Toon posts:

Compaq onboard videokaart probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb hier een serieus probleem met mijn werkstation op m'n werk.

Laatst had ik de meest afgrijselijke NT-systeemcrash die ik ooit heb meegemaakt in mijn leven. Alles moest opnieuw worden geinstalleerd. |:(

Gelukkig is alles nu gefixed, op 1 klein euvel na: met meerdere mensen hebben we getracht mijn videodrivers succesvol te installeren, maar tot nog toe zit ik nog steeds met 16 kleurtjes op een resolutie van 640x480 te kutten.

Het bekijken van sommige websites met geditherde kleurenvlakken is onaangenaam om het maar netjes te zeggen. Het typen van een verslag in word is ook lastig, vanwege de lage resolutie.

En dus is vanzelfsprekend mijn vraag, of iemand ooit een onboard-videokaart in een Compaq computer, draaiende onder Win98, voor elkaar heeft gekregen. Zo ja, hoe?

P.S. De drivers worden gedetecteerd, hij verdomt alleen ze te installeren.

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:19
Voor Compraqs heb je vaak hele specifieke drivers nodig. Ieder Compraq weer zijn eigen driver.
Dus. Model en type nr heel nauwkeurig registreren (er hoort een sticker op de bak te zitten). Naar de Compraq site toe en de super specifieke drivers downloaden. Ben je eigenwijs en installeer je wat meer algemene drivers, dan zullen die vrijwel zeker niet correct werken....

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

hmm...hij installeert de drivers wel???

lijkt me op een service pack "probleem"

probeer die es te installeren... is nodig voor 3th party videodrivers!! (minimaal sp3)

zorg idd wel dat je de juiste drivers voor je systeem heb..

sjek www.compaq.com/support/files maar es voor je juiste drivers..

mzzlz
;)

Verwijderd

Topicstarter
Thanks guys, maar die hele specifieke drivers hadden we al gedownload vanaf de Compaq-site, met het invoeren van dat nummer en zo inderdaad.

Die drivers werken jammergenoeg niet.

Maar wat is dat precies over een service pack wat ik daar hoor? Wat is het precies en hoe gaat het mij eventueel helpen met het fixen van dit probleem?

Verwijderd

Wat voor een type videokaart is het dan? Een SiS ofzo? En zit er geen quickRestore CD bij dan

Verwijderd

service pack is gewoon de bug-fix van mickysoft voor nt (ik neem aan dat je nt er weer heb opgezet)

gewoon ff downloaden van de microsoft zite... of van de ftp...

service pack MOET je gewoon installeren...
(en ook als laatste pas!)

laatste versie is (bij ons) 6...

good luck

mzzlz
;)

Verwijderd

Haha, nadat ik een nieuwe harde schijf in mijn compu had gezet, had ik ook nog maar heel weinig kleurtjes (niet om aan te zien die compaq site dan!) Heb me wezenloos naar de goede drivers gezocht, veel wilde niet installeren... Maar ben er uiteindelijk gekomen doordat ik drivers kreeg opgestuurd van iemand...

Verwijderd

Topicstarter
Wat voor videokaart het is kunnen we niet precies zien, ook al hebben we de pc meerdere malen opengeschroefd al.

Verder staat er nu Win98 op mijn pc. We hebben ook langdurig geprobeerd NT er weer op te zetten, maar die gaf problemen het installeren van de netwerk-kaart, waarvoor hij de drivers ook al niet wilde pakken.

Toevallig nog bugfixes bekend voor Win98?

Man... ik bedacht net... als M$ en Compaq hun satanistische krachten bundelen, zijn ze in staat geesten te breken... :'(

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:20

GaMeOvEr

Is een hork.

Wat voor type Compaq heb je dan ?

Ik heb echt al diverse Compaqs (Deskpro's en AP's) geïnstalleerd, en ik heb nog _nooit_ problemen gehad met het handmatig installeren, en ook niet met de Compaq videokaartjes met de Compaq drivers.

Sowieso, als je die kast opentrekt, kun je toch zien of er Ati S3 of Cirrus Logic op zit ?

Geef eens specs van wat voor machine je hebt...

Het Compaq typenr dus...

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
Klink interessant llewella...

Hoe ben je aan de juiste drivers gekomen?

Verwijderd

KUT KOMPAK ik geef nu weer een schop tegen die bak hier op het werk AAAAAAARHHGGGGGGGG

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb modelletje :

EP C466/4A/4/64 - NL
Compaq Serial No.: 8936CVN40461

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Kijk eens hier : http://www5.compaq.com/support/files/desktops/us/locate/7_379.html

Het is dus of een Matrox G100 of een 'Intel 3d Direct'...

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Doe die laatste maar.

Compaq artikelnummer van je systeem:

120239-334 (of 332 indien W95/98)

Voorzien van Intel 3D direct chipset.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het effe proberen.

Stand by everybody...

Verwijderd

Topicstarter
O grote glorie!

Het euvel is verholpen. :7 Geprezen zij degene die mij de url naar de correcte drivers gaf :)

Bedankt vrienden.

En dan te bedenken dat ik nog twijfelde of ik dit wel zou posten...... silly me. |:(
Pagina: 1