Aopen HX08 welke voeding ?

Pagina: 1
Acties:

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Hoi

Ik ben al een paar jaar in het bezit van een Aopen HX08 kast. Met op dit moment daarin een:

ABit BE6-II
Celeron 1000
512MB Dane-Elec
Geforce2 Mx 200 (dacht ik zo 123)
HP 9100+
Compaq 2500 DVD speler
Aopen 48x Speler
IBM 80 GB
3 keer Casefan uit oude Voeding

Dit alles op een 300 Watt aopen voeding. ( Zat er standaard in )

Nu ben ik sinds gisteren in het bezit van:

Asus P4T-E
P4 1.8 (400 mhz)
1024 MB Rimm (pc800 van samsung)
Asus 8170 DDR

En wil ik dit in die HX08 kast stoppen. Nu is alleen de vraag welke voeding ga ik daar dan bij stoppen.

Want ik heb op deze voeding niet zo`n ATX12 stekker kunnen vinden (je weet wel zo`n vierkante 4 polige) Maar wel een "oude" AT stekker. (6 polig)

Nu zitten er op dat bord 2 aansluitingen de ATX12 en dan die 6 polige (optional volgens de handleiding.

Nu is mijn vraag is die 4 polige perse nodig ? Kan ik ook die 6 polige daarvoor gebruiken ?. Of is het gewoon slimmer om een andere voeding te halen ?? En zo ja dan welke. (het moet er namelijk een zijn met een groot rooster aan de onderkant zodat die ook de warme lucht kan wegzuigen van m`n processor)

Ik wil graag dat m`n pc wat stiller word dus een voeding met Variable FAN of hoe dat ook mag heten is mischien wel aardig. Eventueel Blue Led FAN.

En ook wil ik de 3 casefans vervangen want het zijn net DIESELS. Maar welke FANS kan ik daar het beste in doen ? Ook deze mogen eventueel BLue LEd fans zijn. >:) Dat blauw is eigenlijk best wel mooi :Y) als is het niet meer origineel.

Het hoeft overigens geen cheap AS voeding te zijn maar het moet wel een goeie zijn die weer 3 jaar mee kan 8)

Owja en ik heb net al een topic doorgeworsteld over het verschil tussen Aopen Enermax en Qtec. Maar dat was meer menings verschil dan apparaat verschil.

[ Voor 11% gewijzigd door raymonvdm op 07-05-2003 12:07 ]

Verwijderd

Ik heb meerdere malen gelezen over een elektronisch trucje waarmee je die at om kan vormen tot atx. En over die fans.. zoek een stevige met goede kogellagers.. dan gaan ze langer mee :)

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2003 12:07 ]

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-01 19:51
verkeerd gelezen

[ Voor 86% gewijzigd door bobsnl op 07-05-2003 12:11 ]

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

• vliegjong
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08-2017

vliegjong

Bump!

Ik zou gewoon een nieuwe voeding halen, met oog op een enermax 350 watt ofzow p4.
Zeker voor de cpu en al het geheugen moet je toch wel een redelijke voeding hebben.
Zeker voor in de toekomst als je hem een keer wil gaan klokken.

Ik ben een Nerd, jij ook? Dan zijn er namelijk 10 toffe mensen :)

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

vliegjong schreef op 07 May 2003 @ 12:14:
Ik zou gewoon een nieuwe voeding halen, met oog op een enermax 350 watt ofzow p4.
Zeker voor de cpu en al het geheugen moet je toch wel een redelijke voeding hebben.
Zeker voor in de toekomst als je hem een keer wil gaan klokken.
Voor het systeem is nu een 300w voeding (ruim)voldoende. Alleen, als er in de toekomst een andere videokaart/processor inkomt, is een 350w wel aan te bevelen.
Of de extra 4-pins stekker echt nodig is, hangt van het moederbord af. Meestal moet hij dacht ik wel aangesloten zijn.

edit:
Owja en ik heb net al een topic doorgeworsteld over het verschil tussen Aopen Enermax en Qtec. Maar dat was meer menings verschil dan apparaat verschil.
Mijn ervaring:
AOpen -> Lawaaiig
Enermax -> Goed en duur
Q-Tec -> Vrij goed en best goedkoop

Ikzelf heb een Antec voeding, die kwam als beste uit de test van Tweakers.net.
Dual fan en erg stil, alleen geen blauwe leds enzo ;)

[ Voor 28% gewijzigd door MadMarky op 07-05-2003 12:27 ]

🖥️ | 🚗

• raymonvdm
Ben ff aan het kijken bij enermax en daar vind ik de volgende voedingen

EG301P-VE FC (301 Watt ???)
EG465P-VE FC (465 Watt ???)
EG365P-VE FC (365 Watt ???)

Hier staaat de VE voor "dual fan"
En de FC staat voor "Rear Fan ON/OFF controlled bij motherboard"

Maar hoe weet ik nou of m`n moederbord dat snapt ? Bedoeling ze hiermee dat ik de systemfan aansluiting van m`n moederbord aan m`n FAN moet knopen of wordt dit geregeld via de ATX aansluiting ?

Iemand een idee

[ Voor 8% gewijzigd door raymonvdm op 07-05-2003 14:18 ]

• roodhoedje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-02 20:19
Als er staat dat de rear fan gecontroleerd word door het moederbord neem ik aan dat het moederbord besluit aan de hand van de tempratuur of de fan aan of uit gaat.

staat er niks bij de site van de fabrikant

welk merk is het trouwens enermax ???.

[ Voor 10% gewijzigd door roodhoedje op 07-05-2003 15:44 ]

• raymonvdm
Ja stond toch in die regel dat ik aan het kijken was bij enermax B)

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-12-2025

t!mP

is inflatie gevoelig

Heb je op je mobo alleen een 4 polige stekkeraansluiting dan ? (los van die "grote") ik kon kiezen tussen een molex en 4 polige op mijn mobo(asus p4s533).
EN als je goede fans wilt hebben zou ik gewoon papst nemen, 't kost wat maar is erg stil.

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11-2025
Bwaa, mijn ervaring is, zet niet teveel geld in een voeding. Ik heb hier twee pc's met een standaar el-cheapo voeding. In de ene voeding zit een enermax op laagste stand. Die enermax (bekend probleem) start soms niet op de laagste stand; die voeding vindt dat hellemaal niet erg, dat ding heeft ooit zo een hele dach gedraait (was wel heel heet).

K, een mooie merk-voeding klinkt mooier, maar is het wel de aankoop waard als je niet die-hard gaat.

• raymonvdm
Op het moederbord zit zo`n vierkante stekker 4 polig ze noemen dat ding ATX12 en een 6 polige stekker die lijkt op zo`n oude AT stekker.

Verwijderd

Als je let op het geluid zou ik een Zalman ZM300A-APF nemen. Die is zwaar genoeg voor dit systeem + GF4 of Radeon videokaart met 128MB en héél stil. De Zalman voedingen zijn een stuk stabieler dan Enermax en hebben een hoger rendement.

Volgens mij is die 'AT'-stekker een AUX-stekker trouwens.
Pagina: 1