[UT] blijft actief na het afsluiten

Pagina: 1
Acties:

• jbr
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-02 11:11

jbr

Right back @ ya

Topicstarter
Ik heb eigenlijk al best lang dat als ik UT gespeeld heb en ik sluit het spel af dat Unrealtournament.exe nog enige tijd actief blijft. Na een seconde of 15 - 20 sluit het vanzelf, maar tot die tijd is het systeem ontzettend traag.
Ik kill het proces meetstal handmatig, maar vaak is het zo dat het opvragen van de taskmanager ongeveer net zolang duurt (20 sec) als het automatisch afsluiten van het unrealtournament.exe proces.

Misschien is het wle gerelateerd hieraan, maar van full screen naar windowed mode overgaan kost ook bijna een halve minuut.

Ik heb een a2600+ met een GF 4400 op WinXP. Ik heb al andere drivers geprobeerd en ook al directx opnieuw geinstalleerd en ge-upgrade.

Er waren wel meerder topics over, mar nergens stond een oplossing, dus ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 11:29

Verwijderd

ik denk dat het wat te maken heeft met je memory of je page file of iets in die richting, heb je veel HDD activity tijdens deze problemen? hoeveel ram heb je? hoe groot is je pagefile?

Verwijderd

Hoeveel RAM heb je? Download in ieder geval de laatste patches, en D3D fixes/OpenGL. UT is gewoon verrot met nieuwe DirectX. Waarom speel je het niet in de OpenGL mode? Gaat veel en veel sneller, Fix etc. kan je allemaal hier downloaden > http://www.gweb.me.uk/gweb/ut.htm :)

• Retaliator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-02 23:59
dit is een standaard UT probleem! (versie 436) bij heel veel machines heb je dit!

bij mij gebeurde dit ook, je hoort dan de muziek nog op de achtergrond en in het taakbeheer is UT nog actief. maakt verder helemaal niks uit.

dit komt heel veel voor als je gebruik maakt van een mod. zoals infiltration of tactical ops.

• jbr

jbr

Right back @ ya

Topicstarter
geen mods, wel problemen :(
(en helaas nog geen oplossing)

Verwijderd

en ga je nog antwoord geven op mij of Alex T. ?

• jbr

jbr

Right back @ ya

Topicstarter
Ik heb 512 MB RAM, mijn pagefile is 768 MB en performance is geoptimaliseerd voor applicaties (niet voor background services). De diskactiviteit is minimaal na het afsluiten.

ik heb UT GOTY edition (4.36) en zo'n beetje alle drivers voor mijn Geforce geprobeerd. Ik heb echter nog niet met mijn pagefile lopen klooien... kan ik misschien een keer doen. Met 512 MB RAM kan ik volgens mij prima werken zonder Pagefile ;)

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb dezelfde problemen gehad met GOTY, maar met de non-GOTY heb ik daar geen last meer van. Ik zou gaan voor een eerdere UT-versie.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
draai je in direct3D of openGL? zou eigenlijk in je openingspost moeten....

Probeer eens de laatste openGL patch te draaien, en dan in openGL spelen. Heb er nooit meer problemen mee in UT.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• jbr

jbr

Right back @ ya

Topicstarter
De "standaard" versie van UT bood ook geen oplossing. Nog steeds hetzelfde.

Ik speel in direct3D. Ik heb wel eens in openGL gespeeld, maar daar had ik meteen andere problemen mee (al weet ik niet meer welke, dus misschien eens proberen). Het irritante vidn ik echter dat ik dan een way-around zou hebben (mocht het werken) en niet uitgevonden heb waar het eingelijke probleem zat. Er zijn zat mensen die bijna hetzelfde systeem hebben, zelfde software versies en die hebben nergens last van. :(

• jbr

jbr

Right back @ ya

Topicstarter
OpenGL haalt geen reet uit :(

De laatste UT patch (4.51) echter wel. Hiermee kan ik alleen nog niet op alle servers, maar dat is een kwestie van tijd denk ik.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
is dat een officiele patch :? niet volgens www.unrealtournament.com

Wat gebeurt er dan als je opengl draait? en heb je de laatste opengl patch al wel gedowned?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Unreal Tournament Preservation Group

http://www.utpg.org/

:+

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:58

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Zoals Tampie vroeg is dat een offi patch ? Want ik kan nie op die site komen :'(
Wat ik je kan aan raden is in je ini file te klooien. maar pas op, je moet wel weten wat je veranderd anders kan je UT weer installen

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

• Hyp3rman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-12-2022
Dat is hartstikke normaal hoor dat ie na het afsluiten nog ff bezig is. maar niet zo lang volgens mij

Dit is een taak vooooooooor HYP3RMAN!!!!

• jbr

jbr

Right back @ ya

Topicstarter
Tot mijn stomme verbazing sloot UT "normaal af" toen ik na een crash ineens in 32 bit speelde ipv in 16 bit... Geen idee waar dat aan kan liggen.... :?

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-02 17:42
jbr666 schreef op 13 augustus 2003 @ 18:36:
Tot mijn stomme verbazing sloot UT "normaal af" toen ik na een crash ineens in 32 bit speelde ipv in 16 bit... Geen idee waar dat aan kan liggen.... :?
Omdat je desktop op 32 bit draaid? ;)

Bier, Whiskey en Metal!!

• jbr

jbr

Right back @ ya

Topicstarter
Nee, mijn desktop is 16 bit... maar door de crash van UT draaide die op 32 bit.

Gaat tot nog toe goed.... :)

Pagina: 1