Ik heb een geforce TI 4200 8X AGP 128 MB met daarop een 15 inch BENQ FP 557's scherm. De kabel die daar orgineel bij zit is iets te kort. Dus ik heb een kabel extra gekocht om de originele kabel te kunnen verlengen. Alleen naar verlengen ontstaat er een kleine vertekening in mijn beeld. Randen worden meerdere malen weer gegeven alleen dan steeds naar rechts een stukje en steeds vager. Ik weet niet of dit duidelijk is voor iedereen, maar een screenshot maken is nu eenmaal niet van toepassing bij dit probleem. De verlengkabel is 1,5 meter. En de originele geloof ik ook. Ik stuur het geheel analoog aan. Heb geen DVI mo gelijkheid.
Denk dat dit gewoon een kwestie van een kwalitatief slechte verlengkabel is. Goede VGA verlengkabels zijn duur, als je een goedkope hebt gekocht dan had je dat net zo goed niet kunnen doen want in veel gevallen werkt dit slecht.
Canon Digital Ixus V3
Met VGA verlengkabels krijg je bijna altijd problemen. Volgens mij kun je beter een vervangende kabel kopen voor je monitor, die iets langer is. (mits de huidige kabel niet aan je monitor vast zit)
micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©
Tja, wat valt hierover te zeggen? De kwaliteit van het signaal zoals overgebracht door de combo van die verlengkabel en de originele monitorkabel is gewoon niet goed genoeg...
Bij een CRT kun je nog de resolutie omlaag gooien, bij een TFT kan dat niet zomaar. Oplossing: TFT dichter bij PC zetten en verlengkabel wegdoen...
Bij een CRT kun je nog de resolutie omlaag gooien, bij een TFT kan dat niet zomaar. Oplossing: TFT dichter bij PC zetten en verlengkabel wegdoen...
Oslik blyat! Oslik!
Verlengkabels: elcheapo zut, het zou verboden moeten worden.
Retour winkel, en koop een GOEDE.
Dat is dus: Een afgeschermde, met ijzeren connectoren. HQ minimaal. SHQ en Superior is er ook nog, en het verschil zie je wel, hoe hoger de freq en refreshrate, hoe meer storing.
dus een goeie kabel halen en klaar, niet zo'n dun goedkoop wit pvc plastic kutding.
Retour winkel, en koop een GOEDE.
Dat is dus: Een afgeschermde, met ijzeren connectoren. HQ minimaal. SHQ en Superior is er ook nog, en het verschil zie je wel, hoe hoger de freq en refreshrate, hoe meer storing.
dus een goeie kabel halen en klaar, niet zo'n dun goedkoop wit pvc plastic kutding.
Jah goed. De pc dichter bij pc vind ik gewoon geen oplossing. Ik probeer probleem aan te gaan. De kabel zit vast aan mijn monitor. Ik zal eens kijken of ik die verlengkabel ergens een keer kan testen op een andere monitor om te kijken of er misschien iets mis is met die kabel. En anders denk ik dat ik maar opzoek ga naar een kwaliteitief betere kabel. Op mijn werk jagen we tebslotte ook een video beeld wel eens door een kabel van 20 meter naar een beamer. En dan ziet het er ook goed uit.
Vraag jezelf eens af wat voor kabel dat is en nog belangrijker, wat voor een refreshrate een resolutie heeft die beamer nodig? Ook het feit dat je op een TFT slecht beeld beter ziet dan op een beamer.
Canon Digital Ixus V3
Ik heb al veel verschillende verlengkabels gebruikt voor zowel tft's als crt's monitoren.
Maar bij alleen leek het als of er een kleinde verschuiving in het beeld zit.
Misschien met een dure kabel van €50,00 voor 3 mtr dat je er dan geen last van hebt???
Maar bij alleen leek het als of er een kleinde verschuiving in het beeld zit.
Misschien met een dure kabel van €50,00 voor 3 mtr dat je er dan geen last van hebt???
Niet alleen dat maar de resolutie is lager- 1024x768 minstens voor de TFT, 800x600 max voor de beamer. Dat scheelt flinkRawPeanut schreef op 07 mei 2003 @ 20:12:
Vraag jezelf eens af wat voor kabel dat is en nog belangrijker, wat voor een refreshrate een resolutie heeft die beamer nodig? Ook het feit dat je op een TFT slecht beeld beter ziet dan op een beamer.
Oslik blyat! Oslik!
Ook beamers zijn leverbaar in hogere resoluties, zelfs tot UXGA 1600x1280...dion_b schreef op 07 May 2003 @ 22:26:
[...]
Niet alleen dat maar de resolutie is lager- 1024x768 minstens voor de TFT, 800x600 max voor de beamer. Dat scheelt flink
1024x786 is een normale resolutie voor een doorsnee beamer.
[ Voor 3% gewijzigd door Zer0 op 07-05-2003 22:54 ]
maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..
Verwijderd
Ik kwam ook net een metertje te kort en heb eerst zelf een kabel gemaakt. Gaf ook een dubbel-beeld. Heb toen wederom zelf een kabel gemaakt, nu echter de bestaande van een oude monitor gehaald en hier een extra connector aangemaakt. Voordeel hiervan is dat je perfecte afscherming hebt en de kabel precies op lengte kan maken.
Je moet wel handig zijn met een soldeerbout of een kennis hiervoor vragen.
Je moet wel handig zijn met een soldeerbout of een kennis hiervoor vragen.
Pagina: 1