Beste manier om internet te sharen Win2k server

Pagina: 1
Acties:

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

Topicstarter
Ik ben bezig met het configureren van een win2k server en wil deze gaan gebruiken als gateway naar het internet. Nu wil ik dat de clients in het domain wel volledige functionaliteit hebben. (gamen, icq, streaming video, ftp serverices(locaal))
Welke tool kan ik het beste gebruiken?

edit:
typo

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Internet Connection Sharing.

Dit kan je aanzetten in de eigenschappen van de NIC aan de LAN-zijde.

Succes!

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

Op donderdag 23 november 2000 10:29 schreef Judaz het volgende:
...ftp serverices(locaal))
Welke tool kan ik het beste gebruiken?

edit:
typo
Als je met ftp serverices bedoelt dat je een FTP server wilt gaan draaien op een client dan heb je aan het in Win2k ingebouwde ICS niks. Je moet nl. port mapping toe kunnen passen. (Correct me if I'm wrong) Dit kan alleen met utils zoals o.a. Winroute.
Kan het zelf wel mooi vertellen, maar heb het alleen nog niet aan de praat:'(.

Verwijderd

Winroute is heel eenvoudig, gewoon de 'getting started' en dan moet je eigenlijk geen problemen hebben.

HC

Verwijderd

Ja, ik ben errug voor WinRoute Pro. Echt een fantastisch programma! Je kan er alles mee, firewall ingebouwd, mailserver, proxyserver, NAT protocol, goede debug options, dhcp server, enz.

Echt een aanrader! en je kan het hier halen *D

Greetz,

Jasper

Verwijderd

Ik heb Winroute als NAT router aan de praat: op de client draaien Napster, CuteFTP, noem maar op welk internet proggie zonder problemen.

Heb een peer-to-peer netwerkje, 1 Winroute server (192.168.0.1) en een client(192.168.0.2). Aan de server hangt Casema-gedrocht voor Internet.
Wat nu alleen nog niet werkt is een FTP server op de client.
Draai FTP Serv-U op client (poort 7478).
Heb hiervoor portmapping aangemaakt op Winroute server.
Als ik nu - op de client - met CuteFTP probeer in te loggen op FTP server met Casema IP als adres dan zegt ie "Can't connect". Met intern IP (192.168.0.2) lukt het weer wel.
Nu heb ik in een andere topic gelezen dat dit normaal is. Inherent aan de werking van NAT zeg maar. Klopt dit?

• Judaz
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

Topicstarter
Dan ga ik maar voor winroute *D
Thnx voor de reacties

als ik nog wegkom van mn werk vandaag :(

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

WINROUTE met NAT in win2k server ????

Win2k Server heeft zelf connection sharing en NAT aan boord !!! werkt prima..

IP Rocks

Verwijderd

Gewoon RRAS ( Routing and Remote Access ) zit standaard in W2K server en werkt sowieso beter als dat trage ICS, ennuh met die NAT implementatie kan je dus ook gewoon porten forwarden!!

Met vriendelijke groet,

Erik Radix

• Judaz
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

Topicstarter
het kan dus toch met RAS, ik dacht dat was voor inbelverbindingen naar het lan :? ,maar erg mooi als het meer kan. :D
Pagina: 1