LAN verbinding verwijderen

Pagina: 1
Acties:
  • 570 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dextourius
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-03 00:07
Kennis van ons heeft geprobeerd zijn Wandoo internet te instellen maar daardoor heeft zij lan verbinding gekregen, maar hoe kan je die lanverbinding nou verwijderen? als ik installatie van de netwerkkaart verwijderd en opnieuw installeer komt die lanverbinding weer tevoorschijn en volgensmij probeert wannadoo connectie via de lanverbinding te connecten met het net maar er is helemaal geen LAN verbinding (hij zegt kan de externe computer niet vinden, en als ik de LAN verbinding uitschakel zegt ie dat de opgeven doel niet bereikbaar is ofzo)

dus wie weet hoe die lanverbinding te verwijderen is?

(gewoon via netwerkverbindingen verwijderen lukt niet)

Hey Corc, versene borc olmaz Maykil bendede yok!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
zou je nog een keer willen uitleggen wat je al gedaan hebt? ik word er niet veel wijzer uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-06 00:41
Een verbinding is pas weg als het apparaat dat de verbinding hoort te maken weg is, of al een andere verbinding heeft. Maak dus even de goede verbinding aan de je LAN-verbinding zal vanzelf verdwijnen.

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dextourius
Hmm kijk (ik had eigenlijk eerst veel meer uitgelegd maar door @#@#@# is me post niet aangekomen, moest dus opnieuw typen)

maar kijk die kennis had een netwerkkaart in zijn pc gezet terwijl zij al eentje had en ze heeft ook allerlei dingen gedaan (wat ik zelf ook niet weet) waardoor er lanverbindingen waren gekomen enzo. Dus hebben we de 2e netwerkkaart eruitgehaald waardoor er nog maar 1 Lan verbinding overbleef maar die moet ook weg!

Dus heb ik alle installie van internet verwijderd, opnieuw ingesteld, netwerkkaart bij apparaatbeheer verwijderd (waardoor die lan verbinding ook verdween) maar na de installatie van de netwerkkaart kwam die lanverbinding steeds terug.

Z-Dragon, ik heb Wanadoo verbinding gewoon gemaakt hoe het hoort te zijn maar die lan verbinding verdwijnt niet, en zoals ik al zei, probeert volgensmij wanadoo connectie via die lanverbinding verbinding te maken met het net....

damn echt wazig shit dit, Als de LAN verbinding verdwijnd lukt het zekerweten denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74065

Voor elke netwerkkaart heb je een LAN verbinding en dat kun je niet verwijderen (logisch natuurlijk) In WinNT/2k/XP niet in ieder geval, omdat elke netwerkkaart geconfigged kan worden je kan em wel disablen, maar niet verwijderen. Je kan het disablen in "network settings" (network devices) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-06 18:59

tweakerbee

dus..?

Je kunt ook gewoon de netwerkverbinding disabled (rechtermuisknop...disable). Dan reageert hij alsof hij er niet is. Ik kan me echter niet aan de indruk onttrekken dat dat niet jouw probleem is.

Wat moet er nu eigenlijk gebeuren? Het ding moet internet op? Hoe, via kabel, adsl of telefoon? Wat voor andere apparaten zitten erin, en wat is de precieze melding die hij geeft als je op internet probeert te gaan?

You can't have everything. Where would you put it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70988

Heb je niet toevallig een on-board netwerkkaart, of een host to host bridge op je mobo zitten. Die geeft hij ook aan als een netwerkverbinding. Maar als je hem disabled, heb je hetzelfde effect als dat je hem niet in je systeem hebt zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:18
Als het wanadoo internet binnenkomt via de netwerkkaart, dan is de zogeheten LAN-verbinding, eigenlijk je internetverbinding. Het heet gewoon zo omdat het zo in windows ingebakken zit.
Ik heb hier ook een LAN-verbinding en ook icoontje ervan rechtsonderin, maar eigenlijk is het gewoon mijn internetverbinding (Chello). Het kan overigens zo zijn dat hij een 100 MBit verbinding aangeeft, maar dat is alleen de verbinding met het modem, je internet gaat gewoon via de gespecificeerde snelheid.

Als ik jouw begrijp, dan krijg je een LAN-verbinding zodra je je netwerkkaart erin stopt. Deze LAN-verbinding moet je gewoon instellen volgens de internet instellingen en dan hoort het gewoon te werken. Desnoods rename je hem naar "internet" ;)

Ik hoop dat ik je goed begrepen heb, want je bent niet helemaal duidelijk vind ik.

