Ik ben aardig op weg met een zoekmachine i.c.m. MySQL Full-text Search, ik wil graag bij de resultaten de mogelijkheid hebben om te zien hoe vaak een trefwoord is voorgekomen in het resultaat.
Stel je hebt deze query en het volgende resultaat (aangepast voorbeeld van MySQL Manual)
Is het dan mogelijk om op een bepaalde manier een extra kolum te krijgen met hoeveel hits er in een rij zit, dit staat niet in de Full text manual die jullie hier http://www.mysql.com/doc/en/Fulltext_Search.html kunnen vinden.
Deze query bijvoorbeeld laat wel de score zien van de relevantie maar die is niet gelijk aan het aantal hits dus
Zo ja, hoe moet ik dit realiseren, misschien met een count op de match maar dit is me nog niet gelukt, b.v.d.
Stel je hebt deze query en het volgende resultaat (aangepast voorbeeld van MySQL Manual)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| mysql> SELECT * FROM articles WHERE MATCH (title,body)
-> AGAINST ('MySQL' IN BOOLEAN MODE);
+----+------------------------------+-------------------------------------+
| id | title | body |
+----+------------------------------+-------------------------------------+
| 1 | MySQL Tutorial | DBMS mysql mysql mysql mysql |
| 2 | How To Use MySQL Efficiently | After mysql mysql you went |
| 3 | Optimising MySQL | In this mysql mysql mysql mysql |
| 4 | 1001 MySQL Tricks | 1. Never run mysqld as root. 2. ... |
| 6 | MySQL Security | When configured properly, MySQL ... |
+----+------------------------------+-------------------------------------+ |
Is het dan mogelijk om op een bepaalde manier een extra kolum te krijgen met hoeveel hits er in een rij zit, dit staat niet in de Full text manual die jullie hier http://www.mysql.com/doc/en/Fulltext_Search.html kunnen vinden.
Deze query bijvoorbeeld laat wel de score zien van de relevantie maar die is niet gelijk aan het aantal hits dus
code:
1
2
3
4
5
6
7
| SELECT
naam, MATCH (naam,omschrijving) AGAINST ('trefwoord') AS score
FROM
tabel
WHERE MATCH
(naam,omschrijving)
AGAINST ('trefwoord'); |
Zo ja, hoe moet ik dit realiseren, misschien met een count op de match maar dit is me nog niet gelukt, b.v.d.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2003 18:00 ]