Geen muziek in Anno 1503...

Pagina: 1
Acties:

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:21
Ik hoor helemaal geen muziek in anno 1503, ik heb gewoon de tweede cd er in zitten (waar de muziek op staat), en ik hoor alleen maar achtergrond geluiden.
Zonder de muziek is er echter niet veel aan, dus ik vind het nogal een groot probleem, weet iemand hoe dit zit.

btw. Als ik de muziek in windows media player probeer af te spelen dan geeft hij aan niet de goede codec te hebben

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:26
btw. Als ik de muziek in windows media player probeer af te spelen dan geeft hij aan niet de goede codec te hebben
Misschien heb je die ook nodig om in het spel muziek te hebben. Kijk eens of je via WMP zelf de goede codec kan downloaden :)

The devil is in the details.

Verwijderd

Voor WMP kun je ff proberen Divx 5.05 ofzo

Heb je al bij opties gekeken in het spel?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2003 16:22 ]

• DarkShadow
ja opties bekeken, geluid staat gewoon op zn hardst en wmp geeft aan geen codec te vinden.

Verwijderd

http://www.anno1503.de/ge...swers.php4?cat=2&sub=0#08

eerste hit met google op "anno 1503 sound codec" voor de vertaling kan je babelfish gebruiken oid

msadp32.acm is de codec die je moet hebben

of gewoon de engelse versie :+
http://www.anno1503.de/en...swers.php4?cat=2&sub=0#07

maar gewoon op de site van de game zelf... beter zoeken de vogende keer

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2003 16:41 ]

• DarkShadow
Het probleem is dus dat die codec er gewoon helemaal niet bij staat, het bestand heb ik wel, en ik heb het geplaatst in windows/system32 maar er gebeurt voor de rest weinig mee :P

Hoe installeer ik die codec?

Verwijderd

[Windows 2000 / Windows XP]
Right-click My Computer and select [Properties] from the pop-up menu. Click the [Hardware] tab in the next window and select [Device Manager]. Now double-click the [Audio, Video and Game Controller] entry in the list shown. Now right-click the [Audio Codecs] entry and select [Properties] from the pop-up menu. Click the second tab ( [Properties] ) to display a list of the audio codecs installed on your system. Double-click the [msadp32.acm] codec and check to see if Windows is using it. If not, activate it – Anno 1503 needs it in order to let the music play
al geprobeert? of staat ie daar juist niet tussen?

• DarkShadow
daar staat die dus juist niet tussen

Verwijderd

probeer eens in je system.ini onder [driver32] ergens de volgende lijn te plakken en reboot eens

msacm.msadpcm=msadp32.acm

dit zou in iedergeval moeten werken voor win9x maar ik krijg toch het vermoeden dat je het een keer gesloopt hebt... standaart staat je adp namelijk gewoon toe gewezen... het kan zijn dat je een andere codec gebruikt voor adp maar ik ben dan best benieuwd welke... kan je een screenshot maken van het lijstje dat je te zien krijgt?

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2003 02:33 ]

• DarkShadow
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
; for 16-bit app support
[drivers]
wave=mmdrv.dll
timer=timer.drv
[mci]
[driver32]
MSACM.msadpcm=msadp32.acm
[386enh]
ConservativeSwapfileUsage=1
woafont=dosapp.FON
EGA80WOA.FON=EGA80WOA.FON
EGA40WOA.FON=EGA40WOA.FON
CGA80WOA.FON=CGA80WOA.FON
CGA40WOA.FON=CGA40WOA.FON

Hier mn system.ini, ik had dat zinnetje er al tussengeplakt, ergens gevonden in een eerder topic. Maar het heeft niet gewerkt.

• DarkShadow
Hoi, voor iedereen die het probleem nog tegen komt :P

Het is opgelost, en wel door het ace mega codecs pack te installeren: http://ace.subpage.net/
Pagina: 1