[RAM] Dood? Of scheelt er iets aan mijn mobo

Pagina: 1
Acties:

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-08 14:06
Ik heb een ABit KT7 (zonder RAID) met een Athlon 800MHz, FSB = 100 MHz, 3 DRAM sloten, 1tje gevuld met 512MB/133MHz.
Nu heb ik het volgende: Ik heb een latje RAM overgekocht van een collega (256MB/133MHz) van Samsung en in zijn PC zou dat gewerkt hebben. Hij heeft nu DDR RAM gekocht en doet zijn SD's weg.
Ik steek die in mijn pc bij (dat ik in totaal 768MB zou hebben) en ik start op, leuke pieptoon, alles ok, memory wordt geteld 512MB :(
Ok, ik reset mijn CMOS, ik zet alles op standaard op mijn mobo, ik start op, 512MB
Ok, ik haal alles eruit, steek de 256MB in het eerste slot... PIEP - PIEP - PIEP ... (tot in het oneindige) idem bij CMOS reset
Strange, ik steek de 512 erbij in mijn 2de slot, alles start op, 512 gededecteerd.
FSB op 133 geforceerd, start compleet niet op, geen piep, zwart scherm dus CMOS reset
Dus... is het nu mijn mobo die dat extra latje niet aankan, is het dat latje dat dood is of is het een instelling?
Bij dit alles is nog geen besturingssysteem opgestart.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit klinkt als een dood reepje. Probeer eens FSB/MEM op 100/100 te draaien, als dat ook niet wil lukken, collega 'contacteren'...

Oslik blyat! Oslik!

• Guru Evi
FSB/MEM staat standaard op 100/100 hoor ;-) multiplier is 8.
Volgens Award betekent dit improperly seated or no memory... maar dat zit er wel degelijk goed in.
Kheb em es gemaild maja ;-)

• SyncMaster
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-08 14:05
Test het geheugen eens in een andere pc. Als het daar ook niet in werkt mag je conluderen dat het reepje dood is

Verwijderd

Als eens van bankje verandert? dan weet je meteen of als het aan het bankje ligt of aan het reepje. ;)

• egeltje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-04-2019

egeltje

BOfH: BSD Operator from Hell

Ik had exact hetzelfde probleem toen ik ECC en non-ECC door elkaar ging gebruiken. Dat lukt gewoon niet.

Iedereen wil terug naar de natuur, maar niemand wil lopen...

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
egeltje schreef op 07 mei 2003 @ 13:16:
Ik had exact hetzelfde probleem toen ik ECC en non-ECC door elkaar ging gebruiken. Dat lukt gewoon niet.
ja maar het reepje alleen werkt ook niet....
dus dan ligt het toch echt aan het reepje

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:09
Denk gewoon dat het reepje wijlen is.

• Guru Evi
Ik denk het ook, kmag hem iig terugbrengen. Misschien werkt het in een andere bak, maar het moet in de mijne werken, ik moet zware dingen doen ;-) Ik ga gewoon 512 bij kopen dan.

Verwijderd

KT7 ondersteunt geen 512MB repen en daarom geeft ie maar 512 ipv 768MB ram aan (hij kapt de 512mb af naar 256mb). Afknapper, zit niets anders op dan 2x 256MB te kopen ipv 1x512mb, of ander nieuw mobo, want ik denk toch dat je 512mb reep niet kaput is, ligt aan het moederboord. 8)

Kijk maar eens in je mobo-handleding, daar staat het als het goed is in dat je er geen 512mb repen in kunt stoppen, alleen nieuwere mobo's van rond +/- 2002 ondersteunen 512mbs.

Test anders eens met alleen die 512mb ram, als ie dan maar 256mb aangeeft dan weet je meteen of je mobo 512mb reepjes ondersteunt, als ram kapot is, geeft ie meestal alleen een pieptoon. }:O

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2003 20:33 ]

• Guru Evi
Sorry, maar er zat al een 512 reep in hoor, het is gewoon 256 bijsteken. En het mobo heeft nog nooit een BIOS upgrade gehad en in de handleiding staat er maximaal 3x 512 MB. Het is een afstammeling van 1999 of 2000

[ Voor 51% gewijzigd door Guru Evi op 08-05-2003 19:06 ]

Pagina: 1