[Video-in] Capture geeft altijd grijs beeld

Pagina: 1
Acties:

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-06 10:36
Ik weet dat deze vraag vaker is langsgekomen en "normaal" gesproken heeft deze vraag ook een simpele oplossing maar hier komt mijn vraagje:

Ik heb m'n gamecube via de Compositie kabel aangesloten op m'n video in, ik heb hiervoor een plug met daaraan 4 plugjes, 2x S-Video, 2x Composite, telkens 1 voor IN en OUT, ik heb de composite vervolgens op de gele (video-in) plug aangesloten en naar windows gegaan, hier heb ik de juiste nvidia WDM (1.22) drivers geinstalled, zonder problemen. nu ga ik naar Virtual dub en ga naar capture avi, ook hier nog nix aan de hand geen problemen, alleen zie ik geen normaal kleuren beeld maar rare vegen, dit komt omdat ie standaard op TV Tuner staat ipv Composite, dus ik zet de source op composite en nu begint het:

Het beeld wordt 1 seconde lang kleur en springt dan over naar zwart wit, daarna is met geen mogelijkheid meer kleur te krijgen. en nog gekker, ik krijg hetzelfde zwartwit beeld als ik s-video selecteer, terwijl daar nix op staat aangesloten.

Normaal kan ik dat zwartwit beeld oplossen door de hue / saturation in te stellen maar ook dit heeft nu geen effect...

Iemand een idee??
mijn videokaart: GeForce4 ti4200 (Gainward)

Edit: Ik heb een filmpje gemaakt als voorbeeld. het filmpje is op de volgende link te vinden:
http://home.planet.nl/~rooij023/asdf.avi (DivX 5.02)

[ Voor 10% gewijzigd door RSP op 07-05-2003 17:58 . Reden: Preview ]

• MrJT
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08 03:57
Zelfde probleem hier, alleen was mn XP installatie bijna naar zn vaantje. Na installatie van de capture drivers kon ik hem meteen gebruiken, dus dat hebbik gedaan. Toen ik geen kleur tevoorschijn kreeg, d8 ik, ff rebooten, wil wel eens helpen. Maar na reboot kreeg ik een mooi blauw scherm waarop viel te lezen dat nvcap.dll ofzow een probleem had veroorzaakt. Gelukkig is er nog de system restore, anders was het toch wel format c geweest denk ik. (BILLIE BEDANKT _/-\o_ ) Kan het de combinatie van videokaart en capture drivers zijn?

• Kama
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 17:28

Kama

Aritifical Intelligenticus

Klinkt als een PAL/NTSC achtig probleem... Kun je daar nog iets aan instellen?

Niels

• MrJT
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08 03:57
Nope, dat stond goed ingesteld. gewoon op pal.