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dextourius
ohjaa echt dom, die LAN verbinding hoeft niet weg :S :S

kijk als ik heb disable dan krijg ik een foutmelding van Kan de opgegeven port niet vinden, en als ie aan is zegt ie dan de externe toegang niet reageerd.... ik heb de modem al een paar keer gereset enzo maar dat hielp niet.. hmmm probleem ligt dus niet bij de LAN verbinding...

Het is btw een onboard netwerkkaart met een realtek chip als ik me nog goed kan herinneren...

hmm excuses voor me onduidelijke uitleg :) maarja dan heb ik gewoon die internet geinstalleerd hoe het zou moeten... hmm probleem ligt dan denk ik ergens anders. Maar weetje ze zeiden ook dat ze een keer internet hadden en toen opeens niet meer :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:19
Die LAN verbinding wordt toch JUIST gebruikt voor internet??? Lekker laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74065

DeXtOuRiuS schreef op 08 mei 2003 @ 14:51:
ohjaa echt dom, die LAN verbinding hoeft niet weg :S :S

kijk als ik heb disable dan krijg ik een foutmelding van Kan de opgegeven port niet vinden, en als ie aan is zegt ie dan de externe toegang niet reageerd.... ik heb de modem al een paar keer gereset enzo maar dat hielp niet.. hmmm probleem ligt dus niet bij de LAN verbinding...

Het is btw een onboard netwerkkaart met een realtek chip als ik me nog goed kan herinneren...

hmm excuses voor me onduidelijke uitleg :) maarja dan heb ik gewoon die internet geinstalleerd hoe het zou moeten... hmm probleem ligt dan denk ik ergens anders. Maar weetje ze zeiden ook dat ze een keer internet hadden en toen opeens niet meer :/
Welke OS gebruik jou kennis? Installeer om te beginnen eens Windows 2000 of XP, ipv een crappy OS als Win98/ME. :+ Externe toegang dat niet reageert? klinkt win98-achtig. ;) en verder gewoon z'n internet configgen zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dextourius
Anoniem: 74065 schreef op 08 mei 2003 @ 15:47:
[...]

Welke OS gebruik jou kennis? Installeer om te beginnen eens Windows 2000 of XP, ipv een crappy OS als Win98/ME. :+ Externe toegang dat niet reageert? klinkt win98-achtig. ;) en verder gewoon z'n internet configgen zoals het hoort.
Jah ze hebben al XP en daarom, waarom krijg ik nou steeds die error :/ ik heb hun internet gewoon geinstalleerd hoe het moet, is tenslotte zo simpel. Maar als hij wilt connecten krijg ik de genoemde foutmeldingen |:( Ik had ook soms van die externe computer reageerd niet fouten en na het restarten van me modem was ie vaak wel weg, maar bij hun niet ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:43

Maestro

Kritik an Roten ist verboten!

Maar wil je nou via een modem of een breedband-LAN (kabel/ADSL) verbinding met Wanadoo maken? Externe toegang lijkt toch echt modem.

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23878

Ik snap er niet veel van maar als ik dat wat ik denk gesnapt te hebben snap dan zou ik het volgende doen.

Aangezien je internet via een telefoonlijn wil (je hebt het over modem en externe computer) zou ik even twee gratis abonnementen nemen en die instellen.
Als beiden niet werken dan is er iets mis met je modem (druk je niet eerst een 0 in voor een buitenlijn of zoiets?)

Maar wellicht (zoals andere ook al aangeven) geef eens aan wat je hebt en wat je wilt. Internet maar via welke manier, wat voor computer etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dextourius
l0l het is geen telefoon internet, maar wanadoo kabelverbinding en met de modem bedoel ik de motorola modem :/ maar ik weet zelf ook niet echt precies meer wat ik moet weten :S denk dat het wel opgelost wordt door pc opnieuw te installeren wel simpel maarja moet wel want heb verder geen idee hoe het goed moet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23878

je dient dus de eigenschapen in de lan aan te passen. Waarschijnlijk moet je je identificatie en je id (rechtermuisknop op deze computer en dan identificatie) aanpassen aan de gegevens va wanadoo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77296

Als het wanadoo kabel via de motorola modem is, moet je wel de wanadoo installatie cd gebruiken. Handmatig instellen via instellingen is niet mogelijk omdat het een L2TP verbinding betreft. Als je die CD gebruikt zal het wel moeten lukken.
Pagina: 1