Toon posts:

Lightwave render benchmark

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey iedereen,

ik ben mij dus aan het informeren om een tweede systeem te kopen. Dit zou voornamelijk enkel moeten renderen. Nu twijfel ik toch nog wel wat tussen intel en amd. Ik heb hier al menig topics gelezen maar ben er nog niet wijs uit geraakt.
Mijn voorkeur zou gaan naar een dual amd setup omdat die niet zo geweldig duur meer zijn. Voor onder de €1000 kan je wel al iets samenstellen.
maar mijn vraag is nu, of mensen die Lightwave hebben eens een kleine renderke zouden kunnen doen. Ik heb alles samengezet in een zipfile( scene en objects)
dus er zou niet veel werk aan zijn.
http://users.pandora.be/Discraft/lw_benchmark/benchmark.zip

mijn systeem/ P4 2.26@2.55
353.6s
800*600
antiA enhanced medium
segment memory 128

groeten

Budha

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:20

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Die rendertest is niet nodig, er zijn meer dan voldoende benchmarks te vinden (anandtech, x-bit en tomshardware).

renderfarm pc's / zelf bouwen
handige_harrie schreef op 01 January 2003 @ 14:02:
Ik heb de excel-sheets ff als htm opgeslagen en geupped:

De verschillende systemen:
http://ponke008.tripod.com/renderfarm_config.htm

Prijsprestatie verhoudingen:
http://ponke008.tripod.com/renderfarm_prijspres.htm
De prijzen lagen toen uiteraard wel iets hoger als nu.

Puur gelet op prijs/prestatie verhoudingen is AMD het beste. Dual kun je in dat opzicht vergeten. Is zonde van het geld als je toch niet gaat multitasken.

Mijn tip is:

AMD XP2100+ (boxed) ___________ca.90E
ECS L7S7A2 (met onboard nic)_____ca.60E
512MB PC2700 (pak wel merk)_____ca.60E
El cheapo voeding
El cheapo of 2e hands HDD
El cheapo of 2e hands Floppy
Houten plank waar je dit op vastspijkert (lees: kast is toch niet nodig)

Dit zou zeker onder de 275Euro moeten kunnen. Bouw er zoveel als je budget toestaat.

Die XP2100+ kun je wel oc'en tot ongeveer 2200mhz (uiteraard kún je hoger, maar even gelet op budgetgeheugen en el cheapo voeding lijkt me dit een goede richtsnelheid).

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt
voor dat geld kan ik er idd wel meerdere kopen, maar ben eigenlijk geinteresserd in een dualsysteempje. omdat ik ook kleine animaties maak en wil er ook mee gaan bijverdienen ;)
en bovendien, als hij niet bezig is, zou ik er nog op kunnen photoshoppen en dergelijke.

greetz

Wouter

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
even offtopic:
offtopic:
BudhaBar het is niet gebruikelijk om elkaar te groeten aan het eind van je posts, voortaan eerst even de FAQ lezen

back ontopic
Als ik 275 euro lees en bovenaan 1000 euro zou ik voor (dual) de amd athlon xp 2400+ gaan, maar voor renderen moet een dual xp2100+ ook wel goed zijn :)

Verwijderd

Neem twee shuttle sk41G-systeempjes, en gooi daar 2x 80GB 8MB cache in (seagate, dan kan je ze op je slaapkamer gebruiken :)). 2x athlon xp 2000+, 2x dvdspeler (of cdrom, maar dvd is met oog op de toekomst beter lijkt me) en je bent voor 1124 piek klaar (empc.nl)

• Koop
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22-11-2025

Koop

Go ahead!.. Rake my Hay!

Lightwave is zeer geoptimaliseerd voor Intel processors, dit zou dus interessant kunnen zijn.

Als je de mogelijkheid hebt om een snel dual systeem aan te schaffen zou ik dat zeker doen, Lightwave is erg snel op een dual systeem, renderen gaat bijna 2 keer zo snel, met als bijkomend voordeel dat je kunt renderen op een van de cpu's (eventueel dmv de console renderclient 'lwsn') en op de andere cpu verder kan gaan met modelen

alle bewerkingen bewerkingen (modelen, animeren, baken etc.) zijn niet multithreaded en hebben dus niet direct baat bij SMP.

( ik heb op mijn werk een dual 2,2 Ghz Xeon bak (compaq w6000) met 2 Gb geheugen, en dat is echt retesnel) _/-\o_ )

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
lightwave is geloof ik erg goed geoptimaliseerd voor de p4 de laatste tijd.

specs

• Koop
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22-11-2025

Koop

Go ahead!.. Rake my Hay!

even je benchmark gedraaid:

191 sec. met vier render threads

277 sec. met 2 threads

een site met alleen maar lightwave benchmarks:

http://www.blanos.com/benchmark/

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:20

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Dual is zeker mooi en LW is idd geoptimaliseerd voor P4.

Maar als je kijkt naar prijs/prestatie verhoudingen vallen deze allebei buiten de boot.

Eén dual AMD systeem is duurder als twee single AMD systemen. En 2x single is sneller als 1x dual*.
Ook neem je met dual XP (!) een risico, bij de één werkt het wel goed, de ander blijft problemen houden, helemaal met T-breds als ik mij niet vergis. Mij was het de gok niet waard. Als je MP's pakt werkt het gegarandeerd, maar je hebt wel een slechte prijs/prestatie verhouding.

P4 is sneller als AMD maar vooral omdat de mobo's nogal een stuk duurder zijn blijft AMD de betere optie.

Zeker als je kijkt naar het gemak waarmee de kloksnelheid van een 1700+ of een 2100+ op te schroeven is (hier bij mij 1733@2132 zonder vcore verhoging).

*Als je een animatie opsplitst en beide systemen afzonderlijk (dus niet via netwerk) laat renderen.
Pagina: 1