Toon posts:

A7V266-E kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen

Ik ging gistereen naar een kennis en zijn koeling was heel slecht.
Dus koelers geplaatst (case fans) en daarna cpu koeler eraf pasta weggehaald (er zat erg veel op van de winkel) dus dat eraf gehaalt een heel dun laagje as3 erop gedaan koelblok erop.
Alles ging goed totdat we de pc aanzette, de pc deet niks de monitor bleef in sleep stand.
Dus we gingen andere onderdelen uitproberne in die pc: grafischekaart, geheugen, voeding en daar lag het allemaal niet aan.
Koelblok van cpu afgehaalt opnieuw pasta aangebracht weer koeler erop gezet en weer niks.
Ik zelf heb de Asus a7a266-e gehad en die begaf het al met simpel ombouwen van ene pc kast in andere pc kast en deze a7v266-e begeeft het met het eraf en erop zetten van een koeler :r

Wat is er met asus gebeurt |:(
Ik bouw regelmatig wat om of cpu koelers vervangen en ik heb goede ervaring met Gigabyte en Msi die gaan tenminsten niet kapot met een koelertje omzetten O-)

Weet iemand raat ?
(mijn kennis heeft nog gewoon garantie dus hij gaat gewoon terug naar de winkel, maar waarom komen dit soort dingen bij asus zo veel voor ?)

• Freddy_Fish
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-07 15:02

Freddy_Fish

de Verdwenen Zeewierzaadjes

Dunno, ik had dat me mainboard contact maakte met de kast, kon ie ook nie zo goed tegen :)

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-06 23:35
Vaag, ik heb dezelfde mobo als waar jij het over heb en ik heb nog nooit dat soort problemen gehad. Helemaal al niet met asus. (heb wel een ander probleem maar dat heeft met flashen te maken en dat = of topic ;))

Hij doet dus helemaal niets meer? Geen een piepje? Heb je de EEPROM geflashed ?:P etc etc

Verwijderd

Topicstarter
Hij doet niks maar nee alleen er brand een groen lampje op moederbord en daar heb je het meegehad en ik heb niks geflashed.
Maarja asus is niet zoon moederbord waar je vaka moet aankomen ofwel ? 1 keer per jaar is wel genoeg zeker :/

edit : als ik nou iets fout deet oke maar ik doe het redelijk vaak en bij Gigabyte moederborden en Msi borden heb je al die shit niet dat werkt gewoon, natuurlijk niet alle types maar uitervaring loopt dat gewoon en asus kapt gewoon :'(

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2003 16:20 ]

Verwijderd

Zit de koeler wel via het moederbord aangesloten? Een A7V-266 start met standaard bios instellingen niet op zonder dat er een fan aangesloten is op het moederbord.
Gebruik het bovenste moederbord contact want die is voor de cpu. Later kun je in de bios 'halt on no errors' instellen om te booten zonder aangesloten fan.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 May 2003 @ 16:19:
Zit de koeler wel via het moederbord aangesloten? Een A7V-266 start met standaard bios instellingen niet op zonder dat er een fan aangesloten is op het moederbord.
Gebruik het bovenste moederbord contact want die is voor de cpu. Later kun je in de bios 'halt on no errors' instellen om te booten zonder aangesloten fan.
Ja, fan stekkertje zit aangesloten op de bovenste, staat zelf cpu bij.

edit : het moederbord komt niet meer in de bios !!!
Als i wel in de bios kwam was er geen probleem ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2003 16:22 ]

• htol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-04-2024
Kan kan ook natuurlijk zijn dat je de proc hebt beschadigd met het schoonmaken, want ik zie dat je die niet getest hebt met een andere ;)

Verwijderd

Topicstarter
htol schreef op 07 mei 2003 @ 16:22:
Kan kan ook natuurlijk zijn dat je de proc hebt beschadigd met het schoonmaken, want ik zie dat je die niet getest hebt met een andere ;)
Klopt dat zou kunnen ja, maar lijkt me sterk heb het in 1 week bij 4 andere ook gedaan en dat was gewoon goed :X
Maar die hadden geen asus moederbord he ;)

• Graham
Verwijderd schreef op 07 May 2003 @ 16:21:
[...]

