Kan ik een USB HUB gebruiken om de usb lijn uit een usb modem naar 2 pc's te verdelen. LET WEL, beiden pc's worden los gebruikt dus internet hoef niet gedeeld te worden. Als ik dus de modem heb en sluit daar een usb hub op aan en doe de usb hub aan de pc's koppelen kan ik dan op beide pc's van internet gebruik maken ?
Hmm. Interresante vraag (of toch niet). Ben ik opzich ook wel benieuwd naar.
Kdenk haast dat het niet kan.
Probeer het anders eens.
Kdenk haast dat het niet kan.
Probeer het anders eens.
hmm. ook als ze los gebruikt worden de pc's ? de persoon in kwestie wil namelijk gewoon niet meer telkens het stekkertje oversteken naar de andere pc.
Bedankt voor de reactie
Bedankt voor de reactie
Verwijderd
met de kabel kan het wel dus waarom zou het met ADSL niet kunnen???? enige vereiste is dat je 2 IP adressen moet hebben.... pin me er niet op vast maar ik denk dat het gewoon kan
heeft 3 computers aan 1 USB hub gehad met 3 static IP adressen ging perfect... (alle PC`s in 1 huis en we hadden allemaal officieel Chello) ik ken mensen die 2 computers met dynamic IP adressen hebben op 1 kabel modem (mag nie officieel) krijgen van de DHCP server allebei keurig een IP (aardig he van die kabel maatschappij ???)
heeft 3 computers aan 1 USB hub gehad met 3 static IP adressen ging perfect... (alle PC`s in 1 huis en we hadden allemaal officieel Chello) ik ken mensen die 2 computers met dynamic IP adressen hebben op 1 kabel modem (mag nie officieel) krijgen van de DHCP server allebei keurig een IP (aardig he van die kabel maatschappij ???)
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2003 19:05 ]
Bedankt.. voor de reacties
Ja want hij moet gewoon het signaal naar beide computers sturen. Toch ga ik nu ook twijfelen of ik misschien een usb router nodig heb. Zal het morgen ook eens in de winkel vragen.
Ja want hij moet gewoon het signaal naar beide computers sturen. Toch ga ik nu ook twijfelen of ik misschien een usb router nodig heb. Zal het morgen ook eens in de winkel vragen.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2003 19:06 ]
Nee, dit kan niet vanwege het simpele feit dat USB maar 1 host op de bus kan hebben. Daarnaast is het niet mogelijk twee pc's op 1 usb hub aan te sluiten.Verwijderd schreef op 07 May 2003 @ 18:50:
Kan ik een USB HUB gebruiken om de usb lijn uit een usb modem naar 2 pc's te verdelen. LET WEL, beiden pc's worden los gebruikt dus internet hoef niet gedeeld te worden. Als ik dus de modem heb en sluit daar een usb hub op aan en doe de usb hub aan de pc's koppelen kan ik dan op beide pc's van internet gebruik maken ?
Het kan wel met een USB-switch, die zijn er voor om USB devices te delen met meerdere pc's.
Bijvoorbeeld: http://catalog.belkin.com...pcount=&Product_Id=133278
Lijkt me sterk dat je deze pc's met USB gekoppeld hebt....Verwijderd schreef op 07 May 2003 @ 19:01:
met de kabel kan het wel dus waarom zou het met ADSL niet kunnen???? enige vereiste is dat je 2 IP adressen moet hebben.... pin me er niet op vast maar ik denk dat het gewoon kan
heeft 3 computers aan 1 USB hub gehad met 3 static IP adressen ging perfect... (alle PC`s in 1 huis en we hadden allemaal officieel Chello)
Waarschijnlijk Chello, en die doen dat sinds kort om Xbox Live te ondersteunen (als gevolg van hun partnerschap met MS). Ook zijn de algemene voorwaarden aangepast en mag men nu meerdere apparaten (niet perse alleen pc's maar ook, 3x raden... consolesik ken mensen die 2 computers met dynamic IP adressen hebben op 1 kabel modem (mag nie officieel) krijgen van de DHCP server allebei keurig een IP (aardig he van die kabel maatschappij ???)
maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..
Verwijderd
Ik kan me niet voorstellen dat het kan...
Wat je natuurlijk wel kan doen is toch een netewerkje maken, kost weinig, vrij eenvoudig en als je dan toch een keer wat bestanden moet overzetten kan dat ook
...
Enige nadeel is dat de Server-pc aan moet staan als de 2e pc wil internetten (
)
Wat je natuurlijk wel kan doen is toch een netewerkje maken, kost weinig, vrij eenvoudig en als je dan toch een keer wat bestanden moet overzetten kan dat ook
Enige nadeel is dat de Server-pc aan moet staan als de 2e pc wil internetten (
Pagina: 1