[spam] Niet op reageren?

Pagina: 1
Acties:

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Okee, een beetje suffe topictitel, maar ik wist even niet hoe ik het moest omschrijven.

Ik ontvang af en toe spam-smsjes :( Heel irritant, ik weet ook niet hoe ze aan mijn nummer komen.
Ik heb de FAQ gelezen, maar dat gaat over het afmelden bij een sms-dienst, maar die van mij staat er niet bij, ik heb me ook nooit aangemeld.

Nu staat onderin het smsje het volgende: www.nosms.com, en op die site zeggen ze zoal:
Stopsms ist een onafhankelijke, gratis service die jou de mogelijkheid biedt je uit ongewenste SMS-mailingbestanden te laten verwijderen.
Heel leuk en aardig, maar ik ben bang dat het hetzelfde effect heeft als reageren op email-spam (ze weten dat je bestaat, dus meer spam). Iemand hier ervaring mee? Is het een officiele organisatie van de netwerken of een nepperd?

* anandus is weer eens lekker paranoïde :P

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Verwijderd

de organisatie:

Domain Name.......... nosms.com
Creation Date........ 2002-11-15
Registration Date.... 2002-11-15
Expiry Date.......... 2004-11-15
Organisation Name.... Robinson List Ltd.
Organisation Address. Global Spam Protect (GSP)
Organisation Address. Suite 138, 38 Store Street
Organisation Address. London, London
Organisation Address. WC1E 7QF
Organisation Address. UK
Organisation Address. GREAT BRITAIN (UK)

Admin Name........... Wilbert Loft
Admin Address........ Robinson List Ltd.
Admin Address........ Global Spam Protect (GSP)
Admin Address........ London, London
Admin Address........ WC1E 7QF
Admin Address........ UK
Admin Address........ GREAT BRITAIN (UK)
Admin Email.......... support@smsstop.net
Admin Phone.......... +1.8313088886
Admin Fax............ +1.8313088886

Tech Name............ Wilbert Loft
Tech Address......... Robinson List Ltd.
Tech Address......... Global Spam Protect (GSP)
Tech Address......... London, London
Tech Address......... WC1E 7QF
Tech Address......... UK
Tech Address......... GREAT BRITAIN (UK)
Tech Email........... support@smsstop.net
Tech Phone........... +1.8313088886
Tech Fax............. +1.8313088886
Name Server.......... dns1.dwddn.de
Name Server.......... dns2.dwddn.de

ik zou zeggen; bel ze ff ;-))

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

misschien dat je hier iets aan hebt.:
http://www.dmsa.nl/dmsav4/infofilter.html
heb hier ooit de gegevens van m'n vader ingevuld.
sindsdien nooit meer lastig gevallen door telemarketeers.

je kan ook je gegevens voor je mobiele nummer invullen

Verwijderd

Daar zijn nieuwe regels voor volgens mij. Je kunt jezelf verwijderen door naar het nummer van de afzender HELP te sms'en geloof ik. Ik heb gehoord, dat dit voor alle sms-diensten in Nederland moet (gaan) gelden. (Niet meteen proberen! Eerst kijken of die regels al 'gelden'.)

Maar het is geen spam hoor. Iemand heeft je er gewoon voor aangemeld. Het is dus gewoon een k*tgeintje.

Ik heb er een tijdje geleden ook last van gehad. Ik heb me via die site gewoon kunnen laten verwijderen uit het mailingbestand.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
vind het wel een beetje een vage site..
Diverse aanbieders van SMS-diensten maken gebruik van onze database. Mocht jouw nummer bij ons geregistreertd staan, dan kunnen wij op deze manier aanbieders mededelen jou geen verdere, ongewenste SMS-berichten te sturen
Als je daar dus met je nummer geregistreerd staat zou het in principe betekenen dat je helemaal geen (mailing)sms'jes meer ontvangt. Ik vraag me af waarom bedrijven hier bij aangesloten zouden willen zijn. En ook als je bijv. sms-mailing A af wilt zeggen en sms-mailing B wel wilt houden worden ze nu kennelijk allebei geblocked...

