South bridge verschrikkelijk warm!

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DeNB3rt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-03 19:10
Heb ik even een office-pc samengesteld.
Voelde ik na 15min draaien even aan de south bridge(niet north met heatsink) en voelde ik dat die vreemdgenoeg warm aanvoelde. Hield ik even men vinger langer dan 15 sec erop, moest ik hem erafhalen omdat het veel te warm aanvoelde.
Dacht ik even bij mezelf, laat ik even voelen aan de south bridge van men nforce2(game-pc), voelde die nog warmer aan O-)

Specs office pc:
Asus kt400 a7v8x
256 ddr 333mhz samsung/samsung
athlon xp 2200+ 266fsb
zalman cpu koeler 35°C
80gb WD schijf 7200 8mb
gf4mx 440 64 sdram

game pc:
asus a7n8x
xp1800+@2600+
volcano 7+ @ low 40°C
512ddr twinmos 400mhz
geforce 3 ti 500
80gb WD schijf 7200 8mb
chieftech case-voeding 340W
-------------------------------------

Heeft iemand dit probleem al voorgehad? Welke temps mogen die s-bridges hebben? Ik heb nu een heatsinkje aan men s-bridge gehangen, maar ik vind dit nogal abnormaal. Waarom hangt er dan niet standaard een heatsink aan? Zit er toch alleen maar controller in voor geluid,sata,usb,netwerk? Kan toch niet warm krijgen. |:(

• DeNB3rt
Niemand heeft hier dus last van??????

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Mag ik je er even op attent maken dat het niet de bedoeling is om je topique zo snel al te kicken :)
Het is de bedoeling om ieg 24 uur te wachten voordat je je topique schopt :)

Het is overigens bekend dat de nforce2 (zeker bij oc-en) last kan hebben van een nogal warme SB, zie hier ook de nforce2 topiques voor ;)

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• Dikke Foaf
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07 20:17
15sec is best nog lang hoor, je SB zal ongeveer op een 40 graden zitten dan, waar die chip best wel tegenkan, 70 a 80 graden zou ik als hoog beschouwen.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-08 12:02
Als het goed is, zit onder in in je kast een optie voor een ventilator. Koop je eff een 80 MM ventilator doe je er in klaar :P. Als je dit iets te duur vind, probeer ergnes een koelblok af te halen, en lijm hem er op ;).

• tweak_freak
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

tweak_freak

#######->

Nee koop gewoon ergens op een oc winkel een heatsinkje met fan en sluit die aan op de molex

Verwijderd

niks aan doen, zolang hij niet instabiel wordt is er niks aan de hand. Het is helemaal niet vreemd als zo'n ding een graad of 60 wordt.

• DeNB3rt
dan is het goed, bijde mobo's zijn niet onstabiel. Ik vond het alleen vreemd, omdat men kt-333 en kt-133 SB niet warm krijgen.

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Op mijn mobo zit een SiS 645DX chipset (weet southbridge niet :'( ), maar die wordt ook heel erg heet. Die kan ik geen 3 seconden aanraken. Dus maar een speciale southbridge heatsink op geplakt :*)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-08 13:29
Is er wel voldoende airflow in de kast?

Op zich mag het inderdaad niet zo'n probleem zijn.. Een chipset verstookt niet zoveel vermogen, en het is allemaal niet zo kritisch als bij een processor.
Alleen gaat de levensduur bij hoge temperaturen wel achteruit....

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-08 15:02
Mijn southbridge (Via KT333) wordt maar iets warmer dan handwarm.
Is anders wel voldoende gestressed }:O
Er zit wel airflow in me bak.

• DeNB3rt
Bij men nforce2 heb ik 4 case fans zitten, dus dat zal wel genoeg zijn.
De kt400 heeft maar 1 120mm case-fan.

En het is juist de nforce2 die nu het warmst krijgt.
Ik dacht ook wel dat de levensduur achteruitgaat, dus ik ga er wat aan doen.
Kunnen die fabrikantjes hier dan niks aan doen, passief blokje ofzo?

• DeNB3rt
duponjan schreef op 07 May 2003 @ 21:48:
Mijn southbridge (Via KT333) wordt maar iets warmer dan handwarm.
Is anders wel voldoende gestressed }:O
Er zit wel airflow in me bak.
Tis niet eerlijk! :'(

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:38
Mijn 8rda+ SB wordt ook veel warmer dan ik had gedacht.
M'n vingertop kan ik er niet (vrijwillig) langer dan 'n seconde of 3 op houden...

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
Warmte bij de southbridge van de nForce2 mobo is een bekend verschijnsel. Het lijkt me dat je dit met de search ook wel had kunnen vinden.

Het zelf al een mobo vernield doordat ik de northbridge niet goed gekoeld had en toen was de soutbridge ook al erg heet. Nadat ik een nieuw mobo heb gehaald en aangepast naar mijn wensen (wc op northbridge, zalman NB koelblokje op SB gelijmd, en voltmod) en ik eens met de thermometer van mijn kast gaan kijken wat de temperaturen waren en toen bleek dat na de voltmod (er staat nu 1.95V op) de temperatuur rond de 45 ligt en ondertussen draait ie nog steeds stabiel.

Het chippie kan dus wel wat hebben
Pagina: 1