Uitbreidbaarheid Compaq PII 350 SFF

Pagina: 1
Acties:

• MrHighStone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-02-2023
Kan voor weinig een Compaq PII 350mhz SFF (small form factor) overnemen.
Klein apparaatje, dus makkelijk weg te stoppen in de meterkast als servertje.
Uit het verleden weet ik dat Compaq nogal moeite hadden met uitbreidingen als geheugen of extra harddrives. Weet iemand of ik daar met deze PC ook rekening mee moet houden?
Kent iemand beperkingen tav dit SFF ontwerp? Lijkt me ideaal vanwege zijn kleine afmetingen, en ik heb niet zo'n grote meterkast, vandaar ;-)

Een file op de A12 is nooit grappig...

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 16:25

megaleo

Special member

Je kunt er naar mijn weten gewoon van alles bijdrukken wat je maar wilt.
HD of geheugen. Kheb er nooit last van gehad. :7

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
HD moet bijna zeker wel werken. Houd er rekening mee dat het systeem maximaal misschien maar 20Gb kan ondersteunen (als je geluk hebt 40).
Geheugen is altijd maar de vraag, probeer het en je weet het. Vaak wil ValueRam van Kingston het wel goed doen (is namelijk ook het geheugen wat Compaq levert)

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 16:25

megaleo

Special member

DaneElec wil meestal ook wel.

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-08 11:07

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Meer informatie vind je bij:
Deskpro products

Moet je wel even het type Deskpro EN SFF weten!

[ Voor 18% gewijzigd door Longbeard op 07-05-2003 15:24 ]

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-08 11:07

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Nog iets om te weten wanneer je je Harddisk upgrade of een nieuwe OS installeerd.
Compaq heeft een aparte Compaq Diagnostic Partitie 8)7, dit is een soort BIOS voor de Compaq's wanneer je deze verwijderd kom je de BIOS/Diagnostic Partitie niet meer in. :(
Deze Partitie niet verwijderen. Wanneer dit toch noodzakelijk is kun je deze partitie herstellen door de RomPaq te draaien.

• MrHighStone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-02-2023
Ehm, hoe vervang ik dan een harddisk? Kun je die bios opnieuw op de hd plaatsen?
En heeft iemand opmerkingen tav het vergelijk tussen bijvoorbeeld deze compaq of een platte dell optiplex aangaande betrouwbaarheid ed?

Een file op de A12 is nooit grappig...

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:48

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Zelf heb ik er 1 staan voor mijn moeder, zijn perfect stille en stabiele machines. Nadeel: Als er geen cd-speler in zit en je wilt er 1 in hebben zul je een slimline cdspeler moeten aanschaffen en via Compaq is dat 75 euro wat ik een nogal belachelijk hoog bedrag vind (uiteraard kun je de kap opengooien en er voor het installeren een cd-speler aanhangen, doe ik ook). Elke geheugenmodule die ik erin heb geprikt werkte naar behoren. De "Rompaqs" kun je zo van de Compaq website halen en hierin zit het harddisk gedeelte van het bios.

Wat bij mij wel vreemd was: toen ik mijn Plextor 16/10/40A eraan hing om Windows 2000 te installeren crashte de installatie steeds. Run ik Compaq Diag en zegt ie dat de CD-Speler niet goed was terwijl dat ding in mijn zelfbouw pc perfect werkte, toen ik er een normale cd-speler aan hing werkte alles wel zoals het hoorde.

Eigenlijk heb ik spijt dat ik die machine aan mijn moeder heb gegeven want hij is zo lekker stil en dat zou erg prettig zijn als vervanging van mijn webserver op mijn kamer, en mijn moeder wil niet meer ruilen :P

Succes met de aankoop!
Pagina: 1