Strepen door beeld of geen beeld bij booten

Pagina: 1
Acties:

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:37
Een maand of twee gelden heb ik een computer in elkaar gezet met een ATI Radeon 9500 Pro van Hercules, een Asus nForce2 plankje van Asus en een Iiyama AS4314 UT eraan.

Al de eerste weken ondervond ik wat problemen bij het booten als: strepen door het beeld (letters werden dus niet helmaal weergegeven etc) of helemaal geen beeld (Input not supported staat er dan op monitor), maar alleen via de tv-out op me tv. ZOdra ik dan in Windows kom is het weer omgedraaid: beeld op monitor en niet op tv.
Nu moet ik me tv uit zetten, inschakelen in ATI control panel, aanzetten en dan op "Apply" klikken en dan heb ik een gekloond scherm op me tv.

Ik heb met de betreffende winkel gemaild om te vragen wat het kon zijn:

- de strepen door het beeld, misschien voltaage te laag? voltages verander, eerst wat minder daarna wel weer strepen, vnl bij een reset
- resolutie probleem bij opstarten (aangebracht door een GoTTer), resolutie is niet aan te passen in begin, en monitor zal moeten werken.
- misschien detecteert hij eerst tv en dan monitor? tv afgekoppeld, zelfde probleem

De winkel zei dat het misschien aan het mobo lag. Getest met een andere videokaart, geen strepen, maar maar een paar keer geprobeerd, eigen kaart erin, ook geen strepen, volgende dag wel weer :s

Wat raden jullie mij aan te doen? Videokaart ruilen? Mobo ruilen? Monitor?

Ikzelf heb geen id waar het aan ligt eik.,.....

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:07

Pubbert

random gestoord

Welke driver heb je? Ik krijg met de catalyst 3.2 op tv én monitor beeld vanaf het opstarten. echter is het opstarten wel zwart-wit, in windows gewoon mooi kleur.

maar al deze problemen met je kaart, ik denk dat hij defect is. Hoewel het geen kwaad kan hem even in een andere pc te proberen. of de bios van je mobo updaten zou ook kunnen helpen.

Probeer dus eerst:

• Driver update -> www.ati.com
• Probeer een bios update -> www.asus.com.tw

Is het na deze 2 nog niet opgelost
• VGA kaart in andere PC
• Eventueel andere voeding proberen (kan ik me echter niet voorstellen)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Verwijderd

Storing van andere componenten in je PC ? (Enermax Fans, PWM regelaar etc) ?

• B-Force
Storing door andere dingen in me pc?
Lijkt me niet: standaard voeding, etc. Nix speciaals verder.

Driver update lijkt me ook niet:
Probleem vanaf begin al, verschillende drivers + dat de drivers pas werken onder Windows (toch?)

BIOS-update:
Ook niet, heb al 1002 en 1003 geprobeerd...

Zal me kaart eens meenemen naar thuis, dat ik daar niet eerder aan gedacht heb |:(

Als dat het niet is, zou het dan misschien nog aan me geheugen kunnen liggen ??? Die strepen?

• B-Force
Okeej, het ligt aan de kaart: thuis in een andere peecee doet ie ook raar :(

Maar ff bellen dus.

Bedankt voor de tip nog!