweging genomen? Ik heb deze sinds vorig jaar november. Hij is 4.1 Mpixel, 2x zoom en Compact Flash opslag.

Voor voorbeeld foto's kun je altijd ff op de site in mijn sig kijken.

• spok9

spok9

Groen...

Verwijderd schreef op 09 May 2003 @ 11:41:
Die zag er inderdaad leuk uit :) maargoed, hij is pas in juni leverbaar en daarbij wil ik het allemaal zal hij in de praktijk wel batterijen vreten.
Het gaat nu gewoon om de Minolta en de Kodak, ik denk dat ik het in de winkel wel kan beslissen.
Volgens de "user opinions" op DP review valt dat batterij vreten wel mee :)

Btw. leverbaar vanaf juni? Waar haal je dat vandaan?

[ Voor 8% gewijzigd door spok9 op 09-05-2003 13:15 ]

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-01 17:03
Het batterij vreten valt inderdaad mee, omdat het OLED display geen backlight nodig heeft.

• spok9

spok9

Groen...

Jaded schreef op 09 mei 2003 @ 13:14:
Het batterij vreten valt inderdaad mee, omdat het OLED display geen backlight nodig heeft.
OLEDs hebben een stuk minder stroom nodig dan LCD's. Maar omdat de het schermpje van de ls633 een stuk groter dan normaal is, wordt een deel van de energie besparing weer teniet gedaan zeg maar.

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht dat de ls433 een soort van opvolger is van de dx4900, die alweer wat langer meegaat.

Die OLED techniek ziet er wel flink innovatief uit, ik zal daar eens naar gaan kijken, eff wat erover lezen :)

Toch valt me op dat er niet heel veel meer van dit soort camera's zijn, 4mp, aardig design etc. in deze prijscategorie..

• Ares408
  • Niet online
Ik heb toen ik mijn camera ging kopen ook even over een Kodak, de dx4900, nagedacht, specs waren wel leuk, maar toen ik de foto's zag ben ik heel snel een Minolta gaan kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm.. ik heb ook iets over de fotokwaliteit gevonden bij stevens pagina.. Vervelend, wat dat kan ik niet goed checken.
Als ik de verhalen zo hoor, neig ik dus wat meer richting de minolta. Prijsverschil is niet zo groot, voordelen van de Kodak zijn toch wel het dockingstation en het gewicht (in vergelijk met de Minolta). Maar een zichtbaar slechtere fotokwaliteit weegt daar niet tegen op.
Pagina: 1