Toon posts:

Dradloze Netwerk Opstelling met Adsl

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik en de rest van mij familie hebben adsl besteld en inmiddels binnengekregen.
We hadden adsl van Tiscali besteld met het volgende ethernet modem:
SpeedTouchTM 510 / 510i router
(In het begin staat 510 / 510i v4, wat betekent op een ingebouwde router.)

Nu hebben we 2 computers. 1 voor de ouder en 1 voor de 2 kinderen. De voor de ouders bestemde pc staat op de begane grond en de pc voor de kinderen op de 1e verdieping.

Nou heb ik gezocht en vondt ik 2 standaarden.
een 11 mbit en een 54 mbit.

Veel bestanden gaan we toch niet delen dus vond ik het niet nodig om meer geld uit te geven voor een 54 mbit-draadloos-netwerk. Toch maar een 11 mbit.

Nou wilde ik dus een Acces Point kopen, en het liefst allemaal van Linksys want dat staat als favoriet bij de Pricewatch dus het zal wel een goed merk zijn.
Ik dus naar http://www.hardwareconcurrent.nl/ gegaan en mijn boodschappenwagen volgepropt. Alleen 1 raar ding viel me op:
Linksys Access Point 11mbit WAP11 € 127.00
Linksys Access Point/Router 11mbit 10/100 BEFW11S4 v3. € 105.00

Deze zijn toch allebij precies hetzelfde alleen de ene heeft een router. Er zit meer in maar hij is wel goed koper. Dus dan ken je beter de:
Linksys Access Point/Router 11mbit 10/100 BEFW11S4 v3. € 105.00 pakken

En dan wil ik voor bijde pc het volgende kopen:
1xLinksys Access Point/Router 11mbit 10/100 BEFW11S4 v3. € 105.00
Afbeeldingslocatie: http://www.actiecom.nl/shop/media/befw11s4.jpg
2xLinksys Access Point/Router 11mbit 10/100 BEFW11S4 v3. € 105.00
Afbeeldingslocatie: http://www.actiecom.nl/shop/media/wmp11.jpg
Subtotaal: € 275.00

Dit moet toch werken ofniet?
En dan kan eventueel er ook altijd nog een laptop of andere pc op worden aangeloten? Als hij maar een 'ontvanger' heeft.

Nu wilde ik ook graag de printer (HP Deskjet 940c Series) delen en zodat die pc niet aan hoeft te blijven staan. Dus ik weer zoeken kwam ik een dingetje van Linksys tegen:
Linksys Printserver WPS11 € 162.50
Afbeeldingslocatie: http://www.actiecom.nl/shop/media/wps11.jpg

Maar ik heb geen idee hoe ik dit allemaal aan moet sluiten.
Ik ga nu even een plattegrond van de eerste verdieping en begane grond maken wat een nog duidelijker beeld moet geven.
Hier zijn plattegronden wat het eventueel duidelijker moet maken.
Het eerst plaatje is de begane-grond.
Het tweede plaatje is de 1e verdieping.
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/begane_grond.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/1e_verdieping.JPG

Kan iemand mij en de rest van de familie dus helpen?
Alvast bedankt!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2003 20:02 ]

Verwijderd

Hm, lijkt me goed deze opstelling.

Kijk echter wel of die router ook verbinding met je ADSL kan maken (moet dus de verbinding kunnen opzetten en openhouden. )

Verder moet dit werken. Ook als je een eventuele laptop voorziet van een pcmcia wlan kaartje moet deze het internet opkunnen en de printer gebruiken.

Kijk ook goed uit bij het configuren! wlan is makkelijk te misbruiken door / je buren / mensen in een auto voor je deur / als je het niet goed beveiligd. Het zou vervelend zijn dat als je net een nieuw kleuren patroon in je printer heb gedaan met een stapel papier dat iemand een printopdracht geeft van 100 paginas in fullcolor :D :D

update:
Check ook vooral even dit topic, staat veel nuttige informatie
-=: Het Grote Wireless Topic :=-

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2003 15:38 ]

Verwijderd

Ziet er netjes uit, heb zelf ook de linksys router/ap en ik heb er geen problemen mee, dit apparaat kun je ook zonder problemen gebruiken voor je adsl verbinding en is zeer makkelijk te configureren.

Dat draadloze printer dingetje kun je denk ik beter niet nemen, ten eerste is ie veels te duur en ten tweede kun je hem gewoon aan een van je pc's aansluiten en sharen(dat kost je dus niks).

Je kan ook voor de sitecom switch/router/wlan/printerswitch gaan maar dan sluit je de printer gewoon daarop aan met kabels.

En jah mocht er een laptop binnen je wlan komen dan kan ie daar gewoon naar connecten als je dhcp aanzet, hij krijgt dan gelijk een ip adres toegewezen waardoor hij network access krijgt en dus draadloos het internet op kan 8) .