Ja, fan stekkertje zit aangesloten op de bovenste, staat zelf cpu bij.

edit : het moederbord komt niet meer in de bios !!!
Als i wel in de bios kwam was er geen probleem ;)
Idd, zou kunnen maar hij zegt dat ie in de goeie zit. Er zitten wel twee aanstuitingen daar een voor CPU_FAN en een voor ???? (weet het niet meer).

Er staat spanning op de mobo (groene led ;)).

Draait de fan wel btw?

Verwijderd

ik heb dit probleem ook gehad bij die van mij ,wou alleen mijn koelpasta verversen ,en hoppekeej ,hij deed helemaal nix meer ,lag iig niet aan de proc want die doet het nog steeds.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, alle fans draaien.
Digital_Fade, jij hebt exact het zelfde.
Ik persoonlijk heb geen vertrouwen meer in asus.

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-08 21:26

Chop2000

Vroem

Verwijderd schreef op 07 May 2003 @ 16:46:
Ja, alle fans draaien.
Digital_Fade, jij hebt exact het zelfde.
Ik persoonlijk heb geen vertrouwen meer in asus.
offtopic:
we weten nou heus wel dat je wat tegen asus hebt, maar ik denk toch echt dat het je eigen fout is, ik bouw veel pc's voor kennisen etc, gebruik altijd asus bordjes, nog niet dit soort problemen gehad. ik probeer geen flamewar te starten ofzow

mischien zit er was as3 in de bruggetjes van je cpu?

niks

• Graham
Chop2000 schreef op 07 mei 2003 @ 17:22:
[...]

mischien zit er was as3 in de bruggetjes van je cpu?
Denk ook dat je effe je koelpaste opnieuw moet apply'en ;) iig kijk daar eens naar misschien dat door het erop zetten van je koeler het mis is gegaan of zo.

[ Voor 31% gewijzigd door Graham op 07-05-2003 17:53 ]

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-08 14:52
Zelf heb ik een eerdere versie van a7v266 en dat ding heb ik geflashed met een tb900, een athlon 1800+ Palomino op gehad en een thoroughbred 1800+ met vijf verschillende koelers en ik moet zeggen die van mij doet het nog steeds dus dat het bord er niet tegenkan lijkt me sterk. Kan wel dat jouw bordje niet helemaal goed is o.i.d. maar om deze conclusie te trekken van een bordje gaat mij wat te ver.
(zelf heb ik bijvoorbeeld wel een gruwelijke hekel aan de MSI k7-Pro daar heb ik er al vier van versleten)

Verwijderd

Ik had maandag ook zoiets vaags met mijn a7v133, multiplier naar 12.5 ipv 8.5 dat trok denk ik mijn duron 850 niet en hij starte dus niet op :? . Vervolgens starte de hele compu niet meer op, tenminste geen beeld meer, fans draaiden wel. Van alles geprobeerd niks werkte :'( . Toen op jumper mode gezet, dat hielp ook niet. Toen weer op jumperloos gezet, toen werkte het nog niet. Schroef de kast weer dicht en ik denk ik probeer het nog eens en toen deed ie het weer :) . Echt lekker vaag. Ik ga denk ik maar zo`n ecs bordje kopen met een xp 2000+

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:36

sapphire

Die-hard pruts0r

ik heb ook een a7v266-e, heb em al diverse malen in een andere kast gezet en nooit problemen gehad. Hed er ook wel eens lekker op zitten ocen, heerlijk bordje naar mijn mening :)

Gabriël AM5

Verwijderd

Topicstarter
Het is niet de cpu dus.
Ik heb zelf de a7a266-e gehad en kapot en ze hebben me weer een ander meegegeven en die doet het wel en ik heb die van mij ook al wat omgebouwd.
Maar toch vaag dat dit me al 2 keer overkomt bij asus :'(

