Toon posts:

E-Mail AntiSpam "optie"

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat eens te denken wat er aan de bekende spam email's zou gedaan kunnen worden. Nu zat ik te denken aan een soort instelling die men met een E-Mail account bij kan geven wanneer diegene geen spam wenst. Net zoals de bekende sticker op de brievenbus tegen reclame.

Het systeem werkt dan als volgende : Iedere "spammer" is verplicht bij zijn E-Mail een bepaalde code mee te zenden waarin staat dat het een spam E-Mail betreft. Als deze verzonden word naar een E-Mail die deze "Anti-Spam" optie aan heeft staan word deze geblokkeerd. Ook moet het mogelijk zijn om van de E-Mail adressen zelf op te vragen of spam gewenst is of niet. Zo hoeven spammers ook niet onnodige E-Mails te verzenden naar mensen die de anti-spam optie aan hebben staan. Dit kan het nodige verkeer ook drastisch verminderen. Diegenen die toch spam sturen zonder deze toegevoegde code zouden hoge boetes moeten krijgen.

Wat vinden jullie van dit idee en zouden er nog eventuele toevoegingen bij kunnen.

:)

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Zijn ze al mee bezig :P

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

Zolang er landen zijn die deze wetten niet invoeren, zal het niet werken. En er zijn zat landen die hogere prioriteiten hebben dan dergelijke wetgeving.

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Het probleem is de code die verplicht gesteld zou moeten worden en de hoge boetes, want wat als de spammer in Noorwegen zit? Internet is wereldwijd en dus ook spam, je kan dus geen locale wetten instellen hier in Nederland, de spam zal gewoon doorgaan.

Verwijderd

Ik denk dat het onrealistisch is. Waarom zouden ze hieraan mee willen werken (de spammers)?!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Iedere subnaam van je eigen adres laten blokkeren... dus zeg maar... abcdjemailadres@hopmail.com
En bepaalde content, met bijvoorbeeld je eigen naam of met text aan elkaar van 'Enlarge your blablabla'

Dat zou in mijn geval iig een hoop schelen :)

C:\>_

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-12 15:08
Verwijderd schreef op 07 mei 2003 @ 18:13:
Iedere "spammer" is verplicht bij zijn E-Mail een bepaalde code mee te zenden waarin staat dat het een spam E-Mail betreft.
:)
Dan zal geen enkele 'spammer' dat doen, omdat hij weet dat zn mail dan toch niet gelezen wordt.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• CompuFAT
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-12 12:19

CompuFAT

Oops, I farted ...

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

zie: nieuws: Amerikaans wetsvoorstel drijft spammer in het nauw

edit: Grr CompuFAT :P

[ Voor 18% gewijzigd door Illegal_Alien op 07-05-2003 18:19 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

Topicstarter
Ja, het is natuurlijk waar dat alle landen dan dezelfde afspraken moeten maken. Maarja, welk land is nu blij met al die spam. Ik denk dat ze er goed mee doen als er een anti-spam conferentie komt tussen alle grote providers in plaats van de bestuurders van de landen. Want providers kunnen dit probleem samen wel heel goed aanpakken heb ik het idee

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 May 2003 @ 18:20:
Ja, het is natuurlijk waar dat alle landen dan dezelfde afspraken moeten maken. Maarja, welk land is nu blij met al die spam. Ik denk dat ze er goed mee doen als er een anti-spam conferentie komt tussen alle grote providers in plaats van de bestuurders van de landen. Want providers kunnen dit probleem samen wel heel goed aanpakken heb ik het idee
Er zijn altijd landen die juist geld willen verdienen hieraan. Denk bijv. aan die Afrikaanse landen waar je oude, bijna onzeewaardige schepen heel goedkoop kunt laten registreren.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 mei 2003 @ 18:24:
[...]

Er zijn altijd landen die juist geld willen verdienen hieraan. Denk bijv. aan die Afrikaanse landen waar je oude, bijna onzeewaardige schepen heel goedkoop kunt laten registreren.

