Toon posts:

[ACCESSXP & VBA] subform refreshen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een formulier, met daarin een subform. Dit formulier is om monster in te voeren in het systeem. Ieder monster krijgt een serie nummer, en om de x maanden moet er telkens een deel monster geoogst worden. Dat oogsten staat in een 2e tabel. Met als link de serie nummer.

Nu staan in het subform de oogstdatums. Weet iemand hoe ik het subform kan laten refreshen? Ik werk met Tabbladen, de algemene gegevens staan op het ene tabblad en het subform op het andere.

Alvast bedankt.

Swaab

Verwijderd

Topicstarter
anyone?

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:18
dat is wel een erg snelle schop

dan nu het antwoord op je vraag:
Ja, ik (en waarschijnlijk iedereen die 5 minuten met VBA heeft gewerkt) weet hoe je het subform kan laten refreshen.

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Verwijderd

Topicstarter
sorry, zal volgende keer geduldiger zijn. Ik zit namelijk vast op dat stukkie. En weet nog steeds niet hoe ik het kan oplossen. :|

Swaab

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
subformuliernaam.requery

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:18
Gezien http://search.gathering.tweakers.net/forum/find/poster/66086 heb ik het idee dat je iets te weinig de ingebouwde help gebruikt en maar meteen de vraag op GoT pleurt. Ik verwacht ook dat dit topic een keer gesloten wordt. Zoek eens in je object browser (toets F2 in VBA editor) naar de class SubForm en kijk dan naar de subs die erachter hangen. Dit zijn er vier, dus ik verwacht dat je het snel gevonden hebt.

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Verwijderd

Antwoord is: Me.sfrmTest.Requery

Net te laat gereageerd 8)7

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2003 14:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het punt is dat de help hier niet goed geinstalleerd is en meestal niet werkt. Anders zou ik daar meer mee werken. Ben met je eens nescafe, dat als dat goed werkte ik veel minder op GOT zou zetten. En van VBA snapte ik tot een paar weken geleden helemaal niks dus vandaar.

i.i.g. bedankt voor de hulp.

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Los dan het echte probleem op, zorg dat de help werkt :)

BTW, als je iets met een object moet doen, kan het helpen om Objectnaam. te typen. Na de punt komt er een lijst met mogelijke properties/methodes. Veel namen spreken voor zich.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Pagina: 1