Toon posts:

Abit BL7 kapot?

Pagina: 1
Acties:
  • 72 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb momenteel een Abit BL7 moederbord, met een Athlon 300Mhz.
Ik heb 1024 MB SDRAM geheugen en een GeForce2 MX/200 van Creative en een Audigy Player.

Het is allemaal een beetje oud, maar in feite werkt het nog perfect.
Nu wilde ik Windows 98 SE installeren om daar mijn games onder te spelen.
Het installeren ging prima, maar toen ik de Win98 drivers van de CD van Creative voor de GeForce2 MX/200 installeerde en herstartte, wilde mijn PC niet meer herstarten.

Ik krijg nu met geen mogelijkheid mijn PC meer aan of uit. Alleen als ik de stroom eraf haal. Als ik dan weer opnieuw opstart, lukt dit nier meer. Ik krijg geen beeld meer.

Als ik de kast openschroef zie ik op mijn moederbord alle 4 de lampjes rood branden.

Vraag is: heb ik nu mijn moederbord opgeblazen of is mijn videokaart naar de mallemoer?!

Ik heb ook al geprobeerd om het BIOS te resetten door het batterijtje van het moederbord te halen en na ca. 10 minuten weer terug te plaatsen. Het mocht niet baten.

Vraag 2:
Stel ik moet een nieuwe moederbord + eventueel grafische kaart.

Ik wil ook een nieuwe processor: Pentium IV 2600Mhz boxed en ik wil mijn SDRAM geheugen blijven gebruiken, want ik vind het zonde om dit weg te moeten gooien.

Welk moederbord raden jullie mij dan aan?! En welke video kaart?!

Op het moederbord zou ik het liefst:

- geen onboard modem hebben
- geen onboard audio hebben
- geen onboard lan hebben

Ik wil het natuurlijk zo goedkoop mogelijk.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Wat je nieuwe mobo vraag betreft, doe eerst zelf eens wat onderzoek, ik zie je met geen enkel voorstel komen :/ Ik verander de topictitle dan ook van 'nieuwe moederbord' naar 'Abit BL7 kapot?' Heb je al in de manual gekeken waar die vier led's voor staan?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
ehm, helaas heb ik die manual niet meer.
Ik zal eens op de site van abit kijken ...

Ik zit zelf aan een Asus of een nieuwe Abit te denken wat moederbord betreft.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Trouwens, hoe heb jij een Athlon 300MHz(?) op een BL7 geprikt :? Je mag wel wat preciezer zijn ;)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
excuus, het is een AMD Duron 700 Mhz :)

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Vooralsnog zie ik alleen een Abit BL7 voor Pentium chips. Nogal wiedes dat je AMD cpu daar niet best op loopt :X Je zal vast een KT7 bedoelen. Hier de manual voor je BL7 met Pentium capabilities:

http://fae.abit.com.tw/en...ame=BL7-raid&file=bl7.pdf

Met 3 klikken de manual gevonden, een beetje eigen onderzoek zou erg prettig zijn ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Wekkel op 07-05-2003 12:32 ]

Verwijderd

Vergeet je plannen, en laat je oude geheugen mooi in die oude pc zitten. Maak er een leuke server van of zo. Een P4 met sdram is niet vooruit te branden. Dan ga je wel heel sadistisch om met die leuke P4 die daar om geheugenbandbreedte zit te schreeuwen. Letterlijk en figuurlijk ZIT, want werken zal hij niet veel doen!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wacht even, hier klopt echt geen worst van :X

De BL7 is een So478 (Pentium 4 :o ) moederbord waar dus nooit een Athlon op gaat passen, en dan nog, Athlons onder de 500MHz hebben ook nooit bestaan.

Dit graag lezen eer je een topic opent

Zoek eerst even uit precies wat je in huis hebt, ga dan zoeken naar wat er mis. Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen

En als het echt kapot is, ga zelf op zoek naar passende onderdelen.

/faq + duidelijk foute info - dicht

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.