Toon posts:

virussen gezocht voor test

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Sinds enige tijd hebben wij hier zeer strikte regels ingevoerd mbt het omgaan met bestanden van de "archief pc's" om te vermijden dat het nieuwe systeem last krijgt van virussen. Sinds halverwege vorig jaar hebben we het netwerk hier vernieuwd, alle essentiele bestanden overgezet naar de nieuwe pc's en gebruiken we de oude pc's alleen nog als archief. De oude PC's hadden nogal regelmatig last van virussen en sommige PC's waren sowieso al in geen eeuwigheid meer aangeweest. Anyway geloof me: die oude bakken staan vol met virussen. :(

Omdat we regelmatig nog even snel dingen uit dit archief op floppy zetten, is het risico natuurlijk groot dat daar een virus bij zit. Dus iedereen moet floppy scannen op pc die apart als scan pc is ingesteld (virusscanner, van het netwerk gescheiden met firewall e.d.), zeg maar: geen bestand verlaat het archief zonder dat het gescanned is.

Op een of andere manier vertrouw ik de "scan pc" steeds minder, teveel diskettes met een virus komen door.

Weet iemand een site, of heeft iemand een collectie met virussen zodat ik die scan pc zelf kan testen dan weet ik ook direct wat ie allemaal scant. Ik weet dat een goede scanner de oude virussen zeker scant, maar ik heb een fijner gevoel als ik een 1000 virussen op een schijf heb en de scanner vindt ze alle 1000. Anders weet ik nog niets.

Dus als iemand mij kan helpen, onze dank is groot.

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 13:46

evaarties

Powerball @ 12.582

Welke virusscanner gebruik je, dat hij zoveel doorlaat?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Je kan virussen gaan downloaden, maar dan gaat het waarschijnlijk van kwaad tot erger.

Wat je wel kan doen is ervoor zorgen dat je "scan PC" de laatste versie van je virusscanner software bevat en tevens de laatste signature (of virus .dat files).

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• NaliXL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-07 19:19
Je kunt denk ik beter naar een vergelijkende test op zoek gaan. Ik geloof dat het volgens de regels niet toegestaan is om naar illegale waren te vragen hier. Maar als je echt virussen wilt hebben : google is je vriend....

Genoeg is meer dan veel, en tart den overvloed

Verwijderd

Topicstarter
Het hele netwerk zit hier op trendmicro. Dus eigenlijk zou dat goed moeten zijn. Ik weet dat het ook aan de mensen zelf kan liggen dat ze de diskettes gewoon niet scannen of dat een van mijn medewerkers niet goed scant als hij grote bestanden via het netwerk overzet, maar als ik weet dat mijn scan pc werkt, kan ik met recht flink gaan lopen stampijen en anders werkt de scan pc niet en moeten we alles opnieuw gaan instellen.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ervan uitgegeaan dat een virus freeware is ( ;) ) is het vragen/verzoeken voor een stuk software, in dat geval een virus, toch niet illigaal ?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

dual-zip schreef op 07 May 2003 @ 15:21:
Ervan uitgegeaan dat een virus freeware is ( ;) ) is het vragen/verzoeken voor een stuk software, in dat geval een virus, toch niet illigaal ?
En dan achteraf hier weer posten dat 'wij (tweakers.net)' zijn 'scan-PC' hebben vernaggeld!
Elke virusprogramma kent dit 'virus', dus dat zegt nog niks...

[ Voor 28% gewijzigd door BtM909 op 07-05-2003 15:24 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
Liever vraag ik er zo ook niet naar maar ik heb ze nodig, als mijn scan pc werkt dan "werken" de gebruikers niet, anders werkt mijn scan pc niet en moeten we dus weer uren gaan zitten om dat ding goed te laten werken met het netwerk.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

BtM909 schreef op 07 May 2003 @ 15:23:
[...]

En dan achteraf hier weer posten dat 'wij (tweakers.net)' zijn 'scan-PC' hebben vernaggeld!
Dat slaat natuurlijk nergens op, hij vraagt zelf om een test ;)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Danster
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
Open een hotmail account, instaleer outlook express en laat al je vrienden en familie je mailen.

Okee ff serieus. De scan pc is standalone?

Verwijderd

Topicstarter
BtM909 schreef op 07 May 2003 @ 15:23:
[...]

Nou dat zal niet gebeuren hoor, het gebruik is volledig op mijn risico. Tevens scan ik alleen dus kleine kans dat virus dan actief wordt.

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:06
Ik heb wel een virus in mn mailbox denk alleen niet dat ik die ga versturen ook niet voor een goed doel dat is namelijk niet te controleren voor het zelfde geld wil je het namelijk bij iemand anders op zn PC zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Danster schreef op 07 May 2003 @ 15:24:
Open een hotmail account, instaleer outlook express en laat al je vrienden en familie je mailen.

Okee ff serieus. De scan pc is standalone?
Nee, hij is aan het netwerk gekoppeld via een systeem van firewalls, werkt in dit geval als een soort sluis. Normaliter geen interactie tussen netwerk en pc maar als grote files van de oude pc overgezet worden dan wordt interactie toegestaan naar 1 andere pc, tussentijds wordt de file gescanned.

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Naast dat het legaal of niet is, zien we het liever niet, omdat er mensen kunnen meekijken die minder goede bedoelingen hebben (er vanuit gaan dat jij het wel goed bedoelt natuurlijk ;)). Er zijn altijd wel mensen die het leuk vinden om iemand in hun MSN-lijst zo'n virus te bezorgen, niet realiserend hoeveel werk het voor diegene is om zoiets te verwijderen. Dus laten we deze discussie maar afronden :).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.