Toon posts:

Harde schijf problems

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
K heb een nieuwe Hd gekocht, WD 800BB prima schijf, kwam goed uit test etc. Hiervoor had ik een Maxtor 40 Gb. Deze schijven hebben alletwee hetzelfde probleem, dat is nml:

Als je in windows bestanden kopiert van HD naar andere HD, of gewoon op de Hd zelf van map verwisselt, dan krijg je dus zo'n windows progress venster. dat verdwijnt vrij snel, maar daarna blijft de hd led nog 2 minuten doorknipperen :( en het systeem is super traag je kunt er praktisch niets mee, de muis schokt enorm.

een file van 5 mb doet ie 2 tot 3 minuten over, terwijl de hd in mijn pa's computer supersnel werkt

DMA is ingeschakeld, k vermoed dat het iets met bios settings te maken heeft. maar daar heb ik niet zoveel verstand van. :?

specs: AMD thunderbird 800, Abit KT7 mainboard, en 256MB geheugen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2003 17:18 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Is je bios up to date?
heb je de laatste chipsetdrivers geinstalleerd?
Staat DMA zowel in je bios als in windows aan? (als dat kan bij je bios?

Verwijderd

Dit zal niet aan de HD'sl liggen.
Zitten je HD's op een aparte IDE kabel of als master-slave op dezelfde ide kabel?

Verwijderd

Topicstarter
heb de andere hd eruit gehaald, harde schijf zit als master op primary ide, met als slave een dvd speler. op andere kabel een cd speler met een brander

• mackie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-12-2025
Probeer is de DVD speler los te koppelen en dan te kijken wat er gebeurd... Heb je specificaties op welke snelheid het draait (ata 66/100/133)?

We can do it two ways: easy or really easy!

Verwijderd

Topicstarter
k zal de specs vd hd en dvd ff opzoeken, doe ik morgen wel, heb nu helaas ff geen tijd

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-03 19:29

Mentalist

[avdD]

Check dit : http://gathering.tweakers..._message/16985205#idebrak

Verder is niet alleen je IDE config, maar ook je topictitel brak. Als alle oplossingen uit bovenstaande FAQ niet helpen mag je een nieuw topic openen, gebruik dan een duidelijke topictitel (zoals "hdd baggertraag/hdled knippert door" of iets in die zin, be creative) en geef van alle oplossingen aan of en wat voor effect ze hebben.
Verwijderd schreef op 07 May 2003 @ 17:17:
DMA is ingeschakeld, k vermoed dat het iets met bios settings te maken heeft. maar daar heb ik niet zoveel verstand van. :?
Als je denkt dat GoT misschien toch te hoog gegrepen is voor je heb je altijd nog www.beginnersweb.nl, staat ook in de [FAQ]FAQ[/FAQ] die je naar ik vermoed niet gelezen hebt (of niet diep genoeg tot je hebt laten doordringen :P).

[ Voor 36% gewijzigd door Mentalist op 08-05-2003 20:24 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.