Verwijderd

Vinnie schreef op 07 mei 2003 @ 18:18:
Iedere subnaam van je eigen adres laten blokkeren... dus zeg maar... abcdjemailadres@hopmail.com
En bepaalde content, met bijvoorbeeld je eigen naam of met text aan elkaar van 'Enlarge your blablabla'

Dat zou in mijn geval iig een hoop schelen :)
Dus jij krijgt die 'Enlarge your blablabla'-mailtjes ook wel eens :) Ik krijg er zo'n 25 per dag, die over dat soort onderwerpen gaan. Ik blokkeer telkens de afzender en zorg dat iedere afzender met @blablabla (hetzelfde als de spammer) geblokkeerd wordt. Maar het irritante is dus dat deze 'uitgang' iedere keer anders is. Ik kan er vaak ook geen soep van maken, volgens mij zijn het speciale 'spam-emailadressen' om anoniem te blijven.

Het zou voor mij in ieder geval een hele opluchting zijn als die spammers goed worden aangepakt. Ik heb de laatste tijd helemaal geen zin meer om mijn box leeg te gooien, terwijl er wel hele belangrijke mailtjes af en toe bij zitten. Gewoon irritant dus.

Verwijderd

Topicstarter
Je zou je eens voor moeten stellen dat je net zoveel reclame krijgt in de bus als in je E-Mail inbox. Dan zou ik onderhand 20 folders per dag binnenkrijgen :o

• Vinnie
  • Niet online
Ik krijg ze soms jah, gelukkig maar een paar keer per week maargoed... nog verrekte irritant.
Maar hotmail moet er zelf ook wat aan doen imho.
Meeste spammers gebruiken je 'eigen' mailadres deels in het eerste gedeelte wat je dus nooit kan blokken :(
Blokken op content kan ook niet en dat zou ook moeten.

Gelukkig is mijn Planet Internet mail nog vrijwel onaangetast en het is denk ik ook handig om geen makkelijke naam te pakken, en dus ook nooit zomaar uitgeeft aan vage sites.

Ik vraag me trouwens af hoe het is afgelopen met XS4ALL en dat spamgedoe :{

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet onderhand om de maand een ander E-Mail adres aanmaken als ik geen spam wil ontvangen. Maar daar heb ik dus echt GEEN trek in.

Het is gewoon ziek aan het worden zoveel rotzooi je binnenkrijgt.

p.s. Nu gaan ze ookal van die vervelende reclame sturen via MSN, ICQ (al langer) en via NET SEND. Echt super irritant. Dus dat wordt voortaan de messenger service van windows disablen.

• Vinnie
  • Niet online
Om de maand ofzo? Damn :{ Kzou toch maar eens proberen om dan niet je emailaders zomaar erguns achter te laten en een ingewikkeld adres te nemen :)

De net send methode is eigelijk echt het makkelijkste voor spammers... gewoon ff een range opgeven en spammen maar :{

Maar het nut van de messenger service is meestal onnodig in priveomstandigheden en zou eigelijk standaard disabled moeten staan, maar Microsoft kennende...

Je kan het wel aanlaten, maar dan moet je even je firewall wat configgen zodat men via inet geen berichtjes naar je comp kan sturen. Of je moet achter een router oid zitten :)

[ Voor 15% gewijzigd door Vinnie op 07-05-2003 18:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Tjaah, je kunt het allemaal wel tegenhouden zo. Maar ik zou er toch naar streven dat het NIET hoeft

• Vinnie
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 May 2003 @ 18:46:
Tjaah, je kunt het allemaal wel tegenhouden zo. Maar ik zou er toch naar streven dat het NIET hoeft
Eigelijk niet nee, maar je kan het vergelijken met virussen. Je zou eigelijk geen virusscanner/shield hoeven te draaien enzo.

Maar helaas is het internet niet zo onschuldig :{ Dus moet je gewoon erg goed je best doen om zoveel mogelijk tegen te houden. En iig tot op heden lukt het mij vrij aardig.

