Ik en de rest van mij familie hebben adsl besteld en inmiddels binnengekregen.
We hadden adsl van Tiscali besteld met het volgende ethernet modem:
SpeedTouchTM 510 / 510i router
(In het begin staat 510 / 510i v4, wat betekent op een ingebouwde router.)
Nu hebben we 2 computers. 1 voor de ouder en 1 voor de 2 kinderen. De voor de ouders bestemde pc staat op de begane grond en de pc voor de kinderen op de 1e verdieping.
Nou heb ik gezocht en vondt ik 2 standaarden.
een 11 mbit en een 54 mbit.
Veel bestanden gaan we toch niet delen dus vond ik het niet nodig om meer geld uit te geven voor een 54 mbit-draadloos-netwerk. Toch maar een 11 mbit.
Nou wilde ik dus een Acces Point kopen, en het liefst allemaal van Linksys want dat staat als favoriet bij de Pricewatch dus het zal wel een goed merk zijn.
Ik dus naar http://www.hardwareconcurrent.nl/ gegaan en mijn boodschappenwagen volgepropt. Alleen 1 raar ding viel me op:
Linksys Access Point 11mbit WAP11 € 127.00
Linksys Access Point/Router 11mbit 10/100 BEFW11S4 v3. € 105.00
Deze zijn toch allebij precies hetzelfde alleen de ene heeft een router. Er zit meer in maar hij is wel goed koper. Dus dan ken je beter de:
Linksys Access Point/Router 11mbit 10/100 BEFW11S4 v3. € 105.00 pakken
En dan wil ik voor bijde pc het volgende kopen:
1xLinksys Access Point/Router 11mbit 10/100 BEFW11S4 v3. € 105.00

2xLinksys Access Point/Router 11mbit 10/100 BEFW11S4 v3. € 105.00

Subtotaal: € 275.00
Dit moet toch werken ofniet?
En dan kan eventueel er ook altijd nog een laptop of andere pc op worden aangeloten? Als hij maar een 'ontvanger' heeft.
Nu wilde ik ook graag de printer (HP Deskjet 940c Series) delen en zodat die pc niet aan hoeft te blijven staan. Dus ik weer zoeken kwam ik een dingetje van Linksys tegen:
Linksys Printserver WPS11 € 162.50

Maar ik heb geen idee hoe ik dit allemaal aan moet sluiten.
Ik ga nu even een plattegrond van de eerste verdieping en begane grond maken wat een nog duidelijker beeld moet geven.
Hier zijn plattegronden wat het eventueel duidelijker moet maken.
Het eerst plaatje is de begane-grond.
Het tweede plaatje is de 1e verdieping.

Kan iemand mij en de rest van de familie dus helpen?
Alvast bedankt!
We hadden adsl van Tiscali besteld met het volgende ethernet modem:
SpeedTouchTM 510 / 510i router
(In het begin staat 510 / 510i v4, wat betekent op een ingebouwde router.)
Nu hebben we 2 computers. 1 voor de ouder en 1 voor de 2 kinderen. De voor de ouders bestemde pc staat op de begane grond en de pc voor de kinderen op de 1e verdieping.
Nou heb ik gezocht en vondt ik 2 standaarden.
een 11 mbit en een 54 mbit.
Veel bestanden gaan we toch niet delen dus vond ik het niet nodig om meer geld uit te geven voor een 54 mbit-draadloos-netwerk. Toch maar een 11 mbit.
Nou wilde ik dus een Acces Point kopen, en het liefst allemaal van Linksys want dat staat als favoriet bij de Pricewatch dus het zal wel een goed merk zijn.
Ik dus naar http://www.hardwareconcurrent.nl/ gegaan en mijn boodschappenwagen volgepropt. Alleen 1 raar ding viel me op:
Linksys Access Point 11mbit WAP11 € 127.00
Linksys Access Point/Router 11mbit 10/100 BEFW11S4 v3. € 105.00
Deze zijn toch allebij precies hetzelfde alleen de ene heeft een router. Er zit meer in maar hij is wel goed koper. Dus dan ken je beter de:
Linksys Access Point/Router 11mbit 10/100 BEFW11S4 v3. € 105.00 pakken
En dan wil ik voor bijde pc het volgende kopen:
1xLinksys Access Point/Router 11mbit 10/100 BEFW11S4 v3. € 105.00

2xLinksys Access Point/Router 11mbit 10/100 BEFW11S4 v3. € 105.00

Subtotaal: € 275.00
Dit moet toch werken ofniet?
En dan kan eventueel er ook altijd nog een laptop of andere pc op worden aangeloten? Als hij maar een 'ontvanger' heeft.
Nu wilde ik ook graag de printer (HP Deskjet 940c Series) delen en zodat die pc niet aan hoeft te blijven staan. Dus ik weer zoeken kwam ik een dingetje van Linksys tegen:
Linksys Printserver WPS11 € 162.50

Maar ik heb geen idee hoe ik dit allemaal aan moet sluiten.
Ik ga nu even een plattegrond van de eerste verdieping en begane grond maken wat een nog duidelijker beeld moet geven.
Hier zijn plattegronden wat het eventueel duidelijker moet maken.
Het eerst plaatje is de begane-grond.
Het tweede plaatje is de 1e verdieping.
Kan iemand mij en de rest van de familie dus helpen?
Alvast bedankt!
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2003 20:02 ]