Toon posts:

Atari is back on track!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In tegenstelling tot mijn vorige topic: Atari blaast laatste adem uit blijkt dat Atari terug is!

Infogrames verandert in Atari!

Met opgelucht hart heten we dit nieuws dan ook welkom! _/-\o_
Gisteren nog een gerucht, vandaag harde realiteit. Infogrames is niet meer, leve Atari! De naamsverandering waarover we jullie berichtten is dus officieel in voege voor Noord-Amerika en Europa.

The European games division will be known as Atari Europe but the International Holding Company for the various branches will continue to operate under the Infogrames until legal proceedings for the name change are complete.

Leuk detail: hun aandelen zijn na de aankondiging van het veelbelovende Enter The Matrix met 130 % de hoogte ingegaan.
Bron 1
Bron 2

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:03
Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar ik (en velen anderen denk ik) wisten dit al heel wat maanden hoor :)
Zelfs spellen zoals UT2003 en Neverwinter Nights zijn al onder de naam Atari uitgebracht.

The devil is in the details.

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 15:59

White Dust

PlaneScape: Torment

Wooptiedoo!
Atari is toch een naam met geschiedenis, ben blij dat er nog meer producten komen met het Atari logo :)

Verwijderd

MaRc0 schreef op 07 May 2003 @ 18:53:
Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar ik (en velen anderen denk ik) wisten dit al heel wat maanden hoor :)
Zelfs spellen zoals UT2003 en Neverwinter Nights zijn al onder de naam Atari uitgebracht.
Nou daar zit toch nog wel een verschil in...Atari werd door Infogrames puur als label gebruikt voor een paar spellen. Nu kondigen ze aan dat heel Infogrames Atari Inc. gaat worden. Waarmee de nieuwe Atari de op 1 na grootste gamespublisher ter wereld wordt. Dat vind ik toch nog wel iets anders dan ergens een logootje op plakken.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:03
Verwijderd schreef op 07 mei 2003 @ 19:06:
[...]

Nou daar zit toch nog wel een verschil in...Atari werd door Infogrames puur als label gebruikt voor een paar spellen. Nu kondigen ze aan dat heel Infogrames Atari Inc. gaat worden. Waarmee de nieuwe Atari de op 1 na grootste gamespublisher ter wereld wordt. Dat vind ik toch nog wel iets anders dan ergens een logootje op plakken.
Ik bedoelde mijn post meer dat het allang bekend was dat Infogrames in Atari zou veranderen. Deze verandering bleek al uit een aantal spellen die onder dat label werden uitgegeven. Ook de dood van de 'echte' Atari was een soort teken dat het niet al te lang meer zou duren voordat Infogrames volledig van naam zou veranderen.

The devil is in the details.

Verwijderd

De "Atari" van nu is gewoon Infogrames (=een games publisher) en heeft niets met de Atari te maken waar veel van de "oudere" tweakers jeugdherinneringen aan hebben... gewoon een marketingtruuk van Infogrames dus

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2003 19:15 ]

• DroogKloot
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Ik noem het pronken met andermans veren (en heiligschennis).

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-12-2025

RSP

Nummer 2 van de wereld? wie is dan nr. 1? Ubisoft?

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-01 19:21

Wmm

RSP schreef op 07 mei 2003 @ 20:21:
Nummer 2 van de wereld? wie is dan nr. 1? Ubisoft?
Nummer 1 is Electronic Arts.
Das de grootste games publisher in de wereld.

Verwijderd

Het maakt mij niet veel uit of atari nu wel of niet pronkt met andermans veren. Het is wel weer eens leuk om een bekende naam en bekend logo tegen te komen die toch herinneringen oproept.

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
Wat een gezeur dat Atari Atari niet meer is omdat het merk nu aan een ander bedrijf gekoppeld is. Alsof dat nog niet eerder met Atari is gebeurd:
1977 - The Arrival of the VCS

Warner Communications invests $100 million in Atari Inc. to develop Stella.