Verwijderd

Vinnie schreef op 07 mei 2003 @ 18:38:

Ik vraag me trouwens af hoe het is afgelopen met XS4ALL en dat spamgedoe :{
Dat is hier te zien.

Verwijderd

Topicstarter
Hotmail.COM moet gewoon een blocklist opzetten die op alle emails geldig is van alle spammers die ze kunnen traceren. dat zou al een hoop schelen

• yohan
Verwijderd schreef op 07 May 2003 @ 19:09:
Hotmail.COM moet gewoon een blocklist opzetten die op alle emails geldig is van alle spammers die ze kunnen traceren. dat zou al een hoop schelen
Ja. Ligt idd erg voor de hand. Gewoon een e-mail adres wat door minimaal 50 gebruikers geblockt is op een Algemene Blocklijst zetten, waardoor niemand ze meer krijgt.

Maarja.. Microsoft sux

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:22

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Yohan schreef op 07 May 2003 @ 19:38:

Maarja.. Microsoft sux
Wat een heerlijke ongezouten "mening" is dat toch :/

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Yohan schreef op 07 mei 2003 @ 19:38:
Maarja.. Microsoft sux
Als je niets nuttigs hebt te melden verder, zonder onderbouwing, en zonder het topic verder om zeep te helpen, reply dan gewoon alsjeblieft niet ;).

• supersook
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-12 21:35

supersook

Professioneel prutser

hier stond onzin

[ Voor 97% gewijzigd door supersook op 10-05-2003 15:31 ]

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

[...]

Ja. Ligt idd erg voor de hand. Gewoon een e-mail adres wat door minimaal 50 gebruikers geblockt is op een Algemene Blocklijst zetten, waardoor niemand ze meer krijgt.
Zodat Pietje even 50 hotmailadresjes kan aanmaken om zijn klasgenootje Jantje globaal te laten blokkeren. Bad idea.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-12 15:53

André

Analytics dude

m-m schreef op 10 May 2003 @ 15:43:
[...]

Zodat Pietje even 50 hotmailadresjes kan aanmaken om zijn klasgenootje Jantje globaal te laten blokkeren. Bad idea.
Dan maak je van die 50 toch 1000. Die klasgenoot neemt daar de moeite niet voor. En bij Microsoft (Hotmail) zijn er gok ik altijd wel minimaal 1000 mensen die een bepaald adres blokkeren.

Verwijderd

Topicstarter
hier ook ;)

• yohan
André schreef op 10 May 2003 @ 15:54:
[...]

Dan maak je van die 50 toch 1000. Die klasgenoot neemt daar de moeite niet voor. En bij Microsoft (Hotmail) zijn er gok ik altijd wel minimaal 1000 mensen die een bepaald adres blokkeren.
Precies, dat was ook mijn idee. Waarom Compubiter dat af moet doen als 'nutteloze posts zonder zinnige onderbouwing' snap ik niet :?

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-12 11:52
Yohan schreef op 17 May 2003 @ 01:29:
[...]

Precies, dat was ook mijn idee. Waarom Compubiter dat af moet doen als 'nutteloze posts zonder zinnige onderbouwing' snap ik niet :?
Je weet donders goed dat hij je daarom niet aanspraak....
Maarja.. Microsoft sux
Daar ging het dus om :X

[ Voor 22% gewijzigd door Weezer-DC op 17-05-2003 01:43 ]

• yohan
Weezer-DC schreef op 17 May 2003 @ 01:43:
[...]

Je weet donders goed dat hij je daarom niet aanspraak....

[...]

Daar ging het dus om :X
Mjah weet ik, maar hij verweet me dat ik niets nuttigs te melden had en het topic om zeep hielp. Bullshit :)

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

André schreef op 10 mei 2003 @ 15:54:
[...]

Zoiets bestaat toch al?

http://www.cloudmark.com/

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Pagina: 1