En als ik zeg dat ik het vertrouwen kweit ben in asus dat lijkt me nogal logisch naar alles goed doen en je moederbord is stuk. Kijk, daarna krijg je weer andere asus en die kan het wel aan :? (ik wil asus niet afkraken ofzo)
Het kan natuurlijk ook aan de winkel liggendat hun een zwakke voorraat binnen hebben.
Maar wel toevallig dat die asus moederborden a7a266-e en a7v266-e allebij op de zelfde wijzen kapot zijn gegaan :r

Maarja ik begrijp dat veel mensen hier asus hebben dus ik zal me mond maar ff houwen ;)

edit : er is namelijk geen verklaring dat dat ding kapot is alleen dat ik het fout doe dus jah das een mooie discussie of niet Chop2000 ;)
Als hij het niet meer doet heb je het fout gedaan :?
Terweil ik bij ander merk moederborden schijnbaar meer geluk heb :?

Maarja ik heb nou ook asus moederbordje a7a266 en die werkt ook goed en kan tegen een stootje erg vaag. Ik woon in Nijmegen hebben andere mensen in Nijmegen er ook last van ? MIsschien dat er in de winkel een verkeerde lading binnen is gekomen ?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2003 20:26 ]

Verwijderd

Er is ongeveer een jaar geleden via de pc dumpdag in de RAI in Amsterdam een hele lading Asus A7V-266-x in alle mogelijke uitvoeringen gedumpt. De prijzen lagen tussen de 35 en 50 euro per stuk. Ik heb er (natuurlijk) eentje gescoord en die heeft het eigenlijk altijd goed gedaan.

Tot.......ik hem in een andere kast plaatste en ineens zonder oorzaak de ps/2 muispoort kapot bleek te zijn. Zodra de muis op de ps/2 poort aangesloten werd wilde het syteem niet meer booten. Wel de bios in maar omdat het keyboard ook niet mee wilde werken zolang de muis aangesloten was op de ps/2 poort kon ik daar weinig mee.

Gelukkig was het op te lossen door de muis uit de ps/2 poort te trekken en een usb versie te gebruiken. Sindsdien doet het keyboard het ook weer.

Uit dezelfde dumppartij heeft een vriend van mij ook een A7V-266E met raid gekocht. Hij heeft sindsdien alleen maar last van vastlopers. Op een oude A7V had hij met dezelfde spullen nooit een probleem.

Misschien is het toeval maar misschien ook niet. :?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 07 May 2003 @ 20:20:
Het is niet de cpu dus.
Ik heb zelf de a7a266-e gehad en kapot en ze hebben me weer een ander meegegeven en die doet het wel en ik heb die van mij ook al wat omgebouwd.
Maar toch vaag dat dit me al 2 keer overkomt bij asus :'(

En als ik zeg dat ik het vertrouwen kweit ben in asus dat lijkt me nogal logisch naar alles goed doen en je moederbord is stuk. Kijk, daarna krijg je weer andere asus en die kan het wel aan :? (ik wil asus niet afkraken ofzo)
Het kan natuurlijk ook aan de winkel liggendat hun een zwakke voorraat binnen hebben.
Maar wel toevallig dat die asus moederborden a7a266-e en a7v266-e allebij op de zelfde wijzen kapot zijn gegaan :r

Maarja ik begrijp dat veel mensen hier asus hebben dus ik zal me mond maar ff houwen ;)

edit : er is namelijk geen verklaring dat dat ding kapot is alleen dat ik het fout doe dus jah das een mooie discussie of niet Chop2000 ;)
Als hij het niet meer doet heb je het fout gedaan :?
Terweil ik bij ander merk moederborden schijnbaar meer geluk heb :?

Maarja ik heb nou ook asus moederbordje a7a266 en die werkt ook goed en kan tegen een stootje erg vaag. Ik woon in Nijmegen hebben andere mensen in Nijmegen er ook last van ? MIsschien dat er in de winkel een verkeerde lading binnen is gekomen ?
En misschien dat je vriend gewoon pech heeft :o

Zelfs van de beste merken heb je af en toe mindere exemplaren. Om nou aan de hand van een enkel kapot geval conclusies te gaan trekken over een heel merk is ronduit onverantwoord. Stel er is een 1 op 1000 kans dat een plank dood is, en jij hebt die 1000e- maakt dat het minder betrouwbaar dan een reeks waar 1 op 100 van defect is, maar je toevallig een goede hebt :?

