Toon posts:

dvd-speler speelt mijn dvd niet af

Pagina: 1
Acties:
  • 383 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wou laatst eens gaan proberen een dvd te branden en heb dus allerlei encode-programma's gedownload en geleerd hoe ze werken. Vervolgens heb ik em (film in divx formaat) omgezet naar dvd. Ik kon em daarna nog gewoon afspelen. Toen heb ik em gebrand met nero in "UDF" formaat (dit moest omdat de film zo groot was en "iso" dat niet ondersteund) Nadat het branden klaar was heb ik em nog een keer afgespeeld in mijn dvd brander en die kon em gewoon lezen, ook mijn dvd-rom kon em lezen, maar toen ik em in onze dvd-speler wou afspelen zei deze: "kan de dvd niet afspelen, kijk de dvd na". zoiets... ik snap hier niks van, want mijn dvd-brander en mijn dvd-rom konden em beide lezen. Et enige wat ik kan bedenken is dat het aan het "UDF" ligt....

Heeft een van jullie toevallig hetzelfde probleem gehad, of weet je waar het aan kan liggen? alvast bedankt!!

• Dewoudloper
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-03-2025
iets meer detail`s over je dvd-speler en je precies gebruikte codecs, zou veel meer helder kunnen maken.

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:08
kan je dvd speler wel dvd- cq dvd+ aan? en welke heb je gebrand - of +

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Verwijderd

Topicstarter
mijn dvd-rom en dvd-brander kunnen beide alleen dvd-r en mijn dvd speler ook dvd-r dus ik dacht dat moet kloppen

Verwijderd

Topicstarter
en codecs??? ik heb geen codecs gebruikt ik heb alleen programmas gebruikt namelijk: TMPGenc en om het geluid om te zetten naar wav (wat me werd aangeraden omdat het een divx formaat film was en het geluid dan wel is vreemd wil gaan doen) heb ik gedaan met virtualdub.

verder heb ik een samsung dvd speler die dus dvd-r kan lezen (staat erop)

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-09 18:35
wel gebrand als super video cd of video cd (mpg). avi kunnen de meeste niet lezen. en kijk ff in de manual of hij wel video cd's aan kan.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Verwijderd

weet niet zeker maar volgens mij ligt het inderdaad aan de udf wat je gebruikt hebt want dat is vogens mij geen standaard voor dvd`s en een pc zou het wel kunnen lezen aangezien het volgens mij een standaard formaat is voor pc`s

Verwijderd

Topicstarter
kevinp: ik heb het gewoon echt als mpg2 gebrandt (dvd dus) niet als svcd ofzo....
shalow: ja zoiets dacht ik ook, dat dat het misschien was,.,... maar dan heb ik een probleem want dan kan ik bestanden groter dan 2 gig niet branden... want dat kan iso niet,.. dus dat lijkt me dan zo vreemd.... maar ja iig bedankt

Verwijderd

Als je je dvd goed gefikt hebt, hebbie in de root een 2tal folders: VIDEO_TS en AUDIO_TS. AUDIO_TS is waarschijnlijk leeg en in de VIDEO_TS map moeten oa. .vob bestanden van max 1GB staan. Anders hebbie gewoon een MPEG2 stream op je dvd staan. Dat gaat je dvd speler namelijk nooit snappen. Met Pinnacle Studio 8 kan je netjes van je mpeg2 bestand een dvd laten maken.

Verwijderd

klopt maar een dvd bestaat ook uit meerdere vob files die niet groter zijn dan 2 gig dus je zou die grote file van jouw moeten splitten in meerdere vob files

Verwijderd

Topicstarter
oooh je moet dus nog meer bestanden er op zetten.....et enige dat ik kreeg toen ik de film ge-encode had was een default.pls bestand

Verwijderd

Topicstarter
nou ja bedankt allemaal ik zal et nu is proberen met pinnacle studio 8, ben em al aant downloaden:P

Verwijderd

Topicstarter
nou die pinnacle 8 valt nergens een goede versie van te vinden.... allemaal lopen ze vast bij de installatie... weet een van jullie of er nog meer soortgelijke programmas zijn of waar ik een fatsoenlijk pinnacle studio 8 kan vinden??
Pagina: 1