Zet wel je Wep beveilig aan (64/128bit) om indringers buiten de deur te houden.

Veeel suc6 >:)

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
-=: Het Grote Wireless Topic :=- ? :)

edit: edit van 1of1 niet gezien

[ Voor 23% gewijzigd door danslo op 08-05-2003 15:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wahaha dat topic is supergroot! Da duurd wel een tijdje om da door te lezen :)

Maar Shaggy kan je mij die link geven van die:
sitecom switch/router/wlan/printerswitch

En kan je niet de printer met een kabel aan de accespoint verbinden?
Dan hoef je niet zo'n apparaatje / ontvanger te kopen.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:21

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Hoi ,

Hoewel je een zeer goede topic start in elkaar geflansd hebt, zou ik je toch willen vragen om in de FAQ en de search te kijken.
In de FAQ (http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/20#20) staan een hoop links naar reviews en topics over Wireless ,waar je veel aan hebt.

Over de prijsverschillen met die 2 routers : Dit is al vaker voorgekomen op GoT.
Waarom de betere goedkoper is dan de iets minder weet ik niet .. het is nu eenmaalz zo 8)7 :P

Braaikamer - Smoke&BBQ

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Ik zelf heb 2 keer de linksys WAP11 v2.2

A omdat ik de router niet nodig heb, en B omdat de D-link 900+ firmware erop kan :+

En verder werkt het perfect. En ben ik heel tevreden over.

[ Voor 21% gewijzigd door raymonvdm op 09-05-2003 12:35 ]

Verwijderd

[quote]raymonvdm schreef op 09 mei 2003 @ 12:30:
Ik zelf heb 2 keer de linksys WAP11 v2.2

A omdat ik de router niet nodig heb, en B omdat de D-link 900+ firmware erop kan :+
quote]

Kan je nu dan wel 256-bit WEP instellen op je linksys AP en Linksys WPC11 ?

Wat is trouwens zo speciaal aan de D-link 900+ firmware?

Ik zit namelijk te twijfelen tussen :

- D-link 900+ en een D-Link AirPlus DWL-650+
- Linksys BEFW11S4 en een Linksys WPC11

Mijn voorkeur gaat nu nog uit naar de D-link vanwege de hogere snelheid en de 256-bit WEP.

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-06 14:48
Wat is trouwens zo speciaal aan de D-link 900+ firmware?
Extra features:

Full 22mbit support between other DWL's or reflashed wap11's!
(propably also with unflashed wap11's but that hasn't been tested)

Repeater mode! (wireless!)
DCHP server (with dns support)
Scan mode for finding other AP's when AP is used in client mode.

more logging possibilities.
more filtering possibilities (you can clone a mac adress from the logs)
More security (setup programm asks for a password and ssid broadcast
can be switched off)
A lot more help and info...

De gehackte firmware voor de WAP11 v2.2 maakt het doosje intern ook nog eens 10% sneller. :9

Verwijderd

Topicstarter
ja dus wat stellen jullie voor wat ik moet kopen dan?

Verwijderd

Topicstarter
Alles klopt en ik ken zo naar de winkel toe /surfen om het spul te kopen. Ik heb het nog niet over de printserver. Of heeft iemand er andere ideeen over. Suggesties zijn altijd welkom. Ik wil gewoon iets goeds hebben en geen of ander prul.
Dan nog een apparaatje naar de TV en dan DivX kijken :D

Verwijderd

Topicstarter
*kick*
klopt alles!? De printer in het netwerk hoeft niet te werken, maar dan koop ik vast die Ap en andere spullen. Want dan ken ik ook boven op internet. Nu moet er hele tijd gewisseld worden :(
Dus daarom...:)

Verwijderd

Topicstarter
*kick* Help, kan iemand zeggen of deze opstelling klopt want dan ken ik het gaan kopen.
De printer hoeft niet te werken.
De 2 computers moeten gwn internet hebben en
met elkaar kunnen communiceren.
Ken iemand het bevestigen?

• Joch_um_all
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06-2025
Volgens mij moet het kunnen. Ik ben er zelf nu mee bezig, Eigenlijk wil ik precies jouw schema.

Ik heb nu één PC wireless via linksys WPM54G aan een WRT54G hangen. Die WRT54G hangt aan een ADSL ethernetmodem. Internet werkt nu (heeft wel ff geduurd, want mijn ADSL modem was verkeerd ingesteld na een tweak.)

Ik heb nu nog problemen met het versturen van mail en het FTP-en. Maar daar gaan we wel uitkomen hoop ik (iemand suggesties?). Maar op zich moet wat jij wilt helemaal kunnen.

[ Voor 3% gewijzigd door Joch_um_all op 23-05-2003 18:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Okey bedankt, dat wilde ik even weten want dan ken ik het gaan hale :P
Pagina: 1