De kunst van uit afzonderlijke gevallen conclusies trekken heet statistiek, en iedere statisticus zal je vertellen dat je van een enkel geval NIETS kunt zeggen. Dus ga nou alsjeblieft niet lopen zeuren over 'slechte kwaliteit' van Asus - als je 10 borden achter elkaar hebt die het niet doen, kun je je vragen gaan stellen, maar dit is gewoon onterecht.

Bovendien lees ik in je openingspost dat het hier gaat om een systeem dat slechte koeling had en waar je uitgebreid aan hebt zitten werken, waarna het het begaf, en dat die A7V266-E die je zelf had werkte tot na een verbouwen.
Ik ben er natuurlijk niet bij geweest, maar IMHO zou ik de oorzaak voor deze problemen eerder zoeken bij de user dan bij Asus...

P.s. een topic gaat op slot als het 'fout' is, dus niet aan de richtlijnen van GoT voldoet. Topics die gewoon 'klaar' zijn zakken vanzelf weg zonder op slot te gaan. Staat in de [faq]FAQ[/faq]

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Conclusie als je moederbord kapot is ligt het aan de gebruiker.
Oke, iedereen bedankt voor de reacties, vooral de mensen met dit zelfde probleem.
Schijnbaar doen wij iets fout :/ (graag suggesties van wat ik eventueel fout gedaan heb !
En ik wou dat het zo was want ik leer graag van mijn fouten maar als ik geen fouten maak dan moet iets werken en ik denk dat ik gewoon pech heb gehad met asus moederborden. (terweil de grafischekaarten van asus vind ik top en draaien ook altijd)

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 08 mei 2003 @ 15:18:
Conclusie als je moederbord kapot is ligt het aan de gebruiker.
Dat heb ik niet gezegd en is ook een foute conclusie. Als moederborden 'spontaan' sterven, dan is fabricagefouten (van mobo, of andere onderdelen zoals voeding) een goede mogelijkheid, maar als er net ingrijpende bezigheden van de gebruiker op het moederbord zijn geweest, en het daarna 'opeens' niet meer doet, dan ligt het voor de hand die bezigheden als oorzaak aan te duiden. Dit is gewoon een beetje gezonde verstand...
Oke, iedereen bedankt voor de reacties, vooral de mensen met dit zelfde probleem.
Schijnbaar doen wij iets fout :/ (graag suggesties van wat ik eventueel fout gedaan heb !
Typische fout die bij Athlon systemen kan gebeuren is dat bij het (de-)monteren van de koeler de hoekje van de CPU beschadigd worden. Dat is hier niet gebeurd. Maar statische electriciteit kan van alles op het mobo beschadigen (wat voor kleren droeg je? was het systeem geaard?). Dat ligt voor de hand als oorzaak.
En ik wou dat het zo was want ik leer graag van mijn fouten maar als ik geen fouten maak dan moet iets werken en ik denk dat ik gewoon pech heb gehad met asus moederborden. (terweil de grafischekaarten van asus vind ik top en draaien ook altijd)
Wat dan ook de oorzaak, jammer genoeg is die mobo schijnbaar dood. Als je van de situatie wilt leren, moet je achterhalen wat de oorzaken zijn- zie het eerste deel van deze post.

Edit:

Onzinpost gedelete

En kinderachtig 'SLOTJEE' roepen is solliciteren om andere maatregelen - je bent gewaarschuwd :o
Wat we ook duidelijk niet op prijs stellen:

[...]

