Toon posts:

Kan ik mijn PDA gebruiken om mijn PC te beveiligen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een paar dagen de HP IPAQ 5450, dat gadget ding met fingerprint scan.

Ik vroeg me af of er sofware bestond om dus de pc alleen aan te laten gaan (of alleen van screensaver af te komen of alleen inputs aan te nemen) als de pda geconnect is en geauthenticeerd. (volgen jullie 'm nog?).

Ik heb het in ieder geval nog nergens gezien. En alle zoekacties op google ("secure my pc with pda" of alle talen en zinscombinaties ervan) leveren alleen maar software voor de beveiliging van de pda op.

Ik wil dus kortom die fingerprintscan van de ipaq ook voor mijn pc gebruiken.

Ik hoop dat iemand iets meer weet dan ik!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Leuk idee hoor , maar wat doe je als je PDA kapot / gestolen / stroomloos is ?
Kun je niet beter ook een vingerscan dingetje voor je PC kopen ?

Overigens zijn die dingen over het algemeen heel makkelijk te foppen.
Een goed password op je PC is zinniger.....

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 28-02 15:07

Boss

+1 Overgewaardeerd

Overigens zijn die dingen over het algemeen heel makkelijk te foppen.
Een goed password op je PC is zinniger.....
Hoe dan? Afhakken van de betreffende vinger van de rechthebbende gebruiker?
Ik ben nog nergens berichten tegengekomen over een lek in die manier van authenticatie.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-02 06:55

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Boss schreef op 07 May 2003 @ 16:51:
[...]

Ik ben nog nergens berichten tegengekomen over een lek in die manier van authenticatie.
was een paar maaden geleden een test in (geloof ik) c't en daar werd bijna elk systeem op simpele manier onderuit gehaald. met plakbandje vingerafdruk opnemen van glas oid en dan op sensor drukken e.d.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 17:01
Moet je pc niet al aanstaan voordat hij kan sychroniseren met je PDA :? want Ik heb nog nooit gehad dat ik mijn PDA in mijn cradle zetten en dat floep ineens mijn PC aanging...

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Boss schreef op 07 May 2003 @ 16:51:
[...]

Nou , ik wel hoor:
http://www.theregister.co.uk/content/archive/25300.html
http://www.heise.de/ct/english/02/11/114/

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 28-02 15:07

Boss

+1 Overgewaardeerd

OK, ik ben overtuigd :)

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
LoL, ok, je hebt gelijk.

Maar aan de andere kant, de fingerprintscan van de ipaq is biometrisch, oftewel niet gescand maar op hitte gebaseerd ofzo. Is wat moeilijker te foppen.

En ik denk niet dat een voor iemand anders onbruikbaar ding snell gejat wordt.

En als 'ie kapot gaat? tja ik denk niet dat ze daar ook rekening mee houden met een apart fingerprint apparaatje voor de pc. Die kunnen natuurlijk ook kapot...

Oh en ik bedoelde niet dat de pc aangaat als ik pda erin gooi, maar dat de pda mijn verificatie is voor de pc. Oftewel ik kan niets met de pc totdat de pda erin zit.
(en dan bij geval van kapotte pda dat er wel een moeilijke workaround is).
(de pc staat trouwens altijd aan).

Zo kan zeg maar niemand anders behalve ik de pc gebruiken.

Toch bedankt. Misschien dat er ooit zo iets komt.
Pagina: 1