[ASP/VBS] Tijd later dan 00:00:00?

Pagina: 1
Acties:

• didio
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-04 09:19

didio

didio.nl

Topicstarter
Guys,

Ik heb een probleempje waar ik niet uitkom. Misschien dat iemand een idee heeft.

Ik heb een variable met een dag nummer bijvoorbeeld 07 (van 07-05-2003)
En ik heb een array van tijden, aan die tijden moet ik de dagnummer toevoegen, bijvoorbeeld 07234500 (07=dagnummer, 23=23 uur, 45=45minuten, 00=00 seconden)

Nou kan het zijn dat een tijd na 12 uur is (00:00:00) en dan is het dus niet meer dag nummer 07 maar dag nummer 08.

Nou het probleem, weet iemand een manier om te kijken of een tijd op een bepaalde dag na 00:00:00 dus na 12 uur is?

Ik ben hier zelf al dagen mee bezig maar ik kom nog nergens op uit..

Alvast bedankt.

weinig tot niks..

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 13:19

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

:?

je kan toch kijken of de huidige tijd 'lager' is dan de vorige? Zo ja, dan is het een keer 0:00 geweest

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:44

Dido

heforshe

Dat gaat je niet lukken als je alleen de tijd hebt. Als ik je vertel dat ik om 03:00 uur iets ga doen, weet je dan of ik dat vanavond doe, morgen, of volgende maand?

Als je tijden horen bij een bepaalde dag is het vrij simpel. Dan weet je dat je tijden lopen van pak 'm beet 6 urr 's ochtends tot 4 uur 's nachts en dan weet je dat een tijd die < 05:00:00 hoort bij de volgende dag...

Wat betekent mijn avatar?

• didio

didio

didio.nl

Topicstarter
Nee alles na 00:00:00 hoort bij de volgende dag, maar ik heb alleen de tijd en de huidge dag, maar de eerste tijd in de array bijvoorbeeld 06:45:00 is natuurlijk al later dan 00:00:00 dus dat kan ik nooit controleren.

Ook wat .oisyn zegt kan niet omdat er een boel tijden na 00:00:00 kunnen komen en dan is de tijd niet meer lager dan de vorige erwijl het wel nog steeds de volgende dag is.

Ik zal nog wat duidelijker proberen te zijn, het gaat om tijden van tv programma's, ik heb dus elke keer de begin tijd de eind tijd en de dag, maand en jaar in losse variables zitten.

Een programma kan dus zelf in de ene dag beginnen en stoppen in de volgende dag na 00:00:00.

[ Voor 28% gewijzigd door didio op 07-05-2003 13:39 ]

weinig tot niks..

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 13:19

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

didio schreef op 07 May 2003 @ 13:35:
Een programma kan dus zelf in de ene dag beginnen en stoppen in de volgende dag na 00:00:00.
en dus vergelijk je de starttijd (wat ik bedoelde met de 'vorige' tijd) met de stoptijd (hiermee bedoelde ik de 'huidige' tijd).

Is stoptijd < starttijd, dan valt het moment van stoptijd een dag later

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• didio

didio

didio.nl

Topicstarter
Toppie, het leek zo moeilijk maar is zo simpel ik heb het zo goed als werkend nu..

weinig tot niks..

• Scharnout
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:39

Scharnout

Meuk

* Scharnout gooit ff roet in het eten

En nu komt op dag 7 iemand om 03 uur en op dag 8 om 04 uur. Daaag theorie :P

Ik zou er een datumvariabele van maken met behulp van dat dagnummer en dan die datum mbv datepart en datediff gebruiken.

Sterker nog; ik weet neit of je gebonden bent aan alleen een dagnummer, maar ik zou uberhaupt een datum met tijd gebruiken.

And Bob's your uncle ...

• didio

didio

didio.nl

Topicstarter
Scharnout schreef op 08 May 2003 @ 08:06:
* Scharnout gooit ff roet in het eten

En nu komt op dag 7 iemand om 03 uur en op dag 8 om 04 uur. Daaag theorie :P

Ik zou er een datumvariabele van maken met behulp van dat dagnummer en dan die datum mbv datepart en datediff gebruiken.

Sterker nog; ik weet neit of je gebonden bent aan alleen een dagnummer, maar ik zou uberhaupt een datum met tijd gebruiken.
Volgens mij gaat het goed zo, alle tijden die ik in een array heb zijn elke keer per dag.

Ik zou het nog even moeten testen met een groot aantal dagen maar volgens mij gaat het zo wel goed.

Ik heb al geprobeerd om er een datetime variable van te maken, maar dat lukte niet.

weinig tot niks..

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-08 13:01

sopsop

[v] [;,,;] [v]

ik heb toevallig hetzelfde probleem gehad. Ik rip alle data van een online TVGids en die data gooi ik in een databaseje. Die data is staat per dag aangegeven, maar programma's lopen soms tot een uur of 05.00 door. Vooral de BBC heeft er een handje van.
Dat heb ik als volgt opgelost Ik heb aangegeven dat een dat van 05.00 tot 04:59 loopt, i.p.v. 00:00 tot 23:59. Op deze manier krijg ik een televisiedag. Tijden kleiner dan 05:00 zijn dus altijd van de dag na vandaag, maar horen bij deze televisiedag.
Tijden na 05:00 zijn altijd van de huidige tvdag.

Ik had overigens ook problemen met programma's als: Yor'Kiddin'. Die heeft een zendtijd van 3 uur, met daarin nog allemaal programma's. Dat werd een beetje fokked up. (maar dat komt om dat ik alle programma's als blokjes op een tijdsbalk weergeef, waarbij die yor'kiddin' dus over alle losse programma's heenstaat.

Ik zou het je wel willen laten zien, maar ik heb de ripper al een paar dagen niet gedraaid. Als je interesse hebt, moet je het maar ff zeggen.
Pagina: 1