-Reacties die niets bijdragen aan een thread en/of die niet bijster constructief zijn.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Ik mag niet zeggen groeten ik mag niet zeggen slotje nou nou ik ga hier zelf wel mensen mailen als ik iets wil weten want dit is echt zo kinderachtig.
GVD zeg als ik me eigen topic gesloten wil hebben mag ik nog geen slotje zeggen. Ik weet niet wat sommige zich inbeelden van zichzelf maar geloof me je bent geen jezus !
Elk woord wat ik post moet bewezen kunnen worden en niet tegenstrijdig zijn met andere.
Ik sta hier niet voor de rechtbank dit is een forum en als je zegt dat je ergens slechte ervaring mee hebt dan worden mensen zo geirriteerd dat je de haat kan proefen je word nog net niet beledigt op een vieze manier.
Zeg dan gewoon je weet geen hol van pc's en je doet alles fout ofzo maar niet wat slap gezwets |:(

Erg jammer dat iemand hier niet iets normaal kan poste.
Ik had moeten weten dat je met asus tegen een paar gevoelige beentjes aantrapt die denken er zeker niet aan dat een productie fout ook mogelijk is 8)7
Maar dat had ik natuurlijk zelf moeten concluderen en niet verder over vragen.

Slotjeeeeee

Oje straks word ik gekickt, het woord slotje klinkt ook niet erg professioneel voor sommige hier (kneuzen).
Bedankt voor mijn waarschuwing dion_b.
P.S. post hier ff je adres met je grote bek.
Dacht dat je hier met volwassenen kon overleggen :?
Ja met het meerendeel wel maar met jou nou nou.
Kom maar op met die waarschuwingen.
Mag je ze persoonlijk geven, mongool

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Abcman, wees alsjeblieft wat rustig :/ Zoals jij nu reageert (en dan met name het laatste gedeelte van je post vol beledigingen) is hier _niet_ gewenst. Het is gewoon bijzonder kinderachtig en kansloos gedrag. Bij deze heb je een OW te pakken, check je mail.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je bericht, houw het in me gedachte

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 mei 2003 @ 18:07:
Ik had maandag ook zoiets vaags met mijn a7v133, multiplier naar 12.5 ipv 8.5 dat trok denk ik mijn duron 850 niet en hij starte dus niet op :? . Vervolgens starte de hele compu niet meer op, tenminste geen beeld meer, fans draaiden wel. Van alles geprobeerd niks werkte :'( . Toen op jumper mode gezet, dat hielp ook niet. Toen weer op jumperloos gezet, toen werkte het nog niet. Schroef de kast weer dicht en ik denk ik probeer het nog eens en toen deed ie het weer :) . Echt lekker vaag. Ik ga denk ik maar zo`n ecs bordje kopen met een xp 2000+
Sommige kasten hebben een intrusion detection. Als de kast open is, dan gaat de PC niet aan. Dit heb ik bij een kennis al eens meegemaakt. Dan ben je wel lang aan het kloten voordat hierachter komt, als je het niet van te voren weet.

Kast open -> niks :(
Met kaarten rommelen, geheugen, weet ik wat... -> niks :(
Ikke: Nou, ik kom morgen wel terug. Dan proberen we nog eens.
Belt die vent dezelfde avond op: hij doet het. :? :?
Hij werkt, maar wel alleen met de klep van de kast erop.
|:( 3 uur voor niks zitten kloten, en geheugen en kaarten wisselen en lenen.

offtopic:
Hmmm. Abcman, een OW binnen met net 40 posts moet toch een record zijn... :+ en ja, een forum met bijna 80.000 leden (daaromtrent ?) moet wel wat regels hebben, anders kun je het net zo goed meteen sluiten.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2003 15:05 ]

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:36

sapphire

Die-hard pruts0r

Verwijderd schreef op 08 May 2003 @ 14:49:

Tot.......ik hem in een andere kast plaatste en ineens zonder oorzaak de ps/2 muispoort kapot bleek te zijn. Zodra de muis op de ps/2 poort aangesloten werd wilde het syteem niet meer booten. Wel de bios in maar omdat het keyboard ook niet mee wilde werken zolang de muis aangesloten was op de ps/2 poort kon ik daar weinig mee.

Gelukkig was het op te lossen door de muis uit de ps/2 poort te trekken en een usb versie te gebruiken. Sindsdien doet het keyboard het ook weer.
toevallig is mij muispoort ook stuk gegaan na dat ik em uit me kast had gehaald, das dan wel het enigste in die bijna 2 jaar.

