Toon posts:

Gepaste opleiding voor mij :)

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben dus een jongen van 17 jaar,
ik intereseer me al in computers vanaf mijn 11e ongeveer.
Ik kreeg een steeds snellere pc en en ik zat er elke dag achter.
Tot dat de periode aanbrak dat ik moestgaan kiezen wat ik "later" worden wou.

En jah ik wou "iets" met computers doen.
Noujah zo gezegd zo gedaan, ik werd via mijn voormalige school overgplaatst naar het Deltion College in Zwolle.
De opleiding die ik nu volg is Medewerker Beheer ICT Niveau 3.
Daar zit ik nu 1 jaar op.
En ik heb nu vakken als CISCO en ORIA en WINDOWS 2000 Server
Kortom : DE bezigheden van een systeembeheerder.

Laat ik het zo zeggen: Elke keer als het woordje cisco uit mijn mond komt, kokhals ik (figuurlijk)
Ik ben gewoon gestressed de laatste tijd!
Want ik zit met een probleem, ik wil heeel graag iets met computers doen in de toekomst, maar niet met netwerken. Dat vind ik nou juist nix aan.
Ik zie voormezelf geen keuze meer!
Tenzij er zulke opleidingen zijn.

Mijn moeder zegt dat ik maar bij Wehkamp Magazijnen moet gaan werken als distributiemedewerker ofzo iets.
Dat heb ik dus 4 dagen gedaan! In de vakantie, maar ik had direct tuzie met die mensen.

Ze kunnen er niks aan doen, maar op een of andere manier voel ik me gewoon te slim om daar in een fabriek rond te lopen en een beetje orders te picken.

Is er ier misshien iemand met hetzelfde probleem?
Ik wil graag verder in de computer buisseness maar niet met tcp ip ipx routers hubs switches .............aaaaaaaaaaaaaah!!!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Is programmeren niets voor je?
Webdesign?
Wat doe je nog meer met je pc?

Hoort dit trouwens niet in SG?

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Systeembeheer heeft op zich niets met netwerken te maken, maar je moet er wel wat van weten. Misschien is er een lokale computerwinkel, die nog iemand zoekt.
Op die manier blijf je bij op het gebied van computers, er zijn altijd wel een paar klanten die het nieuwste van het nieuwste willen hebben, je kan je kennis uitbreiden, want van iedere storing die binnenkomt leer je weer iets. Behalve dat je met computers bezig bent, leer je er ook nog van verkopen (misschien). Mocht de computerbranch dan nog niets blijken te zijn, kun je altijd nog iets anders gaan verkopen.
Reken er op dat mensen een verkoper die meer weet dat de gemiddelde leek, eerder zullen geloven. Op die manier beteken je ook nog iets voor je medemens.

Verwijderd

Topicstarter
kijk Bredep jij leest mijn gedachten.
Daar zat ik nou net aan te denken!
Ik wil niet in het diepste van et diepste van de computer .
Progameren ook niet dat vind ik veel te vermoeiend en moet je veels tevel nadenken :)
Dat van die computerwinkel is een goed idee

ps wat is Sg

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2003 15:05 ]

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01 17:01

megaleo

Special member

Hmm. Ik heb het meer andersom. Ik wil meer met netwerken doen. En daarbij dus een beetje computers. En ik kan daar ook geen geschikt opleiding voor vinden.
Weet iemand daar iets voor?

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op 07 mei 2003 @ 15:03:
kijk Bredep jij leest mijn gedachten.
Daar zat ik nou net aan te denken!
Ik wil niet in het diepste van et diepste van de computer .
Progameren ook niet dat vind ik veel te vermoeiend en moet je veels tevel nadenken :)
Dat van die computerwinkel is een goed idee

ps wat is Sg
SG is Stuffis Generalis. Past dit topic denk ik beter bij. :)
Mods willen het vast verplaatsen als je het aardig vraagt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan helemaal niet in stuffis generalis komen, zal we komen doordat ik nog niet zo lang lid ben?

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Klopt ja, en ik begrijp ook wel waarom je dit dan in W&L zet :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Denker
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-11-2025
Is dit weer zo'n onzin topic?

Verwijderd

Topicstarter
Neej dit is geen onzin topic :P
Dit is aardig serieus!

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Verwijderd schreef op 07 May 2003 @ 14:54:
op een of andere manier voel ik me gewoon te slim om daar in een fabriek rond te lopen en een beetje orders te picken.
Progameren ook niet dat vind ik veel te vermoeiend en moet je veels tevel nadenken
Wat wil je nou? Iets moeilijks doen zonder je hersens te gebruiken? Begin voor jezelf, en neem personeel aan dat de kutkarweitjes opknapt.

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

Wat je ook eens moet proberen is bij een aantal sectoren zo maar even stage gaan lopen. Ik heb geluk gehad dat ik er zelf in verzeild raakte en door mijn dedication vaak voor een periode werd aangenomen om stage te lopen. Zo'n stage zegt meer dan welke folder dan ook.

Ik zelf ben meer een hardware mannetje. Ik hou om computers en andere dingen in elkaar te zetten en draaiend te krijgen. Maar ik zit wat mij betreft al op de top van kunnen. Er zijn weinig dingen die echt moeite van me vergen. Kortom van plezier begint het meer routine te worden. Vandaar dat ik (indien ik slaag dit jaar) meteen aan een studie informatica wil beginnen.

Verwijderd

Mwah het deltion College vind ik sowieso niet echt een geslaagde school om je opleiding te doen en al helemaal geen informatica opleiding, heb ik ook gedaan is veel te zwaar (niet dat ik zon goede student was ze kennen me daar nog wel :( ).
Je wil niet programmeren en je wil niks met netwerken te maken hebben nou dan val je ook meestal naast de pot. Vrijwel op iedere ICT opleiding moet je programmeren en netwerkspullen leren.
Je voelt jezelf te min om bij de Wehkamp te werken omdat je wat hoger wil, nou iedereen meot zon beetje onderop beginnen en ik heb zelf ook 8 maand bij de wehkamp gewerkt in het verzend magazijn en dat was leuk werk :)

Je wil gewoon wat simpels in de ICT, ga dan op een TD werken van een bedrijf, is niet zo zwaar en je leert er ook heel wat of ga grafische dingen doen met een computer, 3Dmax enz of webdesignen als je datwilnatuurlijk want daar komt grotendeels ook weer een stuk programmeren aan te pas.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Even een hele korte vraag tussen door, maar waar het wel handig is om antwoordt op te geven. Er zitten namelijk hier een hoop mensen die ervaring hebben met opleidingen cq. het bedrijfsleven, maar je moet dan wel zeggen wat je wilt.

Beschrijf voor jou eens wat de ideale baan is, dus wat jij de hele dag wilt doen en wat je leuk vind ?

• Christiaan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08-2021
Ik vind het leuk dat je dit topic probeert te starten op W&L. Het is zeker leerzaam voor je. Helaas zijn dit soort topics niet de doelstelling van dit subforum. Helaas heb je geen toegang tot SG, want daar wilde ik hem eigenlijk naartoe verhuizen. Ik heb dus geen optie anders dan dit topic te sluiten. Jammer.

Succes met je schoolkeuze!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.