Ik heb een HP Officejet v40 aangesloten op mijn laptop. Nu wil ik faxen versturen en ontvangen via de laptop. Ik heb thuis een klein netwerkje draaien onder NT 2000 dat via een router (Alcatel Speedtouch Home) aangesloten is op ADSL. Weet iemand hoe ik dat voor elkaar kan krijgen?
NIET.
in iedergeval niet via ADSL. Aansluiten op de telefoonlijn, daarom is het ook een fax. Als er een optie op zit om de faxen in het geheugen te bewaren zal er ook software zijn om dat naar je laptop toe te halen.
in iedergeval niet via ADSL. Aansluiten op de telefoonlijn, daarom is het ook een fax. Als er een optie op zit om de faxen in het geheugen te bewaren zal er ook software zijn om dat naar je laptop toe te halen.
[ Voor 54% gewijzigd door PROnline op 07-05-2003 12:09 ]
Die HP OfficeJet kun je daarvoor niet gebruiken. Je dient daar gewoon een telefoonlijntje in te steken en deze zo te gebruiken als fax. Je kunt wel vanaf de desktop faxen enzo (alleen op de PC waarop de OfficeJet is aangesloten), maar het fysieke fax versturen/ontvangen gaat gewoon via de telefoonlijn die je in de OfficeJet stopt.
Er zijn wel allerlei fax-to-email en email-to-fax oplossingen enzo om via Internet te faxen, maar ik neem aan dat je dat nou weer niet bedoeld....
Gewoon telefoonlijn erin frotten en faxen maar! Heb je ISDN, dan kun je gewoon een analoog kabeltje vanaf de QuattroVox trekken.
Er zijn wel allerlei fax-to-email en email-to-fax oplossingen enzo om via Internet te faxen, maar ik neem aan dat je dat nou weer niet bedoeld....
Gewoon telefoonlijn erin frotten en faxen maar! Heb je ISDN, dan kun je gewoon een analoog kabeltje vanaf de QuattroVox trekken.
"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik
Verwijderd
Ik heb laatst voor m'n werk een HP Fax gekocht en daar zat 1 of ander tooltje bij waarmee je vanaf het gehele netwerk kon faxen (maar wel via een telefoon-lijn dusmaartena schreef op 07 May 2003 @ 21:29:
Die HP OfficeJet kun je daarvoor niet gebruiken. Je dient daar gewoon een telefoonlijntje in te steken en deze zo te gebruiken als fax. Je kunt wel vanaf de desktop faxen enzo (alleen op de PC waarop de OfficeJet is aangesloten), maar het fysieke fax versturen/ontvangen gaat gewoon via de telefoonlijn die je in de OfficeJet stopt.
Verwijderd
Vroeger had je toch een of andere service dat je via internet kon faxen ?
weet niet meer hoe het heet maar als het nog bestaat " take a chance"
weet niet meer hoe het heet maar als het nog bestaat " take a chance"