Verwijderd

Afaik is nosms.com niet betrouwbaar en verkopen ze juist je telenr door. Neem even voor de zekerheid contact op met www.smsafzeggen.nl, dit is wel een betrouwbare site welke ook 1e prijs bij een of andere Tros-tv programma had onlangs... :)

Edit:
Zie 't forum, gaat toevallig net over nosms

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2003 14:51 ]

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 mei 2003 @ 14:49:
Afaik is nosms.com niet betrouwbaar en verkopen ze juist je telenr door. Neem even voor de zekerheid contact op met www.smsafzeggen.nl, dit is wel een betrouwbare site welke ook 1e prijs bij een of andere Tros-tv programma had onlangs... :)

Edit:
Zie 't forum, gaat toevallig net over nosms
Hmmm.. site wel bekeken, maar het forum niet, ging er net kijken :)

/Edit Er wordt daar op het forum wel over geklaagd, en men denkt dus dat het een malafide bedrijf is, maar hoe ik ervanaf kom....

[ Voor 14% gewijzigd door anandus op 07-05-2003 14:55 ]

Verwijderd

Palomar schreef op 07 May 2003 @ 14:49:
vind het wel een beetje een vage site..

[...]

Als je daar dus met je nummer geregistreerd staat zou het in principe betekenen dat je helemaal geen (mailing)sms'jes meer ontvangt. Ik vraag me af waarom bedrijven hier bij aangesloten zouden willen zijn. En ook als je bijv. sms-mailing A af wilt zeggen en sms-mailing B wel wilt houden worden ze nu kennelijk allebei geblocked...
Daar gaan ze nu iets aan doen, heb ik begrepen. Al die SMS-diensten zijn enorm vaag. Ik geloof dat er nu een 'universele manier' is/komt om je af te melden bij een willekeurige SMS-dienst.

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05 23:45

tweakerbee

dus..?

Kost het je geld om die berichten te ontvangen? Dat is namelijk vaak ook het geval (de idioot die dat systeem heeft bedacht mag nog eens met mij komen babbelen :() en dan wil je echt zo snel mogelijk ervanaf.
Via zo'n vage site zou ik in ieder geval niet doen, er is wel een lijst van de consumentenbond als ik mij niet vergis, waarin voor elke dienst precies de code staat om af te melden. Denk dat je daar beter even naar op zoek kan gaan.

You can't have everything. Where would you put it?

• anandus
  • Niet online
tweakerbee schreef op 07 May 2003 @ 18:16:
Via zo'n vage site zou ik in ieder geval niet doen, er is wel een lijst van de consumentenbond als ik mij niet vergis, waarin voor elke dienst precies de code staat om af te melden. Denk dat je daar beter even naar op zoek kan gaan.
Klopt, maar ik heb al gekeken en het desbetreffende nummer (0906) waarmee ik gesmst word staat er dus niet tussen :(

• Brigitte
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Neem eens contact op met de provider, wellicht kunnen ze dat nummer voor je blokkeren.

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-04 16:18

reuzekind

Ik geloof in GoT

anandus schreef op 07 May 2003 @ 20:59:
[...]
Klopt, maar ik heb al gekeken en het desbetreffende nummer (0906) waarmee ik gesmst word staat er dus niet tussen :(
0906 nummers zijn toch normaal van babbelboxen enzo :? Heb ik ook maar gehoord hoor O-)

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

• anandus
  • Niet online
reuzekind schreef op 08 mei 2003 @ 07:52:
[...]

0906 nummers zijn toch normaal van babbelboxen enzo :? Heb ik ook maar gehoord hoor O-)
Ja, dat dacht ik dus ook?

Verwijderd

Kijk gewoon ook eens op de website van je provider. Volgens mij hebben alle providers tegenwoordig een SMS-dienst noodknop om in ieder geval de betaalde SMS-jes stop te kunnen zetten..
Pagina: 1