Gabriël AM5

Verwijderd

mijn kast heeft niet zo`n openkast detectie, hij draait nu ook met een open kast. Ik heb er zelf ook nog aan gedacht, maar dat was het dus niet. Een beetje vaag, maar gelukkig doet ie het weer :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, maar mijn kennis heeft een gewone oude kast.

offtopic:
Ja, je hebt gelijk maar ik vind het uitschelden/belaggelijk-maken voor 1 verkeerd woordje erg bot en dat laat ik ook weten.
Ik heb doorgegeven dat dit forum gesloten kon worden dmv op handje te klikken en vertellen waarom en dan post ik er ff bij SLOTJEEEE en dat mag niet. Nou ik zal het wel verkeerd begrijpen :P En dan komt ..... en die zegt dat het kinderachtig is om er neer te zeggen SLOTJEEE :?
Doe ik daar iemand pijn mee als ik zeg SLOTJEEE ? Zoja laat het me ff weten ;)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Abcman, het is niet de bedoeling dat we hier off-topic verder gaan discussiëren. Wat het slotje betreft, op GoT gaan topics nooit dicht wanneer het probleem is verholpen; ze zakken vanzelf wel weg :) Zodoende vraagt ook bijna nooit iemand om een slotje (want dat wordt ook nooit gehonoreerd), iets wat we graag zo willen houden. Eigenlijk wil ik het hier bij laten. Je mag er wel verder over kleppen als je per se wilt maar dan via mail of zo, okay?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt gelijk Abbadon. Ik zal het hier ook bij laten.
Ik zal me meer eens gaan richten op het probleem ;)

Verwijderd

Alleen jammer dat je jezelf nu door die (onnodige) uitbarsting een OW hebt bezorgd... of heeft Abbadon die in al zijn goedheid weer ingetrokken? (Misschien kan hij er een informele waarschuwing van maken... ?)

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Misschien een suggestie- Asus borden doen rare dingen met voltages (de voltage veranderingen tov de standaardwaarden worden pas na de POST doorgegeven). Dat kan betekenen dat als het BIOS de CPU te hoog ingesteld heeft, hij niet eens kan booten.

Om alles terug naar defaults te gooien kun je in zo'n geval tijdens het booten Insert ingedrukt houden. Ook is een CMOS clear (met stekker eruit jumpertje omzetten of batterij er helemaal uit) aan te raden. Het is onwaarschijnlijk, maar je weet het niet tot je het geprobeerd hebt.

Een paar posts eerder heb je het over winkels in Nijmegen- bij welke komt deze plank dan vandaan? De meesten zijn redelijk goed in mijn ervaring, maar bij Computers4U en Orbit heb ik soms rare dingen zien gebeuren.

Edit:
Ook een idee is goed naar de PCB naast de socket te kijken. Als de deklaag beschadigd is (evt door schroevendraaier), weet je ook hoe laat het is (en hoef je er niet meer tijd aan te besteden)

[ Voor 13% gewijzigd door dion_b op 09-05-2003 00:00 ]

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Thnx, voor je bericht.
Nou ik heb de batterij eruit gehaalt en een poos gewacht en batterij weer erin en nog steeds niks :'(
Ik heb het over de winkels City Systems en Computer-land maar ik koop daar vaker wat en het meerendeel is gewoon goed vooral bij computer-land, city systems levert niet echt geweldig geheugen (tenzij je besteld of je hebt massel dat ze nog merk geheugen hebben liggen).
Ook met insert geprobeert maar tervergeefs.
Ik heb de plaat niet aangeraakt met de schroeven draaier (deet ik het maar dat wist ik waar de fout zat ;) )
Gelukkig kan de kennis gewoon terug naar de winkel met zijn pc want hij heeft nog garantie, de pc staat nou bij de winkel, ik ben benieuwd wat hun ervan zeggen !
Ik denk dat ze dat ook allemaal uitproberen en dan gewoon een ander moederbord erin zetten, ben benieuwd !
Pagina: 1