Ik heb momenteel een Abit BL7 moederbord, met een Athlon 300Mhz.
Ik heb 1024 MB SDRAM geheugen en een GeForce2 MX/200 van Creative en een Audigy Player.
Het is allemaal een beetje oud, maar in feite werkt het nog perfect.
Nu wilde ik Windows 98 SE installeren om daar mijn games onder te spelen.
Het installeren ging prima, maar toen ik de Win98 drivers van de CD van Creative voor de GeForce2 MX/200 installeerde en herstartte, wilde mijn PC niet meer herstarten.
Ik krijg nu met geen mogelijkheid mijn PC meer aan of uit. Alleen als ik de stroom eraf haal. Als ik dan weer opnieuw opstart, lukt dit nier meer. Ik krijg geen beeld meer.
Als ik de kast openschroef zie ik op mijn moederbord alle 4 de lampjes rood branden.
Vraag is: heb ik nu mijn moederbord opgeblazen of is mijn videokaart naar de mallemoer?!
Ik heb ook al geprobeerd om het BIOS te resetten door het batterijtje van het moederbord te halen en na ca. 10 minuten weer terug te plaatsen. Het mocht niet baten.
Vraag 2:
Stel ik moet een nieuwe moederbord + eventueel grafische kaart.
Ik wil ook een nieuwe processor: Pentium IV 2600Mhz boxed en ik wil mijn SDRAM geheugen blijven gebruiken, want ik vind het zonde om dit weg te moeten gooien.
Welk moederbord raden jullie mij dan aan?! En welke video kaart?!
Op het moederbord zou ik het liefst:
- geen onboard modem hebben
- geen onboard audio hebben
- geen onboard lan hebben
Ik wil het natuurlijk zo goedkoop mogelijk.
Ik heb 1024 MB SDRAM geheugen en een GeForce2 MX/200 van Creative en een Audigy Player.
Het is allemaal een beetje oud, maar in feite werkt het nog perfect.
Nu wilde ik Windows 98 SE installeren om daar mijn games onder te spelen.
Het installeren ging prima, maar toen ik de Win98 drivers van de CD van Creative voor de GeForce2 MX/200 installeerde en herstartte, wilde mijn PC niet meer herstarten.
Ik krijg nu met geen mogelijkheid mijn PC meer aan of uit. Alleen als ik de stroom eraf haal. Als ik dan weer opnieuw opstart, lukt dit nier meer. Ik krijg geen beeld meer.
Als ik de kast openschroef zie ik op mijn moederbord alle 4 de lampjes rood branden.
Vraag is: heb ik nu mijn moederbord opgeblazen of is mijn videokaart naar de mallemoer?!
Ik heb ook al geprobeerd om het BIOS te resetten door het batterijtje van het moederbord te halen en na ca. 10 minuten weer terug te plaatsen. Het mocht niet baten.
Vraag 2:
Stel ik moet een nieuwe moederbord + eventueel grafische kaart.
Ik wil ook een nieuwe processor: Pentium IV 2600Mhz boxed en ik wil mijn SDRAM geheugen blijven gebruiken, want ik vind het zonde om dit weg te moeten gooien.
Welk moederbord raden jullie mij dan aan?! En welke video kaart?!
Op het moederbord zou ik het liefst:
- geen onboard modem hebben
- geen onboard audio hebben
- geen onboard lan hebben
Ik wil het natuurlijk zo goedkoop mogelijk.