T68i weer kapot, ruilen bij BC?

Pagina: 1
Acties:

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024
Mijn T68i vertoonde een waslijst aan problemen:
-Alle TMobile - T68i probs
-Spontaan uitvallen
-Microfoon die soms niet doet

Dus heb ik hem vorige week naar de BC teruggebracht om hem te laten repareren. Nu weet ik niet wat SE gaat doen, ik denk OF zeggen dat ie het doet en teruggeven zonder er iets aan gedaan te hebben OF omruilen voor een nieuwe, want repareren kan volgens mij nooit goedkoper zijn dan vervangen.

Indien het laatste het geval is krijg ik dus een nieuwe phone. Ik vroeg bij de BC dat als dat het geval is of ik hem dan niet kon omruilen voor een ander toestel uit dezelfde prijsklasse, want ik heb het helemaal gehad met die T68i. (dit is de derde keer binnen een half jaar dat ik terug ben geweest met de phone, 1 maal nieuwe gekregen, 1 maal nieuwe batterij gekregen)

Ik heb de BC ook gemaild of dat mogelijk was, maar die mochten dat niet zeggen ofzo.

Heeft iemand hier ervaring mee (dus ruilen voor een ander), en hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn kansen zo groot mogelijk zijn dat het me ook lukt?

Heeft iemand hier erva

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:37

Korakal

Up up up!

ALS ze het al zouden willen doen, is dat coulance. Ze zijn het niet verplicht.

Let even op: de waarde van het toestel is niet gelijk aan de verkoopwaarde van een nieuwe T68i op dit moment, ook al heb je een 100% nieuwe toestel.
Een aankoopbedrag is namelijk ook voor een deel met garantiegelden inbegrepen, jouw 'nieuwe' reparatie toestel niet aangezien je door vervanging van je toestel NIET recht hebt op een heel jaar nieuwe garantie (maar gewoon tot de oorspronkelijke termijn).

Met die redenering in het achterhoofd zullen ze er waarschijnlijk niet zo happig op zijn.
Maar, niet geprobeerd....

Wat helpt: een vlotte babbel :)

• Oscar Mopperkont
Korakal schreef op 07 May 2003 @ 13:47:
ALS ze het al zouden willen doen, is dat coulance. Ze zijn het niet verplicht.

Let even op: de waarde van het toestel is niet gelijk aan de verkoopwaarde van een nieuwe T68i op dit moment, ook al heb je een 100% nieuwe toestel.
Een aankoopbedrag is namelijk ook voor een deel met garantiegelden inbegrepen, jouw 'nieuwe' reparatie toestel niet aangezien je door vervanging van je toestel NIET recht hebt op een heel jaar nieuwe garantie (maar gewoon tot de oorspronkelijke termijn).

Met die redenering in het achterhoofd zullen ze er waarschijnlijk niet zo happig op zijn.
Maar, niet geprobeerd....

Wat helpt: een vlotte babbel :)
Maakt het misschien uit dat ik nog een toestel heb met 2!! jaar garantie en dat op de nieuwe toestellen van BC 1 jaar garantie zit? Of tewel op mijn toestel zit nu nog langer garantie dan op een nieuw toestel.

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:37
hoe kom jij aan 2 jaar garantie op de T68i? naar mijn weten heb jij ook van de KPN 2 jaar aktie gebruik gemaakt?!

American Express vraagbaak

• Oscar Mopperkont
Stinger_Ventura schreef op 07 May 2003 @ 14:33:
hoe kom jij aan 2 jaar garantie op de T68i? naar mijn weten heb jij ook van de KPN 2 jaar aktie gebruik gemaakt?!
Ik zou zeggen lees de voorwaarden die je van BC hebt gekregen. Daar staat op dat BC alle garantie verlengt tot 2 jaar fabrieksgarantie.

Staat op dat blaadje waarbij ze het ook hebben over hun omruilgarantie (als toestel binnnen 2 weken niet bevalt magje het omruilen enz enz enz....)

BC heeft het niet lang nadat ik mijn phone had gekocht afgeschaft.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:37

Korakal

Up up up!

Oscar Mopperkont schreef op 07 May 2003 @ 13:56:
[...]

Maakt het misschien uit dat ik nog een toestel heb met 2!! jaar garantie en dat op de nieuwe toestellen van BC 1 jaar garantie zit? Of tewel op mijn toestel zit nu nog langer garantie dan op een nieuw toestel.
Nee, ik denk het niet. Het 2e jaar garantie financiert BC namelijk zelf, dit staat los van de fabrieksgarantie.
Maar je kan het proberen mee te nemen in je overleg... maar eerst maar eens zien of je überhaupt een nieuwe krijgt.

• Oscar Mopperkont
Korakal schreef op 07 mei 2003 @ 14:35:
[...]

Nee, ik denk het niet. Het 2e jaar garantie financiert BC namelijk zelf, dit staat los van de fabrieksgarantie.
Maar je kan het proberen mee te nemen in je overleg... maar eerst maar eens zien of je überhaupt een nieuwe krijgt.
Met dat laatste heb je helemaal gelijk, maar ik acht de kans zeker aanwezig. Hoewel ik van Sony qua garantie niet zo'n hoge pet op heb. Ik houd er zeer serieus rekening mee dat ze niks noppes nada gaan doen met de phone. Misschien het joystickje repareren (waar ik niet om gevraagd heb), en vervolgens mij dat in drekening gaan brengen omdat dat externe schade is.

Maar stel dat ik een nieuwe krijg kan ik natuurlijk niet de volgende dag komen met een verhaal dat ik hem wil omruilen, dan is tie niet meer nieuw.
Pagina: 1