Drie weken terug heb ik mijn koperblokjes in het zoutzuur gelegd met de bedoeling het oxide laagje eraf te halen en ze vervolgens te schuren, polijsten en lakken.. Door drukte, het niet kunnen vinden van fijn schuurpapier etc is dat er niet van gekomen maar vandaag zou het dan toch moeten gebeuren..
Alles weer uit de schuur gehaald maar m'n zoutzuur was zwart

Volgens binas zou dat CuO(s) moeten zijn dus oké; dat kan.. Maar de blokjes zelf waren helemaal wit!

Een dikke laag 'iets' zat er op. Toen het droog leek de dremel er maar eens over heen gehaald en het gaat er vrij makkelijk af.

Maar hoe krijg ik de binnenkant schoon?? Met vers zoutzuur? Ik heb nog blauw fifax in huis. Voor ik weer iets raars doe graag jullie advies
..
Alles weer uit de schuur gehaald maar m'n zoutzuur was zwart

Volgens binas zou dat CuO(s) moeten zijn dus oké; dat kan.. Maar de blokjes zelf waren helemaal wit!

Een dikke laag 'iets' zat er op. Toen het droog leek de dremel er maar eens over heen gehaald en het gaat er vrij makkelijk af.

Maar hoe krijg ik de binnenkant schoon?? Met vers zoutzuur? Ik heb nog blauw fifax in huis. Voor ik weer iets raars doe graag jullie advies