[pureftpd]Meerdere mappen delen

Pagina: 1
Acties:

• DDan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-02 15:06

DDan

Team Leader of Team Gäöl

Topicstarter
Hoe kan ik ervoor zorgen dat zodra er wordt ingelogd op de ftp server er meerdere mappen zichtbaar worden? bijvoorbeeld met twee users die ieder hun eigen home directory moeten kunnen benaderen en een gedeelde public folder.

Wat er nu gebeurd is dat zodra er wordt ingelogd de gebruiker direct in zijn eigen home directory terecht komt, dit wil ik dus voorkomen en bijvoorbeeld twee mappen tonen: "home" en "public".

Verder met search hier weinig tot niets over kunnen vinden en google/online doc hielp ook niet echt.

Limburgs hoop in bange dagen: Team Gäöl @ Rosetta@Home

Verwijderd

Gebruikt je chroot()? => vergeet public / maak een apart "public" account aan / disable chroot()
Gebruik je geen chroot()? => symlink toevoegen naar public in de homedir van een user.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2003 14:52 ]

• DDan

DDan

Team Leader of Team Gäöl

Topicstarter
Gebruik geen chroot (geen idee wat het is trouwes, dus daar zal ik dan wel ff naar kijken nog). Die symbolische link had ik er al in gezet, alleen zie ik dat als beetje tijdelijke oplossing hiervoor, moet toch zeeker ook mogelijk zijn om gewoon direct twee aparte mappen te zien te krijgen zonder dit trucje? ik kan bijvoorbeeld nergens iets vinden waar ik bepaalde mappen kan koppelen aan een account en daarop bepaalde rechten kan toekennen die alleen gelden als er via ftp wordt ingelogd.

edit:

nog ff nagekeken: accounts zijn wel chrooted...

[ Voor 8% gewijzigd door DDan op 07-05-2003 18:11 ]

• DDan

DDan

Team Leader of Team Gäöl

Topicstarter
*bump* niemand? of is het gewoon onmogelijk wat ik wil?

Verwijderd

Ik ben er redelijk zeker van dat wat jij wilt NIET kan.

Je geeft namelijk met een ftp server iemand toegang tot een bepaalde lokatie
op je file systeem. Daarbij kun je nog aangeven welke rechten deze gebruiker heeft maar daarmee houd het ook wel ongeveer op.

chroot aan/uit zetten is er b.v. zo een. Hiermee ken je aangeven of een gebruiker zijn home dir mag verlaten. Zo niet dan voorkom je dat een gebruikers het hele systeem over kan.

Wat jij wilt is een soort van 'virtuele' directorie aanmaken. Hiervoor is het cmdo 'ln -s' in de 1e instantie een goed alternatief.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2003 12:09 ]