Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Gezocht]Fan control voltage

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar de kabels die bijgeleverd werden bij de noice control silverado.
Ik heb gekeken op conrad en stuutenbruin, maar ik heb geen flauw idee hoe je dat kabeltje noemt of waar je ze kunt krijgen.

Zou iemand mij misschien kunnen helpen?

De 3 kabeltje's die erbij werden geleverd waren voor 6,8 en 10 volt.

ff een plaatje van de kabeltje's die ik bedoel:
plaatje

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2003 14:15 ]

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-11 15:23

Twan V

...en er stralend uitzien

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~iznogoud/kabel.JPG
Dit is dus dat plaatje

Los verkrijgbaar zijn ze denk ik niet, maar als je een weerstand tussen een van de draadjes zet moet het probleem al opgelost zijn. De kabel is ook niet meer dan een verlengkabel met een weerstandje.
(niet de gele draad pakken trouwens :X)

Of neem eens contact op met (de importeur van) Noisecontrol, de fabrikant.

Ik heb hem zelf ook, maar op 12V komt hij zijn naam niet echt meer na. Maar dat terzijde.

[ Voor 21% gewijzigd door Twan V op 07-05-2003 14:50 ]

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:28

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

de gele en de zwarte zijn het zelfde qua aansluiting ;) alleen ligt die ander "onderste boven", de aansluitingen die erop zitten die zitten ook op mijn ccfl's. Maar ik zoek dus nog van die losse connector, om een eigen baybus te maken...en daar wil ik die vrouwtje en mannetje van hebben, alleen de locale electroboer heeft ze niet :(.

T60P Widescreen

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Je kunt de kabeltjes zelf maken door een weerstandje (grootte afhankelijk van de fans) in een fan-verlengkabeltje (rode draad) te zetten, maar een imho veel mooiere oplossing is een spanningsregelaar met LM317 ofzo. Op die manier hoef je niet tussen 2 waardes te kiezen maar kun je zelf bepalen op welke snelheid je fans draaien.

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-11 15:23

Twan V

...en er stralend uitzien

Wat ik bedoelde te zeggen is als je een weerstand tussen de draden zet, moet je deze niet tussen het gele draadje zetten.

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Verwijderd

http://www.xxlcases.nl heeft ze ook kijk maar eens bij kabels diversen in het menu daar vind je er twee maar je kan ze even goed zelf maken ;)

Verwijderd

Topicstarter
Oke dit heeft me al een stuk geholpen, nu nog ff klein vraagje.
Die spanning/toeren regelaar hoe zijn die verkrijgbaar?
Is dit gewoon een extra kabeltje of moet je daar ook weer aan knippen en modden etc.
Het is juist niet bedoelt voor "just for fun" :D

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Voor kant en klare oplossingen kun je o.a. terecht bij http://www.xxlcases.nl/ (onder FanControl), maar ook in de PriceWatch op de tweakers.net frontpage kun je e.e.a. vinden.
Pagina: 1