Toon posts:

3com switch niet te bereiken vanauit ander segment

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vaag probleem, mijn 3com 3300xm switch op locatie a heeft ip 10.31.1.9.
Vanaf andere pc's op locatie a kan ik deze benaderen via ip. De ip instellingen op de router staan verder gelijk aan de andere pc's ed.
Nu wil ik vanaf locatie b ook deze switch kunnen gebruiken. Locatie b heeft 192.168.1.0. Deze locaties zijn onderling verbonden dmv een vpn.
Elke pc in locatie a kan elke pc in locatie b benaderen, andersom ook. Behalve de switch. Andersom, op locatie b staat ook een switch (3300TM), deze kan ik vanaf locatie a zonder problemen bereiken.
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn. Via de menu opties ed. kan ik zo niet iets vinden wat bv instelt dat deze switch alleen vanaf lokaal segment benaderd mag worden.

Verwijderd

Heb je het gateway/router adres op de switch (goed)ingesteld?
En, is er een ACL actief op de switch?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 May 2003 @ 14:05:
Heb je het gateway/router adres op de switch (goed)ingesteld?
En, is er een ACL actief op de switch?
gate is goed ingesteld, geen access lists oid actief.

Verwijderd

geen firewall regels op de router staan waardoor geen communicatie mogelijk is?

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-04 13:12
Wat is het adres van de switch voor het andere deel (het toegangspunt van je vpn dan)

Dus je hebt je dit:
10.x | SWITCH | x.x - VPN - x.x | SWITCH | 192.x

Wat zijn de adressen van x.x
Mag je standaard een switch bereiken van ergens anders? Ik dacht het niet.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Verwijderd

Topicstarter
om de een of andere vage reden is het opgelost. Ik had gisteren de laatste firmware geplaatst ( 2.70).
Verder geen enkele instelling veranderd. Ik denk zelf dat z'n routing tables na verloop van tijd zijn bijgewerkt. Toch erg vreemd want ik vraag me toch af voor hoe lang het nu blijft werken :?

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-04 13:12
Zou mij verwonderen want uiteindelijk heeft alle IP-uitwisseling die routing tables nodig, zonder dat is er helemaal geen verbinding tussen de switchen mogelijk dacht ik of je moet naar level 1 of 2 gaan en IP is toch al level 3 en hoger.

Hep beetje veel wijn binnen vandaag, kan nog niet goed nadenken ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Guru Evi op 10-05-2003 00:36 ]

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Pagina: 1