...

1984 - The Tramiel Transition

Jack Tramiel buys Atari Inc.'s home computer and home video game divisions. The new company is called Atari Corporation. The Tramiel family owns 51% of Atari Corp.'s stock; 25% is kept by Warner Communications, and the remaining 24% is open to the public. Atari Inc.'s arcade division is retained by Warner Communications and renamed Atari Games. Ataritel is canceled.

...

1994
Warner Communications and Time Life Inc. merge to form Time-Warner. Atari Games is folded into the new Time-Warner Interactive.

...

1996

Time-Warner Interactive is sold to WMS (Midway).
(June) Atari Corp. enters a "reverse merger" with JTS, a maker of computer disk drives. JTS acquires Atari's $50 million, and the Tramiels are able to liquidate their holdings in Atari (per SEC Rule 144). Atari Corp.'s operations are absorbed by JTS; Atari Corp. lives on for tax purposes, allowing for the licensing of game titles and patents

...

1998

(February 23) JTS Corporation sells all of its Atari assets to Hasbro Interactive for $5 million in cash.

1999

(May 14) Hasbro announces that they have released all rights to the Jaguar to the public; independent hobbyists and developers are thus able to develop Jaguar games and peripherals without fear of legal repercussions from Hasbro.
(May 15) At the Electronic Entertainment Expo in Los Angeles, Hasbro officially relaunches Atari as their home video game label, a subdivision of Hasbro Interactive. Updated versions of classic Atari titles like Pong, Missile Command, Star Raiders, and other games for the Sony PlayStation and Nintendo 64 were announced.
(Oct. 1999) The "Atari Games" division at Midway was renamed "Midway West".

2001
Midway shuts down all arcade operations which also closed Midway West, killing the last of Atari's original divisions (which lasted 29 years under 3 different companies).
Hasbro sells the entire Hasbro Interactive division to Infograms (the "Unreal" people) including the Atari name. Infograms has since started using "Atari" for all its home game software titles.
Dus... _/|\_ forever 8)

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Wmm schreef op 07 May 2003 @ 20:35:
[...]

Nummer 1 is Electronic Arts.
Das de grootste games publisher in de wereld.
EA publisht geen games; die spamt ze

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Verwijderd

Daar ben ik het wel mee eens.
EA werpt elke maand weer een berg waardeloze zooi de wereld in.

• Ste7en
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-05-2024
Verwijderd schreef op 09 May 2003 @ 17:46:
Daar ben ik het wel mee eens.
EA werpt elke maand weer een berg waardeloze zooi de wereld in.
EA heeft ook goeie spellen:
Battlefield
Hele fifa-reeks (of je er nou wel of niet van houdt, ze zijn best goed)
Need for Speed
Command & Conquer
Enz...

Ja ok, the sims blijft echt erg :(

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-01 13:11
Echter is the Sims wel 1 van de meest succesvolle games van de afgelopen tijd, samen met Battlefield, Medal of Honor. Ook de Fifa reeks en NHL reeks zijn hun concurrenten te boven, en dan nog zeggen dat EA slechte games maakt? Wat denkt men van Ski or Die, een good old classic, en een EA game. Kom op, zet je ogen open, doe de deur van je slaapkamer open en de gordijnen omhoog...

[ Voor 3% gewijzigd door ravenger op 09-05-2003 19:00 ]

Verwijderd

EA heeft zeker wel goede spellen, enkele EA spellen staan bij mij zeer hoog aangeschreven (NFS3 speel ik nog steeds). Helaas heeft EA te veel een cultuur van 'elk jaar een minimale update en weer incasseren'..ze maken daar wel veel winst mee, maar m'n favoriete uitgever zullen ze niet snel worden :) Command & Conquer kan ik met alle liefde van de wereld ook geen EA titel noemen..dat is en blijft Westwood. En dat EA Westwood de nek heeft omgedraaid vergeef ik ze nooit.
Pagina: 1