Toon posts:

[Java] Jbuilder maken van een .txt bestand

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een programma in JBuilder 6 dat data uit een Access database haalt, wat vervolgens in een .txt file geplaatst wordt.

Als bijvoorbeeld de achternaam eringezet is, moet deze tot 30 karakters worden gevult, enz enz.

Ik ben bezig met Jbuilder 6 met enige ervaring.

Kan iemand mij verder helpen

• Bobco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-10-2023

Bobco

I used to dream about Verona.

Natuurlijk kan iemand je op weg helpen. Het is alleen even de vraag welke weg je zelf bent ingeslagen. Wat heb je tot nu toe geprobeerd? Je vraag is op dit moment wel heel erg algemeen. Zelf ben ik bezig met iets dat attachements aan emails moet kunnen hangen. Ik ben bezig in IntelliJ met enige ervaring. Kun jij me verder helpen?

Dit is niet bedoeld om jou af te zeiken, maar om duidelijk te maken dat we (of ik in ieder geval) niet zo veel kunnen met een vraag zoals jij die stelt.

Om je toch een beetje op weg te helpen: kijk eens naar JDBC en de classes in java.io.

With the light in our eyes, it's hard to see.

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Probeer de verschillende onderdelen van je probleem eens stuk voor stuk op te lossen en dus niet alles in 1 keer. Het probleem is zo veel minder complex en je kan veel bronnen op het web vinden per onderdeel. Als je tegen problemen aanloopt kan je per onderdeel hier een vraag stellen.

Stap 1: Files schrijven 1 Java
Stap 2: Tekst uitlijnen
Stap 3: Database toegang
Stap 4: alles combineren

Stap 1, 2 en 3 kan je natuurlijk door elkaar gooien :) .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Verwijderd

Topicstarter
In Jbuilder heb ik reeds de koppeling gemaakt naar de database en de querys aangegeven. Nu moet ik alleen even kijken met wat voor een syntax/commando ik de gevraagde gegevens uit de database haal en hoe ik ze in de txt file zet.

Ik selecteer in jbuilder gemaakte programma een gebruiker, vervolgens klik ik op een knop, waar door de gegevens van deze gebruiker in een txt file worden geplaatst.

Als ik een volgende gebruiker selecteer en weer op de knop klik, moet deze gebruiker ook ik de txt file worden geplaatst. Onderaan de txt file staat een nummer van het aantal gebruikers die in de txt file staan.