Toon posts:

[Win2k] inaccessible boot device *

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Na het vervangen van een moederbord krijg ik een bluescreen met daarin "inaccessible boot device". Dat krijg ik dan pas bij het wolkerige scherm.

Het checken van de kabel, kijken of hij wel master is, activeren van de partitie, het opnieuw neerzetten van de MBR en alle manieren van opstarten mochten niet baten.

Ook na het renamen van boot.ini, waardoor hij die uit de winnt map pakt krijg ik dat scherm.

Iemand een idee? Is er een mogelijkheide de opstartomgeving opnieuw aan te maken als hij als slave in mijn pc hangt?

Verwijderd

Topicstarter
damn; het is Win2K Pro

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
En over wat voor pc hebben we het? Wat voor moederbord, zit daar misschien een raid controller op, wat was de oude situatie qua IDE indeling, wat is de nieuwe situatie..

kortom: we need more info (en OS).

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Check in de BIOS of de harddisk op UDMA kan :),

dit heeft wel eens effect op deze bluescreen :)

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

OS toegevoegd.

En wat heb je al gevonden in de search? [search=inaccessible boot device], volgens mij is dit pas nog langsgeweest :).

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Klinkt me bekend in de oren; dit krijg je vaak als je ingrijpende wijzigingen maakt in je systeem. Nooit gepobeerd overigens, maar dit heb ik vaker gehoord als oplossing; booten van de CD (of van floppy's) en laten herstellen

em, compubiter, misschien slotje vergeten of wou je 'm niet dicht :?

[ Voor 15% gewijzigd door Glashelder op 07-05-2003 15:55 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:20
je had voor het vervangen van je moederbord de disk/ata drivers moeten installeren.

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:27
mijn ervaring na het switchen van hardware

wat gaat goed:

PCI kaarten
AGP kaarten
CPU's
Memory
Voeding
Harddisks
CDROMs

maar geen moederborden, vooral als je van type wijzigt (P3 naar P4)

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Er zouden heel veel dingen kunnen zijn waardoor je een IBD error binnen 2k krijgt.
Ik zou het in de hoek zoeken van je harde schijf. Waarom?

Ik had een Maxtor 20gb schijfje (niet heel nieuw model mee) als ik daarmee een windows 2000 service pack wou installeren kreeg ik na een restart een fijne IBD error.

Wat blijkt nu? Zoeken bij Maxtor leerde me dat het anders zetten van een jumper achter op de harde schijf de oplossing bood. En inderdaad, Windows 2000 bootte nu wel normaal :7

Dit wil natuurlijk niets zeggen dat dit ook de oplossing van JOUW probleem betekend.

Probeer anders eens een andere IDE controller aan te sluiten, zit ie toevallig niet op een RAID controller ofzo?

Zoals je zit zijn er dus veel verschillende oplossingen te bedenken voor deze uitdaging (een probleem is geen probleem, slechts een uitdaging :))

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Heb ik net gehad na een upgrade. nieuw mobo, proc, en mem.

windows opnieuw geinstalleerd, opgelost. :*)

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Verwijderd schreef op 09 oktober 2004 @ 18:23:
Heb ik net gehad na een upgrade. nieuw mobo, proc, en mem.

windows opnieuw geinstalleerd, opgelost. :*)
Dat zal bij hem ook wel het geval zijn na een jaar en 5 maanden. :)

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Viral Destroyer,

Bedankt voor je post - maar een INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE is heel normaal om te krijgen nadat je een nieuw mainboard hebt :)

Ik ga dit topic nu verder sluiten om te voorkomen dat mensen nog gaan reageren op de originele topicstart :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.