[verf] van gescande foto naar primitieve kleuren?

Pagina: 1
Acties:

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik zoek voor mijn opa een programmatje waarmee ik uit een (gescande) foto een stukje kan selecteren en dan moet dat programma vertellen hoe hij ongeveer diezelfde kleur kan krijg met de primaire kleuren verf.

Ik weet dat verschillende programma's de kleuren wel kunnen weergeven in Rood, Groen en Blauw. Maar dat zijn helaas niet de kleuren verf :(

Mijn eigen zoektocht heeft niet echt veel opgeleverd, waarschijnlijk omdat ik niet goed weet waar ik op moet zoeken.
Ik heb gezocht op mengkleuren en primaire/base colors, maar weinig gevonden.

Ik hoop dat jullie mij en mijn opa kunnen helpen.

Verwijderd

bij de gamma/praxis hebben we van die kaartjes dat werkt het beste aangezien iedere scaner zijn eigen kleurtinten heeft gaat dat denk ik niet goed werken.

• HielkeJ
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 mei 2003 @ 19:46:
bij de gamma/praxis hebben we van die kaartjes dat werkt het beste aangezien iedere scaner zijn eigen kleurtinten heeft gaat dat denk ik niet goed werken.
Dat is heel leuk, maar mijn opa is redelijk kleurenblind, die ziet dus niet alles.
Sommige foto's heeft hij ook meteen bij het ontwikkellen op een CD gezet, dus dat verschil te verwaarlozen.
En 100% kom je toch niet bij de kleur met verf ;)

• HielkeJ
  • Niet online
* HielkeJ schopje

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:11
Google tip: CMYK
(Cyan, Magenta, Yellow, blacK)

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

CMYK zijn drukkleuren, die gebruik je niet met schilderen.

Maar je zoekt primaire (additieve) kleuren; dat zijn Rood Geel en Blauw, daarmee kan je in principe alle kleuren wel mee maken hoor, en je opa moet het dan zelf maar op zijn eigen zicht vertalen naar zijn eigen interpretatie van kleur, want daar kan je hem denk ik niet mee helpen.

Als dat nog niet lukt zal je eens met een foto naar de hobbywinkel moeten gaan en zelf de tubetjes bij elkaar zoeken.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Nog iets, ik heb even de hond uit Chefke z'n icoon gepakt, en naar 16 kleuren gezet.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/hondjetest.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/kleurtjes.jpg

Hier in de "kleurenkaart" van Paintshop kan je wel ongeveer opmaken welke kleuren je nodig hebt voor zoiets, dat moet wel haalbaar zijn lijkt me.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Pagina: 1