Toon posts:

[tv-kaart] in dual monitor setup !

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Huidige situatie:
Ik heb een nieuwe tv-kaart aangeschaft, het betreft hier een Medion/lifetec/tevion 9415. :)
Na wat zoeken op GOT kwam ik er achter dat jullie hier de voorkeur hebben voor het programma Dscaler, en dit progsel gebruik ik nu dus ook.
De rest van de informatie over tv kijken had ik van TV-cards.com en daar kon ik ook niet echt de oplossing vinden. :/
Ik moet namelijk de overlay optie aanzetten om beeld te kunnen krijgen, maar zodra ik me venster naar monitor 2 sleep geeft het tv kaartje daar geen beeld. :(

Sysspecs:
AMD XP1700+
512ddr
Gfmx400(1e monitor)
ATI rage 3d II PRO(2e monitor)
WinXP pro

Ondernomen acties:
Ander TV-kaartje -zelfde merk/serie- (ik had er toch 3 liggen) :)
Andere drivers voor het kaartje.
Ander tv-kijk programma.
chrisTV(werkte helemaal niet)
Hauppage(kan hij niet starten, en installeerd ook nog eens de foute drivers :(

Probleem:
Ik wil graag op beide monitoren TV kunnen kijken d.m.v. mijn TV-kaartje, dit gaat niet lukken met het programma DScaler omdat het beeld dan zwart wor van het tv kaartje.
Zodra ik het venster weer terugschuif naar primary monitor geeft hij weer beeld 8)7
Ik denk zelf dat het probleem gewoon in de software zit, omdat ik hiervoor een hauppage kaartje in me pc had zitten.
En daar werkte het wel mee, maar hauppage wil mijn nieuwe kaartje niet slikken :((ja al een nieuwe installatie gedaan)

Oplossing:
Als ik dat wist had ik hier niet hoeven posten ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2003 20:09 . Reden: sysspecs ]

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

offtopic:
Nice opening :)

Wat voor videokaart heb je? Of gebruik je twee videokaarten. Als dat namelijk het geval is, dan gok ik dat de videokaart waar je tweede monitor aan hangt geen overlay ondersteunt.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 09:45
Misschien kun je de beeldoutput van je tv-kijk programma op non-overlay, preview of software of zo zetten. Dat zou het probleem op moeten lossen. (wel performance verlies)

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Halfkakkende

Vandring

Volgens mij moet je bij de instellingen van je dual setup instellen om monitor 2 als primaire monitor te gebruiken, want overlay kan dacht ik alleen op de primaire monitor.

MUZIEK!

Verwijderd

Topicstarter
Halfkakkende schreef op 07 May 2003 @ 20:10:
Volgens mij moet je bij de instellingen van je dual setup instellen om monitor 2 als primaire monitor te gebruiken, want overlay kan dacht ik alleen op de primaire monitor.
het ATI kaartje(PCI) staat ook als primair, en toch geeft hij alleen beeld op mij G-Force kaartje.

Ik kwam b.t.w. wel tegen in de FAQ van DScaler dat het programma alleen kan draaien op een AGP vga kaart, dus ik moet sowiesow een ander programma hebben :|

• The Collector
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 10:59
ja, 't is een lastige... en precies weet ik het ook niet, maar:

Het heeft namelijk met je overlay te maken. Met overlay zal je programma een speciaal vlak op het scherm reserveren voor video d.m.v. een aparte kleur, als je videokaart dit 'ziet' zal de videokaart de videobeelden op die plek projecteren. Het apparaat dat de videobeelden 'uitzend', stuurt ze dus direct naar de videokaart i.p.v. via de processor te gaan (scheelt veel cpu-power).

Jouw tv-kaart zal niet het signaal naar 2 videokaarten tegelijk kunnen sturen! Je kunt er maar 1 tegelijk kiezen. Waarschijnlijk als je de andere monitor als primary zet, werkt hij daar wel en de andere niet.

Zoals je ziet ga ik er vanuit dat je 2 videokaarten gebruikt. en wat hierboven ook al gezegd is, je moet dan de tvkaart waarschijnlijk op non-overlay, preview, software o.i.d. zetten...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nou het tv programmatje TV-Active, deze geeft wel beeld op 2 monitoren. :)

MAAR het beeld is echt bar slecht(op beide monitoren) onwijze blokken enzo :|
Dus heeft er iemand nog een tip voor een super programma :?

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:30
Ik had hetzelfde probleem met m'n Radeon 9700.
Op het 2e scherm zo mooi zwart vlakje.

Met ChrisTV werkt het ook, deze heeft een multi-monitor optie.
Deze heeft ook een mooie gui trouwens, zo hebben de zenders bv. een icoon, zelfs de NL zenders!.

Maar je zou zeggen 2 kaarten is 2x overlay mogelijk.
Dscaler ondersteunt zowiezo geen multi-monitor setup, stond in het forum :)

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 22:17

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Ik gebruik hier Intervideo WinDVR, omdat Dscaler geen support heeft voor mijn kaart [ Medion MD 5044 ofzoiets ] en dat is een van de weinige progjes die ik heb gebruikt die je gewoon heen en weer kunt slepen en waarbij je je beeld behoudt :)

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Verwijderd

Topicstarter
Redje schreef op 07 mei 2003 @ 20:59:
Ik had hetzelfde probleem met m'n Radeon 9700.
Op het 2e scherm zo mooi zwart vlakje.

Met ChrisTV werkt het ook, deze heeft een multi-monitor optie.
Deze heeft ook een mooie gui trouwens, zo hebben de zenders bv. een icoon, zelfs de NL zenders!.

Maar je zou zeggen 2 kaarten is 2x overlay mogelijk.
Dscaler ondersteunt zowiezo geen multi-monitor setup, stond in het forum :)
bedankt voor de tip :)

dus ik natuurlijk direct ff downloaden en installe, maar zodra ik me venstertje verschuif naar monitor2 dan is het *BAM* windows error, en de boel loopt vast :(
Pagina: 1