Goed,
Voor het eerst in mijn leven moet ik met XML gaan werken. Ik dacht, moetniet moeilijk zijn. XML, dacht ik, is een soort html. Moet lukken. WRONG!
wat is de bedoeling. Ik krijg van een klant een XML feed aangeboden. deze feed moet ik dus om gaan zetten in een php / html pagina. Het vervelende is, dat ik geen idee heb waar ik moet beginnen. Ik heb de tutorials op w3schools doorgelezen. ook devnet en phpbuilder ben ik langsgeweest. Die tutorials snap ik allemaal (of iig grotendeels).
Wat is dan het probleem zou je denken? Ik kan die tutorials namelijk niet "vertalen" naar mijn eigen app. Ik weet echt niet waar ik moet beginnen.
om een voorbeeldje te geven :
(heb maar ff tussen php tags gezet.. was mooier als code tags)
Bovenstaand stukje is een deel van de XML feed die ik krijg. Waar moet ik nou beginnen in mijn php script? Moet ik het met zogenaamde "data islands" gaan doen, of is er een andere manier?
Ik ben echt compleet noob hierin maar wil het graag leren. Kan iemand mij een beetje op weg helpen. Misschien dat iemand een snippet heeft van zelf geschreven code voor een xml die ik is zou mogen bekijken. Het begint me namelijk allemaal een btje te draaien.
Er is overigens geen DTD of XSL schema.
Wie o wie helpt mij een beetje op weg?
edit: typo's
Voor het eerst in mijn leven moet ik met XML gaan werken. Ik dacht, moetniet moeilijk zijn. XML, dacht ik, is een soort html. Moet lukken. WRONG!
wat is de bedoeling. Ik krijg van een klant een XML feed aangeboden. deze feed moet ik dus om gaan zetten in een php / html pagina. Het vervelende is, dat ik geen idee heb waar ik moet beginnen. Ik heb de tutorials op w3schools doorgelezen. ook devnet en phpbuilder ben ik langsgeweest. Die tutorials snap ik allemaal (of iig grotendeels).
Wat is dan het probleem zou je denken? Ik kan die tutorials namelijk niet "vertalen" naar mijn eigen app. Ik weet echt niet waar ik moet beginnen.
om een voorbeeldje te geven :
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| <?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-1" ?> - <ChannelCategoriesDevices> - <channel id="1" text="Spellen & Entertainment"> - <category id="2" text="Puzzel"> - <devicebrand name="Nokia"> <device type="3410" id="23" /> <device type="3510i" id="40" /> <device type="3530" id="29" /> <device type="3560" id="30" /> <device type="3650" id="7" /> <device type="5100" id="27" /> <device type="6100" id="26" /> <device type="6310i" id="35" /> <device type="6610" id="5" /> <device type="6800" id="24" /> <device type="7210" id="3" /> <device type="7250" id="25" /> <device type="7650" id="2" /> <device type="8910i" id="28" /> </devicebrand> - <devicebrand name="Siemens"> <device type="C55" id="33" /> <device type="S55" id="18" /> </devicebrand> </category> |
(heb maar ff tussen php tags gezet.. was mooier als code tags)
Bovenstaand stukje is een deel van de XML feed die ik krijg. Waar moet ik nou beginnen in mijn php script? Moet ik het met zogenaamde "data islands" gaan doen, of is er een andere manier?
Ik ben echt compleet noob hierin maar wil het graag leren. Kan iemand mij een beetje op weg helpen. Misschien dat iemand een snippet heeft van zelf geschreven code voor een xml die ik is zou mogen bekijken. Het begint me namelijk allemaal een btje te draaien.
Er is overigens geen DTD of XSL schema.
Wie o wie helpt mij een beetje op weg?
edit: typo's
[ Voor 18% gewijzigd door megamuch op 07-05-2003 16:58 ]
Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!